handdator

Visa fullständig version : Har jag blivit en "tjockis"?


David1991
2014-03-26, 00:52
Hej (jag är väldigt tacksam för ärliga svar och diskussion)

Jag är 23 år och har varit väldigt aktiv med träning hela mitt liv (styrketräning, fotboll, badminton och dans) men har inte varit så aktiv på ungefär två år på grund av en skada och flytt till ny stad.

I vintras var jag och mina kompisar på semester i Thailand. Där fick jag för första gången på länge visa upp min "nya" kropp. När jag såg korten från resan fick jag en chock! *gah!* Det ser ut som att jag har en kalasmage/ölmage och love handles. Mina kompisar petade mig i magen på stranden och antydde att jag lagt på mig etc. De drog mig i sidan och kallade det för love handles, något som bara riktiga tjocka och fula människor har ju! En thailändare gick till och med fram till stranden och klappade mig på magen och sa att jag drack för mycket öl. Han var ett äckligt benrangel iofs.

Här ser ni bilder på mig, snälla ge mig lite respons och hjälp. Är det så illa? Jag tål befogad kritik så var inte blyga! Mina bröstmuskler är varje fall i god form och stora :)

http://postimg.org/image/v4ss1xyu7/

http://postimg.org/image/v4ss1xyu7/

http://postimg.org/image/68zcegc67/

David1991
2014-03-26, 00:53
http://postimg.org/image/sv4nr6pwf/

Bild nummer 3!

Riddle
2014-03-26, 00:59
inte tjockis, men du har ju ganska mycket onödigt fett ;) lite mullig helt enkelt!

dmoller
2014-03-26, 01:33
jag klassar det som tjock

tossefar
2014-03-26, 01:59
Ja, nog är du tjock allt.

Fartman
2014-03-26, 02:14
Lönnfet är en rätt bra beskrivning om inte annat. Du ser säkert inte fet ut med kläder på och då är man typ lönnfet. Tjockis är du dock inte riktigt ännu. Jag tycker att du har ett rätt vanligt utseende, känns som att väldigt många unga män ser ut ungefär som dig i kroppen så du behöver inte skämmas egentligen. Men, om du vill uppfattas som en vältränad kille så är det dags att börja träna igen, svårt att leva på gamla meriter.

Snubben
2014-03-26, 07:05
Tjock, inte enligt mig. Mullig, definitivt.

arthax
2014-03-26, 07:13
Utmärk läge att ta tag i träningen igen på allvar. Leta upp Hurrils helkroppsschema och kör på! Det kommer gå bra! :)

Kvicksilver
2014-03-26, 07:53
Tjock utifrån Kolozzeum standard. Normalviktig i den verkliga världen.

Inte mycket till muskelmassa dock så jag tycker du ska fokusera på träning och inte på diet.

David1991
2014-03-31, 17:44
Så jag är egentligen ganska standard om jag ska tolka er rätt? inget att oroa sig för? :)

retnuhwej
2014-03-31, 17:59
Så jag är egentligen ganska standard om jag ska tolka er rätt? inget att oroa sig för? :)

Ska jag vara ärlig så hade nog de flesta på kolo oroat sig om de haft så mycekt fett, men du är ju inte jättetjock
Standard om man jämför med otränade svenskar

Likeapeanut
2014-03-31, 18:17
Ser det lite mer som ''smalfet'' ett tillstånd som man helst vill ta sig ur!

Ungkarlsliv
2014-03-31, 19:22
Tycker du ser ut som en ordinär svensson, ett par trivselkilon javisst, men lyssna inte för mycket på psykiskt störda personer på träningsforum som har en totalt skev bild på hur en vanlig kropp ser ut. Men visst vill du få fram mukklerna till stranden får du nog kapa ett par kilon.

Tobbey
2014-03-31, 19:25
Tycker du ser ut som en ordinär svensson, ett par trivselkilon javisst, men lyssna inte för mycket på psykiskt störda personer på träningsforum som har en totalt skev bild på hur en vanlig kropp ser ut. Men visst vill du få fram mukklerna till stranden får du nog kapa ett par kilon.

+1, här klassas man som tjock om man har över 8% kroppsfett :D

King Grub
2014-03-31, 19:35
Så jag är egentligen ganska standard om jag ska tolka er rätt? inget att oroa sig för? :)

Du är inte ohälsosamt överviktig. Du är fet om man jämför med någon i tävlingsform, men det är inte ett året-runttillstånd för dom flesta.

Morty
2014-03-31, 19:38
Så jag är egentligen ganska standard om jag ska tolka er rätt? inget att oroa sig för? :)

Finns nog inga som helst hälsorisker med att ha din kropp om du bara tränar några gånger i veckan.

Fru_Flisa
2014-04-01, 00:49
Svar: Nej. Ser för övrigt inga lovehandles.

Jag undrar bara - hur kan ens kropps utseende bara komma som en chock, ser du aldrig dig i en spegel? Eller inte ens spegel behövs för den delen.

David1991
2014-04-01, 07:57
Svar: Nej. Ser för övrigt inga lovehandles.

Jag undrar bara - hur kan ens kropps utseende bara komma som en chock, ser du aldrig dig i en spegel? Eller inte ens spegel behövs för den delen.

Tänkte nog mest på denna bild... http://postimg.org/image/68zcegc67/

Bryggan
2014-04-01, 09:10
Det finns en gräns där någonstans där du ligger i bf då det är ok att skoja med personen om att han är tjock. Blir en person riktigt tjock så slutar omgivningen att kommentera detta för då blir det mer taskigt. Nu vet jag iofs inte vilken relation du har med dina vänner men jag kallar dig lite lönnfet och inte tjock.

OBS: Jag skrev "HAN är tjock", använde inte h*n som kan vara både han och hon. Man skämtar Aldrig om en kvinnas vikt.

Jeml
2014-04-01, 09:15
ja du är tjock.

möjligtvis inte överviktig sett till bmi osv, men tjock.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

alphahanen2
2014-04-01, 15:25
ja du är tjock.

möjligtvis inte överviktig sett till bmi osv, men tjock.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nej för i helvete!

Jeml
2014-04-01, 15:27
Nej för i helvete!

jo enligt mig.

jag skulle aldrig låta mig själv bli så där fet iaf. (igen).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

alphahanen2
2014-04-01, 15:40
jo enligt mig.

jag skulle aldrig låta mig själv bli så där fet iaf. (igen).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

No offence men jag tror du har en ganska skev och osund uppfattning om du tycker hans kropp är fet. Ska man använda sig av ditt motstock kan man gå det andra hållet och bedöma visa ej muskulösa som sjukligt smala. Och det vill man inte höra samtidigt som läget inte är så.

TS är ej muskulös, ej smal, ej fet. Kom igen vi vet ju inte ens hans bmi, eller längd/vikt.

Wibba
2014-04-01, 15:55
Är det upp till någon annan att avgöra?

alphahanen2
2014-04-01, 16:19
Är det upp till någon annan att avgöra?

Man har väl nån typ av verklighetsuppfattning så länge man inte sitter dagarna i ända och gnider påle i kolos tävlingsforum..

retnuhwej
2014-04-01, 16:26
No offence men jag tror du har en ganska skev och osund uppfattning om du tycker hans kropp är fet. Ska man använda sig av ditt motstock kan man gå det andra hållet och bedöma visa ej muskulösa som sjukligt smala. Och det vill man inte höra samtidigt som läget inte är så.

TS är ej muskulös, ej smal, ej fet. Kom igen vi vet ju inte ens hans bmi, eller längd/vikt.

Tycker med han är tjock

Inte överviktig, men tjock

alphahanen2
2014-04-01, 16:27
Tycker med han är tjock

Inte överviktig, men tjock

ok

Latissimus Dorsi
2014-04-01, 16:49
<C-uppsats>Definiera tjock</C-uppsats>

Med det sagt, ja du är tjock. Enligt mig.

Bryggan
2014-04-01, 17:45
Efterfrågat en definition förut om vad som är "tjock". Här på kollo så är nog bf en bättre måttstock än bmi. Därför undrar jag.

ceejay
2014-04-01, 18:58
Lite fett skulle behöva fås bort för att jag inte skulle tycka du bar runt på för mycket.

Fru_Flisa
2014-04-01, 20:45
Tänkte nog mest på denna bild... http://postimg.org/image/68zcegc67/

Ja, jag såg alla bilder, den med. Nej ser inga lovehandles. Det är ju en sån här bilring som pöser ut runt nedre delen av magen och som oftare ses på tjejer. Jag skulle aldrig tänka tanken "tjock" om dig, skulle tänka "stabil".

filmjölk
2014-04-01, 21:52
Du är inte tjock nu, men på väg att bli. Är det en uppåtgående trend kommer du vara rultig vid 30.

Ungkarlsliv
2014-04-01, 21:54
ja du är tjock.

möjligtvis inte överviktig sett till bmi osv, men tjock.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hur kan man vara tjock utan att vara överviktig? Tjock för mig är fetma, TS är på sin höjd mullig eller kraftig.

Dreas
2014-04-01, 21:59
Hur kan man vara tjock utan att vara överviktig? Tjock för mig är fetma, TS är på sin höjd mullig eller kraftig.Att folk har skev kroppssyn här på Kolo är inte direkt förvånande :)

Jeml
2014-04-01, 22:00
Hur kan man vara tjock utan att vara överviktig? Tjock för mig är fetma, TS är på sin höjd mullig eller kraftig.

finns det någon uttalad definition av "tjock"? isåfall vore det intressant att höra den.

för mig behöver inte tjock vara lika med övervikt enligt bmi. tycker snarare fettprocenten är bättre måttstock (i dom flesta fall).

alla har sin egna definition på "tjock" därför blir det väldigt delade meningar i tråden...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

filmjölk
2014-04-01, 22:06
finns det någon uttalad definition av "tjock"? isåfall vore det intressant att höra den.

för mig behöver inte tjock vara lika med övervikt enligt bmi. tycker snarare fettprocenten är bättre måttstock (i dom flesta fall).

alla har sin egna definition på "tjock" därför blir det väldigt delade meningar i tråden...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tjock är enligt mångas definition en grad av fethet som föregås av "småfet" eller "lönnfet" "halvtjock" och efterträds av "fet" eller dylikt. Alltså ett slags mellanting mellan "småfet" och "fet".

David1991
2014-04-05, 13:07
Ja, jag såg alla bilder, den med. Nej ser inga lovehandles. Det är ju en sån här bilring som pöser ut runt nedre delen av magen och som oftare ses på tjejer. Jag skulle aldrig tänka tanken "tjock" om dig, skulle tänka "stabil".

Det där skulle jag knappast kalla för bilring!

David1991
2014-04-05, 13:07
Behövs fler bilder?

Jeml
2014-04-05, 13:10
Behövs fler bilder?

nej du är tjock.


men varför bryr du dig om vad någon annan tycker? det är ju du som ska trivas med din kropp och så länge du faktiskt inte är överviktig så är det väl lugnt?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

David1991
2014-04-09, 23:19
Davids vän (som är full och facerapar): Seriöst, ni är för snälla. Hans mage står ut och är på gränsen till stor. I somras var han totalt omedveten om sin fetma att det var pinsamt. david , som vi älskar, har en ölmahge, bilring, ,love handels etc, Snälla. Såga honom så myckewt att han skärper sig!

Fru_Flisa
2014-04-14, 18:30
Det där skulle jag knappast kalla för bilring!

Va? Jo lovehandles är "sån här bilring som...", vilket jag påpekade att det inte såg ut som du hade.

Diomedea exulans
2014-04-14, 20:34
Nej, du är inte tjock. Du är inte ens lönnfet eller mullig. Du är "normal".

Jag är en bra bit tjockare än du, och folk kallar mig smal.

retnuhwej
2014-04-14, 21:53
Nej, du är inte tjock. Du är inte ens lönnfet eller mullig. Du är "normal".

Jag är en bra bit tjockare än du, och folk kallar mig smal.

Av vad jag kan se i din journal är du helt klart smalare, och mycket mer muskler :)

Diomedea exulans
2014-04-14, 21:54
Av vad jag kan se i din journal är du helt klart smalare, och mycket mer muskler :)

Tänk på att en av bilderna är tagen för många år sedan och inte aktuell. :)

Sniggel
2014-04-14, 22:54
Så jag är egentligen ganska standard om jag ska tolka er rätt? inget att oroa sig för? :)

Vad är det du oroar dig för?
Hälsa?
Utseende?
Att inte vara i form (tränad)?

Jag håller med om att många har en kroppsform likt din. Men det spelar ju ingen roll vad alla andra har egentligen. Vad är viktigt för dig?
Hälsan bör ju alltid vara viktig men det ser inte ut att vara någon allvarlig övervikt (jag tycker att det är övervikt iaf) om du iaf försöker vara aktiv. Att inte vara aktiv är ju mindre för hälsan även om man är smal bör ju tilläggas.
När det gäller utseende är det ju vad du känner dig bekväm med.
Och att vara i form (tränad) är ju också något du själv avgör. Vet inte om du tränar något nu men oavsett så lär du ju gynnas av att skala av en hel del kilon för att prestera bättre.

Se är ju frågan om det är en uppåtgående trend (vikten) och det är väl ohyggligt vanligt att folk blir tjockare med åldern och att en påbörjad viktökning inte bara stannar utan att man vidtar åtgärder. Det kan vara värt att tänka på.

David1991
2014-04-15, 00:12
Va? Jo lovehandles är "sån här bilring som...", vilket jag påpekade att det inte såg ut som du hade.

Det verkar som att du inte har riktig koll. Jag har varken bilring eller love handles. Din kommentar om "pöser ut..." gör mig upprörd

David1991
2014-04-15, 00:14
Vad är det du oroar dig för?
Hälsa?
Utseende?
Att inte vara i form (tränad)?

Jag håller med om att många har en kroppsform likt din. Men det spelar ju ingen roll vad alla andra har egentligen. Vad är viktigt för dig?
Hälsan bör ju alltid vara viktig men det ser inte ut att vara någon allvarlig övervikt (jag tycker att det är övervikt iaf) om du iaf försöker vara aktiv. Att inte vara aktiv är ju mindre för hälsan även om man är smal bör ju tilläggas.
När det gäller utseende är det ju vad du känner dig bekväm med.
Och att vara i form (tränad) är ju också något du själv avgör. Vet inte om du tränar något nu men oavsett så lär du ju gynnas av att skala av en hel del kilon för att prestera bättre.

Se är ju frågan om det är en uppåtgående trend (vikten) och det är väl ohyggligt vanligt att folk blir tjockare med åldern och att en påbörjad viktökning inte bara stannar utan att man vidtar åtgärder. Det kan vara värt att tänka på.

Jag vill se snygg ut. Min önskan är att jag ska vara lika vältränad vid magen som vid brösten, där jag har utvecklade muskler

RykteT
2014-04-15, 09:11
Jag vill se snygg ut. Min önskan är att jag ska vara lika vältränad vid magen som vid brösten, där jag har utvecklade muskler
Snyggheten sitter i huvudet så är du inte nöjd får du väl börja deffa. Så svårt är det inte. Vad vi tycker är tjockt spelar ingen roll om du är nöjd/missnöjd!

Tycker du att du är för tjock så deffa. Tycker du inte det så fortsätt som du gör! :)

Lycka till! :)

andeem
2014-04-15, 10:10
Det bör inte vara svårt att ställa dig framför en spegel och avgöra om du har mer fett på kroppen än du skulle vilja. Hur du blir av med det är heller inget mysterium. Resten är motivation, och där är det svårt för oss att hjälpa dig (men dina kompisar verkar rycka in).

Sniggel
2014-04-15, 10:19
Jag vill se snygg ut. Min önskan är att jag ska vara lika vältränad vid magen som vid brösten, där jag har utvecklade muskler
Vad tycker du själv? Är det vad andra tycker som spelar roll eller är det vad du själv anser?

Snyggheten sitter i huvudet så är du inte nöjd får du väl börja deffa. Så svårt är det inte. Vad vi tycker är tjockt spelar ingen roll om du är nöjd/missnöjd!

Tycker du att du är för tjock så deffa. Tycker du inte det så fortsätt som du gör! :)

Lycka till! :)
+1

Det bör inte vara svårt att ställa dig framför en spegel och avgöra om du har mer fett på kroppen än du skulle vilja. Hur du blir av med det är heller inget mysterium. Resten är motivation, och där är det svårt för oss att hjälpa dig (men dina kompisar verkar rycka in).
+1


Det verkar som att du inte har riktig koll. Jag har varken bilring eller love handles. Din kommentar om "pöser ut..." gör mig upprörd
Denna kommentar tycker jag pekar på att du bryr dig om vad andra anser om hur du ser ut. Det verkar som om du tycker en sak. Men är rädd att andra kanske tycker annorlunda.

Diomedea exulans
2014-04-15, 12:37
Värt att nämna i en sån här tråd är att många tjejer tycker det är snyggare med små muskler och mycket fett än att ha ådror och rutor. Jag nämner det, eftersom jag misstänker att popularitet bland tjejer är en av faktorerna som får trådstartaren att fundera på om hans kropp duger.

Bryggan
2014-04-15, 13:08
Värt att nämna i en sån här tråd är att många tjejer tycker det är snyggare med små muskler och mycket fett än att ha ådror och rutor. Jag nämner det, eftersom jag misstänker att popularitet bland tjejer är en av faktorerna som får trådstartaren att fundera på om hans kropp duger.Spot on....är det inte oftast så då?

retnuhwej
2014-04-15, 13:44
Värt att nämna i en sån här tråd är att många tjejer tycker det är snyggare med små muskler och mycket fett än att ha ådror och rutor. Jag nämner det, eftersom jag misstänker att popularitet bland tjejer är en av faktorerna som får trådstartaren att fundera på om hans kropp duger.

nej

Diomedea exulans
2014-04-15, 13:47
nej

Vadå "nej"?

Jag har hört många tjejer säga att de föredrar små muskler och en del fett (inte Pavarotti-fetma, men så att man är slät, och vissa tycker det är gulligt med lite mage)… Ljög de, menar du?

CalleP
2014-04-15, 14:52
Tror nog inte du behöver deffa utan snara börja träna igen. Antar att du har varit i bättre form än nu och ifall du börjar lyfta lite vikter och satsar på progression så kommer din kropp nog se bra mycket bättre ut om bara några månader.
Kör hårt!

Heniin
2014-04-15, 17:04
Vadå "nej"?

Jag har hört många tjejer säga att de föredrar små muskler och en del fett (inte Pavarotti-fetma, men så att man är slät, och vissa tycker det är gulligt med lite mage)… Ljög de, menar du?

Olika tjejer gillar olika killar, svårt att sätta en "standard" vad en tjej gillar. Finns de som gillar tjocka, de som gillar smala, de som gillar vältränade

Fru_Flisa
2014-04-15, 19:19
Det verkar som att du inte har riktig koll. Jag har varken bilring eller love handles. Din kommentar om "pöser ut..." gör mig upprörd

Driver du med mej eller? Jag ska skriva pedagogiskt så att du förstår.
Läs noga nu:
Jag skrev att,
1. Nej, du är inte tjock
2. Nej, du har inga love handles
3. Love handles = bilring
4. På bilden syns ingen bilring, för sådana brukar "pösa ut" på sidan, vilket DET EJ GÖR PÅ DIN BILD.
Comprende?

Diomedea exulans
2014-04-15, 22:01
Olika tjejer gillar olika killar, svårt att sätta en "standard" vad en tjej gillar. Finns de som gillar tjocka, de som gillar smala, de som gillar vältränade

Japp.

David1991
2014-05-06, 23:23
Med andra ord kan man anta att de flesta tjejer gillar en kille med lite "hull" (vilket jag inte har)? Jag kan alltså gå upp lite (om det går runt magen) och ändå vara framgångsrik. De flesta tjejer verkar inte gilla vältränade killar. Man ska inte vara tjock heller men lite lagom. Jag lägger upp ny bild snart! :)

Gober
2014-05-06, 23:37
Får trollvibbar av TS.. Men hur som helst, du är definitivt mullig och dina bröstmuskler som du nämner som stora kan jag icke skåda. Är du missnöjd så banta, om inte, Dont worry be happy!

emanuels
2014-05-07, 06:04
Hoppas inte folk ödslar mer energi på denna person, tog mig två minuter för att inse att han trollar med er. Om inte så tycker jag synd om folket som har med han att göra.

David1991
2014-05-07, 10:33
Inget troll! Jag ÄR seriös! Tråkigt att folk alltid ska ropa troll

nippman
2014-05-07, 12:26
du är inte tjock, du är inte smal, du är inte vältränad...

vill du bli tjock? ät mer...
vill du bli smal? ät mindre...
vill du bli vältränad? träna mer...

varför fråga oss? bestäm själv hur du vill se ut

coloz
2014-05-14, 00:39
Med andra ord kan man anta att de flesta tjejer gillar en kille med lite "hull" (vilket jag inte har)? Jag kan alltså gå upp lite (om det går runt magen) och ändå vara framgångsrik. De flesta tjejer verkar inte gilla vältränade killar. Man ska inte vara tjock heller men lite lagom. Jag lägger upp ny bild snart! :)

Hahaha

Tror ändå inte på att du är ett troll, du verkar bara ha en förmåga att misstolka andras svar...

nippman
2014-05-14, 07:47
är du verkligen 23år?

du verkar ju misstolka vartenda svar i hela tråden.

David1991
2014-05-17, 02:16
Alla tolkar som de vill! Nu känner jag själv att jag är lite tjock. Vad tycker ni? Har fått lite kommentarer på badstränder! OBS!: inzoomade kort!

Tänk på att det varit en god vår ;)

http://www.ladda-upp.se/bilder/egablbxqxjiqf/

http://www.ladda-upp.se/bilder/arhdflpxqluakm/

http://www.ladda-upp.se/bilder/fjnilkevwyzglb/

thatice
2014-05-17, 06:52
Skulle kanske inte bekymra mig så mycket över din eventuella tjockhet och istället bekymra mig lite över avsaknandet av muskler.