handdator

Visa fullständig version : Ska jag äta en pizza och en burk ben & jerry's?


bonuspater
2014-03-22, 18:12
Jag går på diet. Kan inte sluta tänka på en kebabpizza + B&J. Har tidigare under dagen ätit 250 g sötpotatis, 200 g torsk, 250 g kvarg, 1 dl havregryn och 2 skopor vassleprotein.

Tobbey
2014-03-22, 18:21
Om du får in det in din kaloribudget för dagen, ja varför inte.

lillmesen
2014-03-22, 18:22
Är du på riktigt?

bonuspater
2014-03-22, 18:26
Är du på riktigt?

Skärp dig!

MentalogisT
2014-03-22, 18:29
Ja. Klart du ska äta.

bonuspater
2014-03-22, 18:29
Ja. Klart du ska äta.

B&J och en kebabpizza?

Dewon
2014-03-22, 18:31
Om du får in det in din kaloribudget för dagen, ja varför inte.

Detta. Dock är väl varken en köpt pizza eller jerry's alltid lika näringsrik som "ordentlig mat".

Själv ska jag göra en hemmagjord pizza pga att jag vill, få in lite mer protein och hålla koll på innehållet. Blir ändå lika gott om inte godare imo och passar mitt dagliga intag. Kanske kan vara ett alternativ. :)

MentalogisT
2014-03-22, 18:32
B&J och en kebabpizza?

Ja gör det, och sluta trolla för sjutton.

Frasier Crane
2014-03-22, 18:33
Tar du bort "&" så det blir BJ och kebabpizza så lät det genast mycket trevligare, kör på det istället ;)

Ungkarlsliv
2014-03-22, 18:39
Det räckte inte med att skriva detta i typ tre olika trådar du var tvungen att starta en egen också? Sluta med din självömkan och gör ett eget beslut, du kanske ska betänka att du inte ska köra så förbenet hårt på deffen att du får galna cravings. Kör på en långsammare viktnedgångstakt, det kommer förmodligen resultera i faktiskt snabbare viktnedgång än om du ska fuskäta hela tiden som du skrev i någon annan tråd.

lillmesen
2014-03-22, 19:18
Skärp dig!

detta är ju typ 5e tråden denna vecka som handlar om detta som du startar

sigill
2014-03-22, 19:20
Det räckte inte med att skriva detta i typ tre olika trådar du var tvungen att starta en egen också? Sluta med din självömkan och gör ett eget beslut, du kanske ska betänka att du inte ska köra så förbenet hårt på deffen att du får galna cravings. Kör på en långsammare viktnedgångstakt, det kommer förmodligen resultera i faktiskt snabbare viktnedgång än om du ska fuskäta hela tiden som du skrev i någon annan tråd.

+1000

Varje gång du hestäter så ökar risken att det ska hända igen. Blir lätt beroendeframkallande. Kör på -500 kcal om dagen istället. Går som sagt förmodligen fortare i längden också.

lillmesen
2014-03-22, 19:22
går på diet: http://sv.wikipedia.org/wiki/Diet_%28kosth%C3%A5llning%29

vad betyder detta i ditt fall pater

bonuspater
2014-03-22, 19:22
Även om 70 % har svarat ja, så blir det nej för min del. Jag ska stirra in i väggen tills jag blir trött och sova även om jag är skithungrig nu.

sigill
2014-03-22, 19:26
Även om 70 % har svarat ja, så blir det nej för min del. Jag ska stirra in i väggen tills jag blir trött och sova även om jag är skithungrig nu.

Det är ju bara runt 1000 kcal du har ätit. Kompensera inte överätningar, det leder bara till hetsätningar.

Ät -500 kcal varje dag om du ska gå ned i vikt. Sen så äter du galet fettsnålt också. Testa att göra motsatsen så slipper du snabba blodsockerfall. Personligen har jag mycket lättare att hålla en diet i längden om jag äter mycket fett och moderat/högt med protein och lite kolhydrater (ofta <100 g).

bonuspater
2014-03-22, 19:34
Det är ju bara runt 1000 kcal du har ätit. Kompensera inte överätningar, det leder bara till hetsätningar.

Ät -500 kcal varje dag om du ska gå ned i vikt. Sen så äter du galet fettsnålt också. Testa att göra motsatsen så slipper du snabba blodsockerfall. Personligen har jag mycket lättare att hålla en diet i längden om jag äter mycket fett och moderat/högt med protein och lite kolhydrater (ofta <100 g).


Jag har en 200 g ryggbiff, en skopa vassle och 250 g kvarg kvar att äta.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

WiXiAN
2014-03-22, 19:36
Även om 70 % har svarat ja, så blir det nej för min del. Jag ska stirra in i väggen tills jag blir trött och sova även om jag är skithungrig nu.

Vill du att vi ska säga "Oh nej lägg dig inte hungrig stackars barn , ta och köp din pizza och glass!"

bonuspater
2014-03-22, 19:36
Vill du att vi ska säga "Oh nej lägg dig inte hungrig stackars barn , ta och köp din pizza och glass!"

Gör det mig gott så ja.

sigill
2014-03-22, 19:39
Jag har en 200 g ryggbiff, en skopa vassle och 250 g kvarg kvar att äta.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Fortfarande bara runt 1500 kcal då.

Seriöst det blir väl bara tiotalet g fett på en sån dag. Inte konstigt att du får sjuka cravings. Du ska ha minst 0,5 g/kg och helst mer än så.

Du borde testa LCHF-liknande mat om du har problem med cravings. I alla fall ett mål om dagen.

Testa 5 kokta ägg på morgonen och rejält med kaffe. Det står du dig länge på och då kan du äta en lättare fett/protein lunch sedan, och en vanlig middag.

bonuspater
2014-03-22, 19:41
Fortfarande bara runt 1500 kcal då.

Seriöst det blir väl bara tiotalet g fett på en sån dag. Inte konstigt att du får sjuka cravings. Du ska ha minst 0,5 g/kg och helst mer än så.

Du borde testa LCHF-liknande mat om du har problem med cravings. I alla fall ett mål om dagen.

Testa 5 kokta ägg på morgonen och rejält med kaffe. Det står du dig länge på och då kan du äta en lättare fett/protein lunch sedan, och en vanlig middag.

Nu börjar jag bli svinigt hungrig och yr. Ska jag köpa en pizza eller inte? Jag hoppar ben and jerrys.

Gober
2014-03-22, 19:45
Sök hjälp, trevlig helg.

Armed Dingo
2014-03-22, 19:53
Även om 70 % har svarat ja, så blir det nej för min del. Jag ska stirra in i väggen tills jag blir trött och sova även om jag är skithungrig nu.
Vafalls! Varför startar du en omröstning på om du ska äta när du inte följer den?

Jag hade valt pizzan, med gott samvete. Ska själv äta pizza nu. Pizza Ristorante. (Från Doktor Ötker)

sigill
2014-03-22, 19:54
Nu börjar jag bli svinigt hungrig och yr. Ska jag köpa en pizza eller inte? Jag hoppar ben and jerrys.

Ät 5 kokta ägg eller omeletter och se till att hamna på ett rimligt underskott. Mitt tips iaf.

bonuspater
2014-03-22, 19:56
Ät 5 kokta ägg eller omeletter och se till att hamna på ett rimligt underskott. Mitt tips iaf.

Det blev 200 g ryggbiff 100 g ost på 3 st riskakor.

Tack alla som röstade. Jag donerar 10 kr till Barncancerfonden för besväret.

R Scarpa27
2014-03-22, 20:26
http://4.bp.blogspot.com/-fbqH98_ER_0/T00sOco0p_I/AAAAAAAADKE/a8c7_s1rin0/s1600/new_2012_friendlys_ice_cream_pizza.jpg

Diomedea exulans
2014-03-22, 21:14
Ät tre pizzor och sex burkar Ben & Jerrys, så har du förätit dig på det sen och kommer aldrig mer känna cravings efter det.

Akada
2014-03-22, 21:18
Ät tre pizzor och sex burkar Ben & Jerrys, så har du förätit dig på det sen och kommer aldrig mer känna cravings efter det.
I 3 dagar... :d

Sen när ångesten och skammen har släppt är man tillbaka på ruta et.

Motionären
2014-03-22, 21:30
Även om 70 % har svarat ja, så blir det nej för min del. Jag ska stirra in i väggen tills jag blir trött och sova även om jag är skithungrig nu.

Låter smart, alltså att gå och lägga sig hungrig med endast typ 1000 kcal under västen.. var det inte du som klagade på att du inte blev starkare i knäböj?

TomasB
2014-03-22, 21:53
Sök hjälp, trevlig helg.

This ^^!

Mental
2014-03-23, 19:15
Om vi leker med tanken på att TS inte är ätstörd, inte trollar, utan faktiskt undrar.

Så man måste ju inte grisa i sig onyttigheterna. Har man mer pengar än kaloribudget skulle jag säga köp en glassbytta och en pizza, käka en fjärdedel av pizzan och släng resten, ät sedan typ 100-150g av glassen och även här, släng resten.

Det man spar äter man upp, och det kan sabba deffen. Bara för att man tänker spåra ut en smula så behöver man ju inte frontalkrocka.

bonuspater
2014-03-23, 20:00
Om vi leker med tanken på att TS inte är ätstörd, inte trollar, utan faktiskt undrar.

Så man måste ju inte grisa i sig onyttigheterna. Har man mer pengar än kaloribudget skulle jag säga köp en glassbytta och en pizza, käka en fjärdedel av pizzan och släng resten, ät sedan typ 100-150g av glassen och även här, släng resten.

Det man spar äter man upp, och det kan sabba deffen. Bara för att man tänker spåra ut en smula så behöver man ju inte frontalkrocka.

Jag hejdade mig själv igår från mitt begär och det känns jävligt bra. Idag blev det däremot en minifrossa med färdiggrillad kyckling + skinnet (2 lår och 2 vingar), 30 g ostbågar (sån minipåse), 1,5 l pepsi max och nu 200 g jordgubbssorbet.

SÅ JÄVLA GOTT. Kan väl inte vara allt för onyttigt? Säkert jävligt fettigt med skinnet och ostbågarna. *popcorn*

lillmesen
2014-03-23, 20:04
jag undrar vad du kommer ha cravings på imorgon. Kakdeg och salta pinnar?

varför gör du inte såhär varje dag:

ät fram till middag 500g kvarg och 2dl vassle samt enbart broccoli och vitkål. Middag = en normalstor pizza och 1/4 Liter glass? Blir nog max 2000 kcal det totalt.

så slipper du ens tänka på att det ska balla ur.

eller ännu hellre, gör din egen pizza, så att du vet exakt vilka mackros du trycker i dig

lillmesen
2014-03-23, 20:17
eller som du gjorde häromdagen, egna burgare? :-) Liksom planera in "skräpet", så slipper du nojja

Vyckzy
2014-03-23, 20:22
Jag hejdade mig själv igår från mitt begär och det känns jävligt bra. Idag blev det däremot en minifrossa med färdiggrillad kyckling + skinnet (2 lår och 2 vingar), 30 g ostbågar (sån minipåse), 1,5 l pepsi max och nu 200 g jordgubbssorbet.

SÅ JÄVLA GOTT. Kan väl inte vara allt för onyttigt? Säkert jävligt fettigt med skinnet och ostbågarna. *popcorn*

Kyckling med skinn är det ju ben i är ju knappt nåt alls 30g ostbågar är inte heller så mycket pepsin är kalorifri och jordgubbssorbet vetifan inte mycket det heller du skulle kunna äta det till middag elr lunch varje dag utan problem

bonuspater
2014-03-23, 20:27
Kyckling med skinn är det ju ben i är ju knappt nåt alls 30g ostbågar är inte heller så mycket pepsin är kalorifri och jordgubbssorbet vetifan inte mycket det heller du skulle kunna äta det till middag elr lunch varje dag utan problem

Det var två såna här bitar: http://4.bp.blogspot.com/-NzhMx29h_yU/T15NoaR2skI/AAAAAAAABxc/4Tm36jkPU0g/s400/1D3_0329.jpg alltså inte bara den biten längst ut till höger.

Jag blev då mätt och glad nu.

WiXiAN
2014-03-23, 20:57
Jag hejdade mig själv igår från mitt begär och det känns jävligt bra. Idag blev det däremot en minifrossa med färdiggrillad kyckling + skinnet (2 lår och 2 vingar), 30 g ostbågar (sån minipåse), 1,5 l pepsi max och nu 200 g jordgubbssorbet.

SÅ JÄVLA GOTT. Kan väl inte vara allt för onyttigt? Säkert jävligt fettigt med skinnet och ostbågarna. *popcorn*

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/200/420/BRTky.jpg

Tolkia
2014-03-23, 21:05
varför gör du inte såhär varje dag:

ät fram till middag 500g kvarg och 2dl vassle samt enbart broccoli och vitkål. Middag = en normalstor pizza och 1/4 Liter glass? Blir nog max 2000 kcal det totalt.

så slipper du ens tänka på att det ska balla ur.
Det där låter för mig som att verkligen bädda för att det skall balla ur.

bonuspater
2014-03-23, 21:12
Haha ni är roliga.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

lillmesen
2014-03-23, 22:00
Det där låter för mig som att verkligen bädda för att det skall balla ur.

ja men du har inte en vilja av stål! :hbang:

Annars är ju periodisk fasta kung, äta två rejäla mål mat om dagen på kvällen, blir max 2000 kcal där. Gröt med smör och kvarg blir som en nobelfest-middag!

jag körde en sådan deff där jag under dagen typ åt vitkålssallad och tonfisk i vatten, kvarg till lunch och mellanmål, sedan ett ~1200 kcal mål mat till middag. Typ pommes och en rejält stek, hemmagjord pizza, burgare, eller pasta. Varje dag blev en fest *popcorn*