handdator

Visa fullständig version : Första deffen, ge synpunkter.


Robin96
2014-03-22, 23:33
Tjenare!

Jag är en kille som strax fyller 18 år och hade tänkt att köra på min första deff nu efter nästan 2 års aktiv träning. Jag är 182cm lång och väger 79kg.

När jag började träna sa min PT att man måste vara säker på sina grejer när man ska deffa. Han kunde inte så mycket och det tog så hårt på kroppen att han haft ett svagt blåmärke runt ena ögat sedan dess. Därför kollar jag nu med er.

Jag hade tänkt med att börja springa en 3-4km innan frukost för jag har hört att man bränner mer fett innan frukost. Rimligt mått på en runda?

Efter jag sprungit hade jag tänkte ta en Black burn och sedan en Diet pro proteindryck till frukost. Sedan äta lunch i skolan, försöka äta mycket sallad och kött. Möjligtvis ta en till Black burn 1h innan skolan slutar och sedan sticka till gymmet, beroende på hur bra effekt den har på mig, då jag inte testat det än. På gymmet hade jag tänkt mig köra aktiv styrketräning 3ggr vecka och cardio 2ggr. Jag bor just nu i studentlägenhet och åker hem var helg, då kan jag möjligtvis köra cardio en extra gång.

Efter gymmet cyklar jag hem och lagar mat, får väll bli lite ris, kyckling och broccoli o.s.v. möjligtvis en till Diet pro, fast med vatten. Innan läggdags hade jag tänkt äta 300-400g Kvarg.

Jag har hängt runder på detta forumet ett tag nu och jag sammanfattar det som att det är såhär de flesta äter när de kör sin deff. Vill bara vara säker på vad jag ger mig in på för att maxa mina resultat.

OBS. Bör säga att jag hade tänkt köra såhär i 30 dagar.

Tack på förhand!

Jeml
2014-03-22, 23:54
det låter som du har väldigt lite koll på både träning och kost. jag tycker du ska plugga på mer innan du deffar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

lillmesen
2014-03-24, 22:01
en 30 dagars deff?

tankoovich
2014-03-24, 22:41
Deff på 79 kg och den längden låter inte helt optimalt heller.. Skulle fortsätta bygga till 85kg innan jag började deffa.
O inte för att jag är en direkt expert inom.kost men du bör nog lyssna på Jeml o läsa på lite mer innan du börjar.. kan som du skriver gå riktigt illa..

Tapatalk + Samsung skrev detta.