handdator

Visa fullständig version : Nackdelar deffa med lcd-pulver


Tjockiz
2014-03-28, 13:58
Fördelarna för mig är att det är väldigt lätt, näringsbehovet täcks och det går snabbt. Har saker i mitt liv jag jobbar med som inte ger mig tid att syssla med en "riktig diet " nu och då ska det sägas att jag redan nu äter hälsosamt men alldeles för stora mängder.

Pretorian
2014-03-28, 16:26
Fördelarna för mig är att det är väldigt lätt, näringsbehovet täcks och det går snabbt. Har saker i mitt liv jag jobbar med som inte ger mig tid att syssla med en "riktig diet " nu och då ska det sägas att jag redan nu äter hälsosamt men alldeles för stora mängder.

Fortsätt med det du äter men minska mängden. Jag tror inte pulver är en långsiktig lösning. Välj något du tror du kan fortsätta med en längre tid.

Sohlsken
2014-03-28, 18:16
En klar nackdel kan ju vara att du får mindre mättnadskänsla av att dricka pulver än att äta t.ex. potatis, kött, sallad och nötter. Risken är att du kommer känna dig väldigt tom.

Om du redan äter nyttigt så håller jag med Pretorian. Dra ner på mängden helt enkelt.

AndreasBastard
2014-03-29, 23:28
En nackdel är ju att det är ganska tråkigt jämfört med vanlig mat. Vill du spara ännu mer tid kan du ju köra dropp under natten och skippa ätandet helt :).

Skulle kunna föreställa mig att det kanske är sämre ur ekonomiskt vinkel också, men detta har jag inga belägg för.