handdator

Visa fullständig version : hordenin i fettförbrännare, utslag på drog/doping test?


Paoola
2014-03-25, 18:57
Har precis fått hem ett fettförbrännade kosttillskott med Hordenin.
Det var bara den i innhållsförtekningen som jag inte riktigt vet vad det är.
Börjar ett nytt arbete om ca en månad med väldigt hårda drog och doping kontroller som kan komma lite närsom och vill inte riskera att få ett positivt test.
Är det någon som har lite mer koll än mig i denna djungel?*gah!*

GulligaGurkan
2014-03-25, 19:35
Om jag hade vetat att mitt jobb kunde ha drog- eller dopingtest skulle jag inte peta i mig någonting som kan vara tveksamt, exempelvis fettförbrännare.

Här är en liten artikel om hordenin: http://examine.com/supplements/Hordenine/

Jag har inte läst igenom den själv än, men var det jag kunde hitta lite snabbt. Examine.com brukar vara ganska duktiga på att sammanställa undersökningar om tillskott.

Paoola
2014-03-25, 20:07
Oj artikeln sa nästan allt och poängterade även att det finns en risk att det visar falskt positivt på ett test. Jaha ja då får jag väll spara dem till en regnig dag :)

GulligaGurkan
2014-03-25, 20:21
Kul att den kom till användning! Jag kollar alltid upp tillskott jag undrar någonting över på Examine. Vanligare tillskott som kreatin och så har långa romaner skrivna om dem :)

Chaokoh
2014-03-26, 16:50
Har nyligen börjat köra med en fettförbrännare från MM****** som innehåller hordenin. Känner mig piggare och har minskad aptit. Men nu när jag googlar på ämnet hordenin får jag upp sidor om hästdoping... Det känns ju inte så bra. Någon som vet mer om detta ämne?

Paoola
2014-03-31, 12:30
Det länkades till en artikel från en annan användare tidigare i tråden, en riktigt bra och använd bar sådan.:)