handdator

Visa fullständig version : Vad tyckler ni om min plan? (plus några andra tankar)


piii90
2014-03-27, 13:36
Hejsan!

Jag ska försöka att få med så mycket detaljer som möjligt men samtidigt inte bli för långvarig!

Jag har hamnat i någon slags svacka där jag finner mig less på allt. Jobb, träning, vardagsbestyr o.s.v.
I juli var jag med om en bilolycka och sedan dess har jag haft det riktigt svårt med att hitta tillbaka till motivationen. Innan olyckan hade jag fullt fokus på träningen och hade inga problem what so ever. Men efter denna incident så har jag tappat allt känns det som..
Det tog en tid för mig att läka och jag kunde inte riktigt träna fullt ut förenns i september/oktober. Men nu när jag väl kunde köra på som
vanligt så tyckte jag att det var oerhört svårt att hitta tillbaka till mina tidigare rutiner, hösten gick och sen blev det vinter och jul och
jag släppte ganska mycket på mina tyglar.

Självklart så vet jag ju att jag är den enda som kan göra en förändring om jag vill ha någon och ingen hjälp i världen skulle kunna fixa det åt mig
om inte jag vill göra det själv!

Men det jag undrar över, Ni som håller på med detta år ut och år in? får ni dessa svackor ibland? hur ser erat sociala liv ut?

Jag vet vad som krävs utav mig för att komma dit jag vill, men samtidigt vill jag inte offra mina relationer. Jag förstår inte hur ni hinner med allt detta?
Jag är väldigt uppbokad inom mitt arbete, jobbar 5 dagar i veckan, mellan 8-12h om dagen, men oftast mellan 17:00-02:00
Vilket resutlerar i att jag alltid jobbar när mina flesta vänner och familj är lediga, De dagar jag är ledig villket oftast är söndagar och måndagar
så är jag ofta så slut i kroppen att jag sover till typ 12 på söndagarna och och på måndagarna så är svennebanan livet tillbaka för mina bekanta som har
ett 07-16 jobb :/
Jag tror att detta är en stor anledning till att jag tappar motivationen för jag har aldrig tid med umgänge men samtidigt handlar ju allt om prioriteringar..
Plus att mitt arbete skickar mig på resor hit och dit hela tiden, vilket är svårt nog att hålla en diet och träningsplan. Ibland är konferenserna 2 dagar med
fullspäckat schema från 08-01 ;( vilekt betyder att jag ibland inte heller kan träna dessa dagar då vi inte alltid har tillgång till gym.

Men för att effektivisera min träning så tänkte jag fråga er här vad ni tror om mitt upplägg nu.
Tidigare så tränade jag 6-7 dagar i veckan och fann det problemfritt, men nu för tiden så orkar jag inte det längre. Plus att om jag tränar lite mer dessa dagar så kanske jag kan ägna 2 dagar i veckan till att faktiskt få göra saker som jag vill tillsammans med vänner och familj.

Mitt mål är ju då såklart att tappa fett, och har gjort detta tidigare så jag vet vad som behövs osv, men vill ha lite feedback utav er här och hålla min motivation uppe.

Jag är 163cm lång och väger förskräckliga 66kg , vid juli vägde jag 58kg.

Schema
Måndag Vila
Tisdag Överkropp
Onsdag Underkropp
Torsdag Löpning
Fredag Överkropp
Lördag Underkropp
Söndag Vila

Jag har valt att lägga vila 2 dagar efter varandra just för att det är dessa dagar jag är ledig och kan göra saker utöver mina rutiner. Men ibland så blir det någon löptur eller gympass dessa dagar ändå, om jag känner att jag har tid och ork till detta.


Kosten
Kommer att ligga på 100-120 gram protein, tror ni detta räcker? Gillar inte att trycka kött och kvarg i mängder, detta är en av anledningarna till at jag också tappar
motivationen. plus att jag tkr proteinpulver är sjukt äckligt att jag faktiskt kräkts utav det några ggr, (och ja, jag har provat de flesta märkena)
Fett, mellan 25-50 gram, vet att det inte är så bra att ligga så lågt på fett men samtidigt är det sjukt kaloririkt och med mitt kaloriintag så har jag inte råd med så mycket mera.
Kolhydrater, resten utav min kaloribudget som inte innehåller protein och fett.

Börjar med att ligga på 1500 kcal om dagen så får jag justera där efter. Kommer träna på fastande mage runt 15:00, gillar att göra det och jag klarar av det utan problem.
direkt efter träning äter jag dagens första mål. vilket blir runt 17:00 på jobbet. Sedan är det middag runt 22-23:00. Sen vid hemkomst och inna läggdags lite kvarg och bär.
Utöver detta så kommer jag att dricka en del kaffe.

Sä kära kollisar! säg vad ni tycker och svara gärna på mina frågor :)

ShippEn
2014-03-27, 15:37
Ta det negativa och gör det till positiv energi istället, jag hade en svacka när min storebror gick bort för snart 5 år sedan. Det var han som fick mig till att träna från första början och nu när man känner sig seg och trött och funderar på att ta en extra vilodag så tänker man tillbaks på den händelsen och man får den energin man behöver.

I ditt fall så kan du ju se det som en utmaning att komma tillbaks till var du en gång var och så småningom bli en bättre version en vad du var.

atothex
2014-03-27, 20:40
Känns som du gjort en del trådar med i princip samma innehåll flertalet gånger nu, kanske dags att testa analysera vad som gått fel de andra gångerna innan du dyker rakt ner i ett nytt schema?