handdator

Visa fullständig version : hjälp med Deffschema


aizpain
2014-03-28, 14:50
Jag kommer den 1 april påbörja min deff inför sommarn. Jag kommer till en start hålla på tills sista april och se hur det går, ser jag framsteg fortsätter jag.

Min plan kommer att vara att hålla mig på lågt kcal intag samt kasta in mer cardio i veckoschemat.

jag är 19 år, 176 lång och väger 72 kg, skulle vilja droppa 3-5kg kanske för att få fram magrutorna. Tränar gym kanske 3-5ggr/veckan, inte mycket cardio för stunden.

Såhär hade jag tänkt mitt kostschema under deffen:

Frukost= 250g kvarg, mjölk eller vatten dricka.
Lunch= 100-150g kyckling med sallad gjord av tomat,gurka,salladshuvud. Skulle även vilja kasta in lite fetaost här för att få det någorlunda ätbart. Vatten att dricka
Middag= vad som lagas i huset fast dra ner på potatisen/pastan märkvärdigt. Mjölk eller vatten att dricka.

Jag kommer fortsätta träna styrketräning samtidigt så kommer kasta in en proteindrink någon gång under dagen. Tanken är att de dagar jag är ledig i veckan (jobbar helg/natt imellanåt) börjar jag dagen med någon slags cardio, cykling,löpning,cirkelträning eller dylikt. Jag kommer ta detta på förmiddagen för att få så långt tidsglapp mellan cardion och styrketräningen på kvällen för att bryta ner musklerna så lite som möjligt. Kanske även spinning 1-2 gånger i veckan.

Skulle vilja ha någon mer erfaren människas åsikt på förbättringar av kostschema/träningsschema ,gärna en uppskattning på hur mycket kcal jag kommer få i mig/dag av någon som kan det bättre än mig. :)

Abbs
2014-03-28, 16:09
Ser ut att vara väldigt lite mat. Jag har nästan identiska stats som dig, tränar ingen kondition och ligger på 2200-2500. Måste bli ett väldigt stort kvällsmål som lätt går överstyr.

vicarious
2014-03-28, 16:16
Ska du deffa eller svälta dig själv? Det där är extremt lite mat om inte middagen är enorm. Frukost + lunch är kanske 400-500 kcal tillsammans, om ens det.

aizpain
2014-03-28, 21:07
Kommer garanterat gå hungrig ja, men tror ändå jag klarar mig. Höjer till kanske 200-250g kyckling för att få i mig mer protein dock.

Kan tillägga att jag har ett fysiskt jobb, lasta och lasta av flygplan. dvs kasta väskor på ca 30kg dagligen

mattisjamtback
2014-03-28, 23:52
Med den kosten blir det ett alldeles för stort underskott. Finns ingen anledning att gå hungrig för att gå ner snabbt, kommer bara leda till dåliga resultat i gymmet och du kommer att tappa muskler samtidigt.

Jag skulle rekommendera dig att uppskatta ditt energibehov och sedan ligga på 500kcal underskott. Drygt 2g protein/kilo kroppsvikt, 0.8 - 1g fett/kv och sedan resten kolhydrater.

Undrar även varför du väljer att du knappt inte är några kolhydrater?

Mackzzor
2014-03-29, 00:13
Med den kosten blir det ett alldeles för stort underskott. Finns ingen anledning att gå hungrig för att gå ner snabbt, kommer bara leda till dåliga resultat i gymmet och du kommer att tappa muskler samtidigt.

Jag skulle rekommendera dig att uppskatta ditt energibehov och sedan ligga på 500kcal underskott. Drygt 2g protein/kilo kroppsvikt, 0.8 - 1g fett/kv och sedan resten kolhydrater.

Undrar även varför du väljer att du knappt inte är några kolhydrater?

+1

Som sagt är det inte mycket till mat där, och har du även ett väldigt fysiskt krävande jobb så skulle jag se till att få i mig bra mycket mer energi än det lilla du får i dig av det du skrev i ditt kostschema ovan

Skickat från min GT-I9505G via Tapatalk