handdator

Visa fullständig version : Gått in i väggen?!


Wolfie87
2014-03-27, 18:53
Började för två veckor sedan. Var ute och drack ganska mycket alkohol på lördagen. Är ingen stordrickare. Första gången på typ flera månader som jag blev full. Söndag jobb, fick väldigt lite sömn och jobbade hela dagen, åt dåligt. Måndag var det även jobb. Tyvärr, genom dålig planering och ont om tid, blev det bara ett baguette med drickyoghurt och fyra proteindrinkar samt kvällsmackor under hela dan. Vi jobbade 12 timmar i sträck, fysiskt krävande arbete. Uppenbart tagen av det passet så hade jag varken lust eller ork att göra egen mat på tisdagen. Jag käkade en 150 g burgare med pommes på närmsta gatukök. denna dagen jobbade vi 12,5 timmar i sträck. Jag hann inte med någon träning varken måndagen eller tisdagen så jag bestämde mig för att vila hela veckan. Jag låg i deff men sket i vilket och tryckte i mig burger king, chips, godis och kakor. Kompletterade med proteindrinkar och fortsatte köra någorlunda korrekta doser HMb och ursobol.

Ingen utgång till helgen. Var nästan helt utslagen från onsdag till denna måndag. Då började jag träna igen men det fanns ingen energi i kroppen även om jag tryckte upp bra vikter ändå. Samma sak i tisdags. Men igår (onsdag) och idag (torsdag) så verkar det som kroppen sagt stopp. Jag kände ingen entusiasm som jag gjort tidigare när jag kom dit och efter två uppvärmingssett i axelpress så åkte jag hem efter fem minuter båda dagarna utan att ens försöka. Jag försökte en gång på onsdagen, men stången ramlade nästan ner i huvudet på mig så omotiverad jag var. Min fråga är, hur ska jag gå vidare härifrån? Uppenbarligen så har jobbpassen sugit en del av musten ur mig.

Sheogorath
2014-03-27, 19:28
Började för två veckor sedan. Var ute och drack ganska mycket alkohol på lördagen. Är ingen stordrickare. Första gången på typ flera månader som jag blev full. Söndag jobb, fick väldigt lite sömn och jobbade hela dagen, åt dåligt. Måndag var det även jobb. Tyvärr, genom dålig planering och ont om tid, blev det bara ett baguette med drickyoghurt och fyra proteindrinkar samt kvällsmackor under hela dan. Vi jobbade 12 timmar i sträck, fysiskt krävande arbete. Uppenbart tagen av det passet så hade jag varken lust eller ork att göra egen mat på tisdagen. Jag käkade en 150 g burgare med pommes på närmsta gatukök. denna dagen jobbade vi 12,5 timmar i sträck. Jag hann inte med någon träning varken måndagen eller tisdagen så jag bestämde mig för att vila hela veckan. Jag låg i deff men sket i vilket och tryckte i mig burger king, chips, godis och kakor. Kompletterade med proteindrinkar och fortsatte köra någorlunda korrekta doser HMb och ursobol.

Ingen utgång till helgen. Var nästan helt utslagen från onsdag till denna måndag. Då började jag träna igen men det fanns ingen energi i kroppen även om jag tryckte upp bra vikter ändå. Samma sak i tisdags. Men igår (onsdag) och idag (torsdag) så verkar det som kroppen sagt stopp. Jag kände ingen entusiasm som jag gjort tidigare när jag kom dit och efter två uppvärmingssett i axelpress så åkte jag hem efter fem minuter båda dagarna utan att ens försöka. Jag försökte en gång på onsdagen, men stången ramlade nästan ner i huvudet på mig så omotiverad jag var. Min fråga är, hur ska jag gå vidare härifrån? Uppenbarligen så har jobbpassen sugit en del av musten ur mig.

Ja. Och det är i den änden du får börja dra.

TheOne1994
2014-03-27, 19:33
låter som liver när man är ung helt enkelt. Du kommer tillbaka om du vill. Gå I väggen tar nog längre tid, då ska du missköta dej flera veckor/månader.
Motivationen kommer och går , se till att dina tankar är possitiva. Ät bra mat,motionera,styketräna så vänder det !
Lycka till.

Wolfie87
2014-03-27, 19:36
Ja. Och det är i den änden du får börja dra.

Hur menar du? Jag trött i skallen :P

Bubblan84
2014-03-27, 19:47
Hur menar du? Jag trött i skallen :P

Han menar nog att ditt jobb suger musten ur dig. Långa arbetspass sliter hårt, särskilt om man får dåligt med sömn.
Jag brände ut mig för några årsen då jag jobbade heltid plus hade två extrajobb, ett var på helger där jag kunde jobba halva natten. Ibland jobbade jag helg på mitt vanliga jobb och hann bara få någon timme sömn emellan. Det höll i ett par år sen tog det tvärstopp.

Edit: Man går normalt inte in i väggen efter några dagars hårt arbete, men man kan bli väldigt trött tillfälligt. Det går över efter ett par dagars vila. När man är i väggen på riktigt krävs det flera månaders/års återhämtning. Men du kanske har jobbat hårt, festat hårt, tränat hårt osv i flera år? Då kan det mycket väl vara en varningsklocka om att väggen närmar sig.

Wolfie87
2014-03-27, 19:56
Jobbar endast deltid tack och lov. Jag var förberedd på långa dagar, men inte i närheten av 12 h. Dom sa att det är lätta pengar. Jag kan lika gärna spola ner dom i toaletten om jag mådde så dåligt endast efter två dagar! Men jag har lärt mig min läxa. Jag vilar upp mig till måndag, sen jävlar!