handdator

Visa fullständig version : För fett för bulk? :(


TWSS
2014-03-19, 19:14
Tja! Har följt starting strength sen 28:e november. Gillar programmet, och har ökat mycket i styrka, även växt lite :) gått upp 4 kilo men knappt blivit fetare.
MEN jag läste nyligen att man inte ska bulka över 15% bf.. Och jag gissar att jag har mellan 15-20? Vad tror ni?
Bilden är tagen för ett tag sen, har växt lite sen dess, men jag vet, har inga muskler än :(
Mvh! :)

TWSS
2014-03-19, 19:15
+ den här

NickeSthlm
2014-03-19, 19:16
Bulka på du. Du behöver ligga på ett kaloriöverskott när du tränar för att musklerna ska växa. Du behöver inte oroa dig :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

zeusden1
2014-03-19, 19:22
Ser bra ut, kör på.

Du är ung. Så länge du inte går bananas kan du bulka i flera år framöver. Det sista du ska göra är att tänka på vad du väger. Du ska tänka på att vikterna på stången ökar.

TWSS
2014-03-19, 19:32
Jag vet att man måste bulka för att bygga ordentligt :) har läst på som fan om träning nu asså, polarna kallar mig tränings wikipedia��
Men menar om jag borde deffa nu? Vill absolut inte det, men vill inte heller ha ett halvår+ deff när det väl ska deffas..
Tack! :)

TWSS
2014-03-19, 19:33
Väger dock inte mycket, 65 på 174.. Men endå fet.. Har låg FFM!

NickeSthlm
2014-03-19, 19:38
Det jag menade med "Du behöver inte oroa dig" var alltså att du inte behöver oroa dig för att du skulle vara för fet för en bulk.. Ät och träna på!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

awesomooo
2014-03-19, 19:39
Du är inte fet ALLS. Skit i vad fjortisarna på skolan tycker och säger. Bulka på du!

likt
2014-03-19, 19:39
Du är inte fet. Lägg dig på ett litet överskott och kör hårt!

mikaelj
2014-03-19, 19:44
Ät bara så mycket mat så att du fixar dina träningspass. Det finns ingen mening i att äta upp sig, och lägga på sig onödigt fett, mer än vad ens träning kräver. Så länge du blir starkare ökar din muskelmassa.

Börjar du bomma lyft eller att det är precis på gränsen att du klarade av ditt pass kan du äta mer än du brukar. Lägg till 1-2 liter mjölk den träningsdagen utöver den mat du äter nu.

Lycka till!

TWSS
2014-03-19, 19:54
Uttryckte mig kanske lite klumpigt.. Menade inte fet som tjock, utan mer som att jag har lite väl högt kroppsfett.. Även om jag inte ser tjock ut, men kan bara precis ana att det finns rutor där nånstans XD

Akada
2014-03-19, 20:03
Det ser ut så pga att du har ganska lite muskelmassa. Deffar du kommer du se ut som ett skelett. Vill du göra det så banta på. Vill du se ut som de coola grabbarna här på forumet ska du bygga mukkler.

GulligaGurkan
2014-03-19, 20:07
Om du bara tränar, äter, sover och bygger med lite vett så kommer det lilla fett du har nu inte att utgöra något problem! Även om du skulle gå upp lite i fettvikt samtidigt som d bygger muskler så kommer det se bättre ut! Du kommer inte se tjock ut på ett bra tag!

TWSS
2014-03-19, 20:11
Nej då bulkar jag! Skulle VERKLIGEN inte vilja deffa nu! Läste bara att om man är smalfet så ska man först deffa sen bulka.. :)
Tack! :)

mikaelj
2014-03-19, 21:11
Nej då bulkar jag! Skulle VERKLIGEN inte vilja deffa nu! Läste bara att om man är smalfet så ska man först deffa sen bulka.. :)
Tack! :)

Tänk inte i termer av bulk och deff. Det är helt onödigt för dig.

Bara träna på och ät så mycket du behöver för att klara av dina planerade pass.

Det är träningen som är det viktiga.

Animalisk
2014-03-20, 01:01
Nej då bulkar jag! Skulle VERKLIGEN inte vilja deffa nu! Läste bara att om man är smalfet så ska man först deffa sen bulka.. :)
Tack! :)

Verkar helt ologiskt, är man smalfet ska man väl snarare träna och äta ordentligt för att bygga muskler dock ej kanske överdriva matintaget men deffa ska man väl absolut inte göra.

Deff och bulk tycker jag är ord som passar bäst in på proffs/veteraner de som tränat flera år och lärt sig hur deras kroppar funkar. Vi vanliga dödliga som kanske vill bli som dem senare behöver inte haka upp oss på de orden i början.

Träna på, ät och bli stor och stark :)

NickeSthlm
2014-03-20, 10:05
Nej då bulkar jag! Skulle VERKLIGEN inte vilja deffa nu! Läste bara att om man är smalfet så ska man först deffa sen bulka.. :)
Tack! :)

Först och främst: du ska göra det som känns bäst för dig.. Är det viktigare för dig att bli av med eventuell kula på magen så gör ett ryck och gör dig av med den innan du börjar träna för volym..

Däremot har det sagts innan i tråden: du har inte så mycket muskler att deffa fram så ät på och träna på är mitt råd. Sen har du inga problem med att vara smalfet så kör bara på. Som någon sa så ska du inte ens behöva tänka i banorna deff/bulk. Ät mat och träna vidare så kommer du framöver se resultat som gör dig väldigt nöjd :)

aldoschadewitz
2014-03-20, 12:56
Jag skulle inte rekommendera bulk. Lägg dig på +- 0 i kcal intag och träna hårt. Se i alla fall till att inte gå upp så mycket att du sedan inte orkar gå ner det. I och med att du är ganska ny i det hela så är det svårt stt veta var denna gränsen går... så ta det lugnt med ätandet