handdator

Visa fullständig version : Träning på diet


bonuspater
2014-03-23, 13:26
Har fått höra att nyckeln till att genomgå en diet med allra bästa resultat som möjligt vid viktnedgång och bevarad muskelmassa är att inte ändra träningen ett skit. Kosten ska ändras, ja. Men träningen ska inte ändras ett dugg.

Samtidigt har jag många vetenskapsbröder som säger annat. Exempelvis att man ska köra tungt men inte gå till failure, typ 5x5. Exempelvis att man det motsatta ska köra höga repetitioner med drop sets, typ 12x3x3. Exempelvis att man ska köra tungt och till failure, typ 8x5.

Vad gäller?

Jeml
2014-03-23, 13:56
du bör träna som att du försöker lägga på dig så mycket muskler som möjligt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

cAase
2014-03-23, 13:58
Som Jeml sa, kör på likadant som när du inte dietar. Kör du väldigt hög volym normalt sätt kan det vara värt att reducera dem lite. Kör som du gjorde innan, du bör inte ändra massor innan dieten, det kommer göra att du kommer ha mindre koll på om du tappat styrka eller inte.

bonuspater
2014-03-23, 14:07
du bör träna som att du försöker lägga på dig så mycket muskler som möjligt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Som Jeml sa, kör på likadant som när du inte dietar. Kör du väldigt hög volym normalt sätt kan det vara värt att reducera dem lite. Kör som du gjorde innan, du bör inte ändra massor innan dieten, det kommer göra att du kommer ha mindre koll på om du tappat styrka eller inte.

Tycker ni att jag ändå kan dra ner på tyngden lite grann? Före dieten körde jag riktigt tungt, det var alltid till failure och kroppen tog mycket stryk.

dmoller
2014-03-23, 14:10
hade snarare kört lite mindre set än att dra ner vikterna

Jeml
2014-03-23, 14:17
jag skulle aldrig sänka vikterna på diet. det är som att acceptera muskelförlust.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sarco
2014-03-23, 15:29
Menar du på ett kaloriunderskott eller på diet med kebabpizza med 300 g extra ost på? För på kebabpizzadiet kan man nog träna rätt bra. Fokusera på övningar där buktryck är viktigt.

Jeml
2014-03-23, 15:38
Menar du på ett kaloriunderskott eller på diet med kebabpizza med 300 g extra ost på? För på kebabpizzadiet kan man nog träna rätt bra. Fokusera på övningar där buktryck är viktigt.

på deff.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sohlsken
2014-03-23, 16:13
menar du på ett kaloriunderskott eller på diet med kebabpizza med 300 g extra ost på? För på kebabpizzadiet kan man nog träna rätt bra. Fokusera på övningar där buktryck är viktigt.

+1 :d

Chichkare
2014-03-23, 16:45
Har fått höra att nyckeln till att genomgå en diet med allra bästa resultat som möjligt vid viktnedgång och bevarad muskelmassa är att inte ändra träningen ett skit. Kosten ska ändras, ja. Men träningen ska inte ändras ett dugg.

Samtidigt har jag många vetenskapsbröder som säger annat. Exempelvis att man ska köra tungt men inte gå till failure, typ 5x5. Exempelvis att man det motsatta ska köra höga repetitioner med drop sets, typ 12x3x3. Exempelvis att man ska köra tungt och till failure, typ 8x5.

Vad gäller?

Kör som du vill så länge du orkar med ditt pass. Anledningen till att folk säger att man bör ligga på låga reps är för att under deffen känner man sig svagare och inte orkar lika mycket (reps). Försök även stanna på samma vikt för att försäkra att du inte gått ner i styrka vilket kan innebära muskelförlust men även bara en dålig dag

Lycka till!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

vicarious
2014-03-23, 17:26
hade snarare kört lite mindre set än att dra ner vikterna

+1

Sheogorath
2014-03-23, 17:30
Hade hellre tagit mer koffein än att dra ner på seten. :D