handdator

Visa fullständig version : äggproteinpulver -allergisk?


Jeml
2014-03-28, 13:39
Minns att jag läste någonstans att vissa är allergiska mot äggproteinpulver.

kan man vara det utan att vara allergisk mot ägg?

hur märker man av allergin?

efter att jag tagit min första shake äggprotein någonsin idag fick jag en väldigt obehaglig känsla i magen. det var som att det vände sig ut och in nästan. och kändes som man var helt sjukt hungrig eller något.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2014-03-28, 13:56
värsta magknipet jag varit med om fyfan. har tagit Alvedon nu.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

rippler
2014-03-29, 00:10
Det låter ungefär som när jag äter ägg, förutom att jag spyr tills det inte är något kvar också. Är dock allergisk mot ägg så det är väl inte så konstigt =) Kan det vara något annat i pulvret du är allergisk mot, eller kan det rentav vara så att du är allergisk mot ägg bara att du inte märkt det förrän du tog i så koncentrerad form eller något?

Jeml
2014-03-29, 09:54
Det låter ungefär som när jag äter ägg, förutom att jag spyr tills det inte är något kvar också. Är dock allergisk mot ägg så det är väl inte så konstigt =) Kan det vara något annat i pulvret du är allergisk mot, eller kan det rentav vara så att du är allergisk mot ägg bara att du inte märkt det förrän du tog i så koncentrerad form eller något?

hmm okej. satt med huvudet i toan för jag trodde jag skulle spy också.

jag äter 7 ägg om dagen så jag lär inte vara allergisk mot ägg.
vet inte vad det kan vara, inte säkert att det var pulvret. ska pröva idag igen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vunnis
2014-03-29, 10:01
En variant om det kom i direkt anslutning till intaget av pulver kan kanske vara att inte ta lika stor portion idag. ;)

Jeml
2014-03-29, 11:14
En variant om det kom i direkt anslutning till intaget av pulver kan kanske vara att inte ta lika stor portion idag. ;)

för sent.

tog 1dl. dock av en annan smak (om det skulle vara något med just den smaken eller påsen).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

rippler
2014-03-29, 12:28
Och hur gick det?

Jeml
2014-03-29, 15:36
Och hur gick det?

dåligt.

blev uppblåst och fick ont i magen (inte lika illa som igår dock). satt i 2-3h.

får kasta skiten åt helvete. fan att man köpte 2kg.
fick åka o köpa whey nu.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

rippler
2014-03-30, 18:08
dåligt.

blev uppblåst och fick ont i magen (inte lika illa som igår dock). satt i 2-3h.

får kasta skiten åt helvete. fan att man köpte 2kg.
fick åka o köpa whey nu.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Tråkigt...

Är det något annat än äggprotein i pulvret? Kan ju vara något skumt med smaksättningen eller någon annan tillsats som spökar med din mage.