handdator

Visa fullständig version : Varför är kockar, och restaurangfolk i allmänhet, så jävla coola?


Vitkål
2014-03-28, 19:47
Jag har länge undrat, varför är restaurangfolk så jävla stolta över sina skitjobb?

Jag jobbar som servitör och det är så otroligt många häftiga uttryck. Exempelvis Restauranghyfs på facebook där en servitris sitter och beklagar sig över vilka ruttna gäster hon har och hur många häftiga ord man använder i köket. Hela bloggen är skriven som om det är något häftigt hon sysslar med, som om hon är någon man ska be om mat från och sedan tacka hjärtligt för att hon gör sitt jävla jobb.

Det jag hatar allra mest är när man går ut med jobbet. Middagen innan pratar alla jobb, man tittar på servitriserna som sitter i skiten, garvar åt hur man beställer kinabong, tävlar i vem som dricksar mest, hånar den jäveln som inte lägger en röding på kass service för att det är så man gör. Vidare ut på krogen sitter man i en ring och återigen diskuterar stress, dricks och köksmästare.

Alla jävla klyschor om städöl, arbetsskador och idioter till gäster gör mig vansinnig efter tre år i branschen. Varför tror branschfolk (ytterligare ett jävla skitord) att det är något häftigt med att jobba röven av sig under ett av de allra sämsta kollektivavtalen?

Restaurangfolk - ni suger hårdare än de värsta gästerna.

Lance Uppercut
2014-03-28, 19:54
Hahaha <3 Skön tråd :)

Ont: ingen aning.

spoon
2014-03-28, 19:57
Well spoken!

Kurash
2014-03-28, 20:01
Flame on!

MasterChief
2014-03-28, 20:12
De är slavar och som en förtryckt grupp så gör de väl allt för att hävda sig.

Asdf
2014-03-28, 20:16
Ni har skitlön för att kompensera svart genom dricks till de av er som är bättre än genomsnittet :)

Armed Dingo
2014-03-28, 20:32
Jag har länge undrat, varför är restaurangfolk så jävla stolta över sina skitjobb?