handdator

Visa fullständig version : Gladiatorerna 2014


Blaine
2014-03-23, 23:20
Då var det igång igen – Gladiatorerna. Jag startade en tråd för Gladiatorerna 2013, så det är väl lika bra att göra en för årets upplaga.

Några nya tillskott i gladiatorer har tillkommit, medan andra försvunnit. Synd att Spirit och Wolf är borta, men den de nya tjejerna verkar alla intressanta, speciellt Valkyria.

Även om programmet är barnsligt till viss del – det är trots allt riktat till den målgruppen – så uppskattar jag de fysiska prestationerna och att se vuxna "leka av sig". Bara Bullet i sig gör programmet värt att se.

Tomten
2014-03-23, 23:34
Är väl ganska så rejält ointresserad, men tyckte det var humor att en av snubbarna ser ut som en ung dolph lundgren :laugh:

Kostymerna verkar då ha spårat ur rejält på senare år. Trodde de körde någon form av tema, men nu är det ju allt från samurajer till pirater och en killed med vad som ser ut som en chippendales uniform.

XXXL
2014-03-23, 23:42
American gladiator höll bra klass.

Magnus Larsson
2014-03-23, 23:49
Någon som har lite stats på Gladiatorerna? Kitsune är bra på bänk etc, men än sen Hero då??

XXXL
2014-03-23, 23:51
Åh herre gud Gry Forsell är ju fan programledare.

bubbs
2014-03-24, 08:34
Dottern älskar att ha "Gullet" och Kitsune tillbaka, även Spider verkar bli en favorit nu.
Enda problemet är att utmanarna svär så jävligt hela tiden.

Sen kan jag tycka det är underligt hur man inte stoppar matcher när hjälmar flyger av och tandskydd ramlar ur.

awesomooo
2014-03-24, 08:38
Det var kul förr men nu börjar det bli riktigt kefft. Vissa grenar är ju så jävla tråkiga, typ den första dom alltid kör när man springer på bron och ska klubba ner varandra samt den när man brottas i ringen.

rooz
2014-03-24, 09:06
Enda som stör är hur dåliga utmanarna är på allt som går ut på kroppskontakt.

delta_mats
2014-03-24, 09:43
Enda som stör är hur dåliga utmanarna är på allt som går ut på kroppskontakt.

Japp! Man kan ju tycka att de som söker borde gilla den typen av utmaningar, och att dom som blir uttagna faktiskt kanske även är lite bra på det. Men man förundras över inställningen rätt ofta.

4623
2014-03-24, 09:55
När Noghor var på besök fick gladiatorerna smaka. Men sen var han inget vidare på hinderbanan. :)

ciMg9XKTdNA

Wibba
2014-03-24, 10:00
När Noghor var på besök fick gladiatorerna smaka. Men sen var han inget vidare på hinderbanan. :)

film

Det där var sjukt kul att se! Att se killar på 60-65 kg försöka ta sig igenom alla grenar är rätt tråkigt.

VoDaresVins
2014-03-24, 10:06
Given lördagsunderhållning för vår familj. Barnen köper hela upplägget och gillar det. Själv tycker jag med det är intressant att följa med utmanarna, åtminstone de som har lite kött på sig så de inte bara flyger som vantar i varje gren. Man måste bara se förbi kostymerna och rollerna som lagts till för barnen. Fysiska kamperna är ju det som är intressant. Tråkigast när de har med utmanare som inte klarar av att ta en enda poäng, men som ändå kan ta hem segern bara genom hinderbanan.
Av grenarna skulle jag helst pröva på köttmuren, vad den nu heter. Skulle knappast gå så väl med mina 75kg men vore kul att testa ändå.

Exdiaq
2014-03-24, 10:12
Enda problemet är att utmanarna svär så jävligt hela tiden.


Hmm..

rooz
2014-03-24, 10:22
Japp! Man kan ju tycka att de som söker borde gilla den typen av utmaningar, och att dom som blir uttagna faktiskt kanske även är lite bra på det. Men man förundras över inställningen rätt ofta.

Om jag inte misstar mig så kommer en kille jag lirade hockey med förut vara med. Och jag tror han kan prestera rätt bra, han är lång, stark och snabb.

Latissimus Dorsi
2014-03-24, 10:38
Kristian Sewen sökte första säsongen men fick inte vara med, för bra antar jag. Dock fick ju Knasen, någon AF-atlet vara med i andra. Tycker de är rätt skumt.

Blaine
2014-04-07, 22:54
Måste ge en eloge till Besnik i senaste avsnittet (4) av Gladiatorerna. Har aldrig sett någon som är så pass kort och lätt dominera så hårt över gladiatorerna. Ett fysiskt monster från Kosovo.

Skicklig offensiv blandat med 'no fear' förvirrar gladiatorerna och är uppenbarligen bäst metod för att lyckas.

http://www.tv4play.se/program/gladiatorerna?video_id=2590692

MackeJuve
2014-04-07, 23:41
Besnik var bra, reserven också. Ett bra avsnitt överlag :) Håller med om att många av utmanarna måste jobba upp sitt självförtroende innan de kommer dit... Skulle älska att ha med Sewen alltså.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

VoDaresVins
2014-04-08, 07:18
Bra avsnitt. Imponerande kämparglöd i tjejen som vann med. Synd att inhopparen kom in med så dåligt utgångsläge (få grenar kvar, lite poäng), han hade kunnat gå långt. Kul att se också hur bra han klarade gatloppet med sina 80kg.

ARMSTARK
2014-04-08, 07:52
Gladiatorerna är förvånansvärt dåliga i grenarna för att ha tusen övningstimmar bakom sig. De blir tvungna att "fuska" i många grenar för att rå på utmanarna.
Men vad jag har hört så är det inte de bästa killarna/tjejerna från uttagningarna som får vara med, utan de som passar bäst i TV, coolhetsfaktor m.m.

Linjedomarn
2014-04-08, 08:08
Gladiatorerna är förvånansvärt dåliga i grenarna för att ha tusen övningstimmar bakom sig. De blir tvungna att "fuska" i många grenar för att rå på utmanarna.
Men vad jag har hört så är det inte de bästa killarna/tjejerna från uttagningarna som får vara med, utan de som passar bäst i TV, coolhetsfaktor m.m.


Självklart, så är det väl med all tv i princip.

VoDaresVins
2014-04-08, 08:27
Värsta är att en del verkar inte ens passa bra/trivas i tv. Tror tyvärr gallring görs med så inte bästa kandidaterna kommer med utan de ska vara tillräckligt små i proportion mot utmanarna. Skönt undantag den tidigare säsongen som länkades in här men skulle nog gå emot konceptet om utmanarna vore för jämnbördiga med gladiatorerna.

Malle1
2014-04-08, 09:27
Ja det e svårt nu när Svensson preppar lika mycket som en gladiator....

Blaine
2014-04-08, 11:56
Gladiatorerna är bra men egentligen är det väl bara Bullet som är överlägsen deltagarna allt som oftast, även när hon får springa. Tror hon skulle vara lika bra även om de tog in starkare utmanare.

Något som är lite konstigt och en aning fuskigt är väl ändå klätterväggen. Där är det alltid Prime och Toro som får jaga, och de har alltid sin utvalda sida. Borde de inte kunna väggen utantill och ta sig upp fort som satan? De klättrar förvisso väldigt bra, men ibland hade det kunnat gå ännu fortare med tanke på förutsättningarna.

Det är för lite plattan i år också, bara ett avsnitt har haft med den grenen. Älskar när de får brottas lite, men saknar Wolf där.

Lucaas
2014-04-08, 13:49
Gladiatorerna är bra men egentligen är det väl bara Bullet som är överlägsen deltagarna allt som oftast, även när hon får springa. Tror hon skulle vara lika bra även om de tog in starkare utmanare.

Något som är lite konstigt och en aning fuskigt är väl ändå klätterväggen. Där är det alltid Prime och Toro som får jaga, och de har alltid sin utvalda sida. Borde de inte kunna väggen utantill och ta sig upp fort som satan? De klättrar förvisso väldigt bra, men ibland hade det kunnat gå ännu fortare med tanke på förutsättningarna.

Det är för lite plattan i år också, bara ett avsnitt har haft med den grenen. Älskar när de får brottas lite, men saknar Wolf där.


Väggen är lika på båda sidorna

Angel
2014-04-08, 20:18
Finns bara en anledning att kolla på programmet öht.

MackeJuve
2014-04-08, 20:28
Finns bara en anledning att kolla på programmet öht.

"Undrar vem du syftar på" ;) Vem av brudarna är hetast egentligen? Jag gillar ju Amazon.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Magnus Larsson
2014-04-08, 22:03
"Undrar vem du syftar på" ;) Vem av brudarna är hetast egentligen? Jag gillar ju Amazon.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Valkyria och Blade verkar också snälla :cool:

Finns det någon av Gladiatorerna som är riktigt stark? Kitsune, Oldenmark, Ako är väl rätt starka men hur är statsen?

Latissimus Dorsi
2014-04-08, 22:11
Valkyria och Blade verkar också snälla :cool:

Finns det någon av Gladiatorerna som är riktigt stark? Kitsune, Oldenmark, Ako är väl rätt starka men hur är statsen?

Kitsune är Sveriges starkaste kvinna, Ako bänkar 170 vad jag vet. Ingen aning om Johan, men han har bra meriter inom kroppsbyggning.

Blaine
2014-04-08, 22:17
Är också nyfiken på hur starka de egentligen är, de flesta har ju rätt trevlig fysik att titta på. Är imponerad över att Prime kan vara så tydligt stark i ringarna med tanke på hans längd, och Baron Samedis ben är inte att leka med. Hero är uppenbarligen störst men hur stark är han?

XXXL
2014-04-08, 22:19
Har det varit med någon utmanare över 95 kg i programmet?

Magnus Larsson
2014-04-08, 22:29
Kitsune är Sveriges starkaste kvinna, Ako bänkar 170 vad jag vet. Ingen aning om Johan, men han har bra meriter inom kroppsbyggning.

Sorry, syftningsfel av mig. Statsen på resten menar jag. Egentligen bara Kitsune och Ako jag känner till via nätet, youtube etc. Plexus är ju old school och kan säkert riva upp lite damm :)

Men resten av gänget. Bullet tex, och Hero, do they even lift? :cool:

delta_mats
2014-04-09, 00:20
Är också nyfiken på hur starka de egentligen är, de flesta har ju rätt trevlig fysik att titta på. Är imponerad över att Prime kan vara så tydligt stark i ringarna med tanke på hans längd, och Baron Samedis ben är inte att leka med. Hero är uppenbarligen störst men hur stark är han?

Långa personer verkar ha fördel i ringarna, iaf om man tittar på de duktigaste gladiatorerna där. Prime nu och förut regerade Zeke där.

Sorry, syftningsfel av mig. Statsen på resten menar jag. Egentligen bara Kitsune och Ako jag känner till via nätet, youtube etc. Plexus är ju old school och kan säkert riva upp lite damm :)

Men resten av gänget. Bullet tex, och Hero, do they even lift? :cool:

Tror plexus är rätt svag, om man jämför med det krutpaket han var förut när han härjade i gladiatorerna för många år sedan.

rooz
2014-04-09, 07:04
Kitsune är Sveriges starkaste kvinna, Ako bänkar 170 vad jag vet. Ingen aning om Johan, men han har bra meriter inom kroppsbyggning.

Jenny har inte titeln Sveriges starkaste kvinna, den har Anki Öberg. Och finns en del som spöar Jenny om vi inte bara ser till klassiskt styrkelyft.

Jag vill se David Nyström få en chans som utmanare*popcorn*

VoDaresVins
2014-04-09, 07:25
Det är för lite plattan i år också, bara ett avsnitt har haft med den grenen. Älskar när de får brottas lite, men saknar Wolf där.

Hoppas vi får se Besnik på plattan under slutomgångerna. Panzar var chanslös redan i pyramiden.


I ringarna förstår jag inte varför utmanarna inte släpper genast när det är mycket tid kvar och gladiatorn står på axlarna. Känns ju som sämsta man kan göra åt axlarna att försöka hänga i ringarna medan man har 90kg+ som står och gungar på axlarna. Få som klarat få nån poäng den vägen.

ducedo
2014-04-09, 07:29
Har det varit med någon utmanare över 95 kg i programmet?

Nu har jag inte följt programmet särskilt noga men spontant tänker jag på Noghor (110 kg) och Ola Schön (116 kg). Båda spelade amerikansk fotboll och (om jag kommer ihåg rätt) körde över gladiatorerna för att sedan förlora i hinderbanan.

Visst är det kul för tittarna när det ibland kommer in någon och totaldominerar mot gladiatorerna men programidén är ju lite David vs Goliat och med en sådan matchvikt så är det svårt att vinna mot en på 75 kg i hinderbanan.

Thelvino
2014-04-09, 10:21
Ola Schön sprang igenom gatloppet på 12 sekunder om jag minns rätt, och han hade fem gladiatorer och inte fyra som Noghor hade.. Det var helt galet.

Blaine
2014-04-09, 15:49
Långa personer verkar ha fördel i ringarna, iaf om man tittar på de duktigaste gladiatorerna där. Prime nu och förut regerade Zeke där.

Ja, det verkar vara lättare att nå ringarna och få sving/fart på ringarna då, men jag tänkte mer hur en lång (tung) kontra kort (lätt) person orkar bära upp sig själv, vilket Prime gör ypperligt. Hans kroppstyp verkar passa bra för den grenen.

awesomooo
2014-04-12, 20:00
hahahahahaha stog att Valkyria väger 107 kg :D

Tap3worm
2014-04-12, 21:00
hahahahahaha stog att Valkyria väger 107 kg :D


Tog ett tag för mig att förstå att det var fel. Sa till sambon;

"Fan, Valkyria väger 107kg..."
"Nej, det gör hon inte."
"Jo, jag lovar, det stod det precis..."

Haha, ibland är man lite för trött.


Tapeworm
- Mobilen

gohei
2014-04-12, 21:30
Är det bara jag som tänkt på att det nästan aldrig är någon som failar på löpbandet i slutet? Har dom möjligen sänkt hastigheten eller något?

Oljeblixten
2014-04-12, 21:33
Är det bara jag som tänkt på att det nästan aldrig är någon som failar på löpbandet i slutet? Har dom möjligen sänkt hastigheten eller något?

Det tror jag de har gjort, känns så i alla fall. Eller så har folk lärt sig och börjat träna mycket mer inför det.

gohei
2014-04-12, 21:47
Ja det är ju ganska tråkigt då för man vet ju att förste man uppför löpbandet kommer garanterat vinna. Om det nu är så att folk helt enkelt tränar hårdare för just det hindret så borde dom ju höja hastigheten något istället.