handdator

Visa fullständig version : 2 deffen går trögt :/


Rioferdy5
2014-03-26, 15:57
Precis kört igång min andra deffning nu, förra hösten (2012) så gick jag från 103-83 på cirkus 4 månader, hade ätar dagar och drack på helgerna men åt aldrig snabbmat/onyttigt på vardagen.

Men nu har jag kört igång min andra deffning (10 mars) 10-veckorsdeff, började på 88.0 å väger 84.7 då jag vägde mig i måndags (alltid på morgonen) vilket va 2 veckors vägningen och visst blir man glad för vad som står på vågen men känns inte som om nått verkligen händer med fettet. Känns som om jag bara tappat vätska.

Jag jobbar 3-skift så min biologiska klocka e lite messed up men tränar hårt direkt efter jobbet och har redan ett slitsamt arbete så antar att jag gör av med ganska mkt kcal under en dag. Just denna deffen kör jag inga ätar-dagar och ingen alkohol. Men känns som om jag kört fast :( Orkar inte räkna kalorier eller något sånt tyvärr men en dag ser ungefär ut så här en förmiddagsvecka (äter på restaurangen på jobbet):

vaknar kl 5: 2 kokta ägg/äggröra å och 1 protein shake, 1 avokado
frukost kl 9: 2 mörka frallor med liiiite liite kycklingröra 1-2 hårdkokt ägg (äter bara vitan, gulan är äcklig ;) 1 apelsin 1 kopp kaffe
lunch kl 12-12:30: Kycklingfile, broccoli, salladsmix, blomkål (när det finns), morötter
gymet 14:30: tränar styrketräning i ca 1-2 timmar
kvällsmat: omelett av 3 ägg och 1 avokado

Kosttillskott: Proteinshake till frukosten, mellanmål å gymet
2 zmaa innan läggdags, 2 Juice Plus+ av varje smak (1 morgon,1kväll) 1x Ripped Hardcore innan träningen.

Kör styrketräning mån-ons-fre-(lör beror på om jag har match)
fotbollsträning tis-tors

Mål: kommer under 80-gränsen, tappa fett runt magen och bli av med mina michelin lovehandles innan 12e maj då det gått 10 veckor.

Profil:
23 år, 184 cm, 84.7kg


Nått jag kan ändra på/ lägga till för att få ett bättre flyt och resultat på min deffning? tacksam för replies!

Bubblan84
2014-03-26, 16:11
Du har bara deffat i två veckor, 3,3 kg är mycket. Har man en del fett så syns det inte så mycket. Tycker mig inte se någon skillnad alls nu på 86 kg gentemot 92 kg i julas :) Bara att ha tålamod, vikten går ju åt rätt håll.

vicarious
2014-03-26, 16:17
Bara att ha tålamod, vikten går ju åt rätt håll.

+1, kämpa på :) Det kan ju ha försvunnit fett från ställen som inte syns så bra.

Sohlsken
2014-03-26, 16:28
+1, kämpa på :) det kan ju ha försvunnit fett från ställen som inte syns så bra.

+2

Rioferdy5
2014-03-26, 18:40
Kört mesta dels cardio, men körde ett riktigt biceps å bröst pass å men såg klart att ådrorna syntes mycket mer vilket jag antar beror på att man gått ner lite då? Tack för peppen! segt när man kommit fast mentalt men det hjälper när folk pushar en lite extra ;)

Jeml
2014-03-26, 18:43
deffar du utan att träna styrka regelbundet?

det är väl det som kallas att banta. fult ord.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Rioferdy5
2014-03-26, 18:44
+1, kämpa på :) Det kan ju ha försvunnit fett från ställen som inte syns så bra.

Sant! blir lätt kropps/vågfixerad å kollar kanske lite för mkt, men håller viktkollen 1 gång i veckan nu varje måndag morgon. Märkte inte ens av det sj när jag gick ner 20 kg förutom när jag skulle köpa ett par byxor och fick gå ner till 32 från 36 å att folk kommenterade det på krogen :o

Rioferdy5
2014-03-26, 18:45
deffar du utan att träna styrka regelbundet?

det är väl det som kallas att banta. fult ord.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Alltid bara tränat styrketräning men precis börjat ta upp fotbollen igen så med cardio menar jag fotbollsträning typ

Sheogorath
2014-03-26, 18:46
Går du ner i vikt utan att styrketräna kan du räkna med att gå ner i klädstorlekar men det kommer förmodligen inte se något vidare ut när du är färdig med din bantning. Inte så bra som det hade kunnat bli om du såg till att behålla din muskelmassa under viktnedgången.

Edit: never mind om du nu styrketränar ordentligt flera gånger i veckan.