handdator

Visa fullständig version : Problem med ena skulderbladet vid träning


ShippEn
2014-03-21, 21:33
Jag har ett massivt problem med mitt vänstra skulderblad som hindrar mig från att göra vissa övningar och som gör det problematiskt för andra.

Vid t.ex bänkpress så kan jag inte pressa med vänstersidan pga att skulderbladet låser sig eller går ut och sätter stopp typ.

Väldigt svårt att förklara, men det blir en obehaglig känsla i skulderbladet samt att det låser sig och sätter stopp för övningen.

Någon som har haft något liknande eller vet hur man kan stretcha ut skulderbladet eller liknande för att fixa problemet?

Rabiat
2014-03-21, 21:44
Jag gissar att du behöver stärka rhomboideus, trapezius och kanske serratus. Men jag måste fråga; drar du ihop skulderbladen när du bänkar?

ShippEn
2014-03-21, 22:17
Jag gissar att du behöver stärka rhomboideus, trapezius och kanske serratus. Men jag måste fråga; drar du ihop skulderbladen när du bänkar?

Lyckades tillslut hitta något vettigt liknande det du skrev, ska prova på ett par övningar på gymmet som ska träna upp musklerna vid skulderbladet.

Drar ihop dem när jag bänkar, där vet jag inte riktigt hur du menar. Men när man spänner bröstmusklerna i allmänt så rycker det ju till vid skulderbladerna.

Rabiat
2014-03-22, 00:01
Du ska hela tiden dra ihop skulderbladen vid bänkpress, så du ligger på dom. Tänk dig att du gör en "platta" av dom som du ligger på.