handdator

Visa fullständig version : kebabrulle efter träningen? bra?


lillmesen
2014-03-25, 19:55
Jaha då kunde man inte orka med att ta sig hem och laga mat, hade tänkt mig fullkornsris och kycklingfile samt ett gäng broccoli och kvargsås för att verkligen optimera återhämtningen och muskelbygget efter dagens pass som jag körde 4x15 på i allt för att maximera hypertrofin.

men som den svage sate jag är så luktade pizzerian på vägen hem alldeles för gott och lockande, så djävulen på min vänstra sida axeln (ja jag är svagare i allt på vänster sida, är totalt assymmetrisk, tex vänster vad är hela 3mm tunnare än höger men det får bli en annan tråd) viskade till mig att kebab är vad jag behöver!

såå mina kära vänner, jag åt en fet kebabrulle som postworkout, är nu alla mina gainz från dagens annars sjukt optimala dag förstörda? Jag till och med tajmade BCAA intaget på mikrosekunden :(

Magnus N
2014-03-25, 19:59
Nej, inget förstört. Så släpp de tankarna :)

Kebabrulle är inget dåligt

Sheogorath
2014-03-25, 20:00
Vad är det för fel på kebabrulle efter träningen? Fettet stör inte glykogeninlagringen och det bör ju vara 20-30 g fullvärdigt protein tillsammans med kolhydrat från brödet. Du får dessutom förmodligen i dig mer olika vitaminer och mineraler från din kebabrulle än i din tänkta post-workout "opti"-mat.

lillmesen
2014-03-25, 20:01
Nej, inget förstört. Så släpp de tankarna :)

Kebabrulle är inget dåligt

Borde jag gå ut och springa bort de, låt oss säga bara för argumentets skull, +500kcal, innan de lägger sig under naveln som bukfett?

lillmesen
2014-03-25, 20:02
Vad är det för fel på kebabrulle efter träningen? Fettet stör inte glykogeninlagringen och det bör ju vara 20-30 g fullvärdigt protein tillsammans med kolhydrat från brödet. Du får dessutom förmodligen i dig mer olika vitaminer och mineraler från din kebabrulle än i din tänkta post-workout "opti"-mat.

så för att dra argumentet till sin spets, bör jag trycka kebabrulle eller lämpligt substitut efter varje pass??

Sheogorath
2014-03-25, 20:03
Borde jag gå ut och springa bort de, låt oss säga bara för argumentets skull, +500kcal, innan de lägger sig under naveln som bukfett?

Du oroar dig för att tappa "gainz" men kan tänka dig att gå ut och springa nu? Hur tänker du egentligen? Är du ett troll?

Magnus N
2014-03-25, 20:03
Borde jag gå ut och springa bort de, låt oss säga bara för argumentets skull, +500kcal, innan de lägger sig under naveln som bukfett?

nej, det tycker jag inte. Du skriver ju i ditt första inlägg att du siktade på att växa

Sheogorath
2014-03-25, 20:04
så för att dra argumentet till sin spets, bör jag trycka kebabrulle eller lämpligt substitut efter varje pass??

Hade säkert fungerat lika bra som din opti-mat om totalmängden protein, kolhydrat, fett och kalorier hade blivit likvärdiga per dag.

lillmesen
2014-03-25, 20:04
nej, det tycker jag inte. Du skriver ju i ditt första inlägg att du siktade på att växa

ja i muskler, inte ölmage

R Scarpa27
2014-03-25, 20:04
just another äs tråd.

en kebabrulle ajajajaj. fan du skulle köpt 2.

Sheogorath
2014-03-25, 20:05
ja i muskler, inte ölmage

Ju mer du går upp i vikt desto mer muskler bygger du.

Sohlsken
2014-03-25, 20:05
Sluta trolla nu, det räcker med en person som skriver sånt här :P annars borde du ha köpt MINST fem, så att du har till ett mål till idag och fyra imorrn.

Magnus N
2014-03-25, 20:05
ja i muskler, inte ölmage

Hamnar du på överskott lägger sig knappast allt på magen

Släpp nojan istället

lillmesen
2014-03-25, 20:06
Ju mer du går upp i vikt desto mer muskler bygger du.

för att dra argumentet till sin spets borde jag alltså som ovanstående talare rekommenderat dragit 2 rullar? kanske en bytta B&J också? eller rent ut av två?

Sheogorath
2014-03-25, 20:08
för att dra argumentet till sin spets borde jag alltså som ovanstående talare rekommenderat dragit 2 rullar? kanske en bytta B&J också? eller rent ut av två?

Ja självklart är det så vi menar. Självklart. Ut och köp dina byttor nu. Garnera gärna med likör.

Sohlsken
2014-03-25, 20:08
för att dra argumentet till sin spets borde jag alltså som ovanstående talare rekommenderat dragit 2 rullar? kanske en bytta B&J också? eller rent ut av två?

En STOR bytta B&J, inte en såndär mesig portionsförpackning.

R Scarpa27
2014-03-25, 20:08
för att dra argumentet till sin spets borde jag alltså som ovanstående talare rekommenderat dragit 2 rullar? kanske en bytta B&J också? eller rent ut av två?

hahahahaha. :laugh:
titta över helheten av din kost ist.
en kebabrulle har ju både kolhydrater fett och protein thats gr8.
just ja sallad med.
egentligen ingen dunder måltid överhuvudtaget, och inte särskilt onyttig heller.
som sagt du vill ju öka? ät och var inte rädd för maten.

när man lagar maten hemma lassar man ju på mkt mer än de portionerna man får ute som alltid är för små oftast =P

ta ditt ris & kyckling som efterrätt när du smält din ovän kebab.

Jeml
2014-03-25, 20:12
har du bara ätit "opti-mat" idag så var kebabrullen säkert det bättre valet.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2