handdator

Visa fullständig version : Avtagande effekt av synefrin?


Clajj
2014-03-20, 11:26
Har ätit synefrin sen jag började deffen 2a januari. I början tyckte jag de funkade bra, märkte helt klart av effekt. På senare dar tycker jag inte det ger lika mycket. Tidigare var sötsugen borta, men nu har det börjat krypa tillbaka. Upplever inte samma kroppsliga påverkan heller, förut vart jag piggare och mer fokuserad, nu är det same same var dag.

Är det någon ide att fortsätta med dessa eller ska man kanske ta ett uppehåll på x antal dagar för att låta kroppen vänja av sig och sedan förhoppningsvis få bättre effekt sen när jag börjar igen?

Pepz
2014-03-20, 11:27
uppehåll i några veckor

Kischen
2014-03-20, 12:08
Har ätit synefrin sen jag började deffen 2a januari. I början tyckte jag de funkade bra, märkte helt klart av effekt. På senare dar tycker jag inte det ger lika mycket. Tidigare var sötsugen borta, men nu har det börjat krypa tillbaka. Upplever inte samma kroppsliga påverkan heller, förut vart jag piggare och mer fokuserad, nu är det same same var dag.

Är det någon ide att fortsätta med dessa eller ska man kanske ta ett uppehåll på x antal dagar för att låta kroppen vänja av sig och sedan förhoppningsvis få bättre effekt sen när jag börjar igen?

Det är ju inte jättekonstigt att suget är större nu än för 2 månader sedan.

Doggeh
2014-03-20, 12:41
Jag skulle säga att ditt sötsug kommer bli värre & värre desto mer/längre du deffar. Är ganska naturligt :) Med andra ord får du bli mer disciplinerad. Tyvärr är det inte särskilt kul att deffa i det avseendet.

Men angående hur du känner av fokuset så kan ett uppehåll vara att rekommendera!

nippman
2014-03-20, 13:44
uppehåll i någon vecka, höj sedan doseringen och kör 5 på och 2 av?

Clajj
2014-03-20, 15:38
Det är ju inte jättekonstigt att suget är större nu än för 2 månader sedan.

Jag skulle säga att ditt sötsug kommer bli värre & värre desto mer/längre du deffar. Är ganska naturligt :) Med andra ord får du bli mer disciplinerad. Tyvärr är det inte särskilt kul att deffa i det avseendet.

Men angående hur du känner av fokuset så kan ett uppehåll vara att rekommendera!
- precis vad jag tänkte också, att sötsuget och hungern är något som oavsett vad man gör blir värre med tiden :) Men ska nog pröva låta bli i en vecka och sen gå på igen och se om jag upplever någon skillnad.

uppehåll i några veckor
- ska det verkligen behövas några veckor? Tänker att det borde räcka med kanske högst en vecka. Men det är ju bara vad jag tänker instinktivt...

uppehåll i någon vecka, höj sedan doseringen och kör 5 på och 2 av?
- menar du höja dosen från vanlig dos när jag börjar igen? Har läst att ta mer än rekommenderad daglig dos är absolut att undvika när det gäller synefrin. Fått intrycket att det är rätt allvarligt och viktigt att inte överstiga dosen. Tanken har slagit mig att dubbla (kommer i kapslar) men känns lite läskigt...

Och menar du 5 dagar på och 2 dagar av, eller pratar du veckor?