handdator

Visa fullständig version : Brutit benet mitt i deffen


Fluency
2014-03-19, 11:31
Jaha vad gör man nu då? Blev påkörd bakifrån av en hänsynslös tonåring i skidbacken och bröt benet...

Befinner mig i en långdragen deff och vettefan hur jag ska gå tillväga nu. Jag har runt 18% bf och tanken var att köra en långsam deff fram till juli. Lär ju inte kunna träna på gym nu direkt och jag vill inte tappa muskler, men jag vill inte heller vara "tjock" utan jag vill fortsätta deffa.

Hur kan man på bästa sätt fortsätta med sin deff i rådade tillstånd? *gah!*

lillmesen
2014-03-19, 11:32
finns vettigare saker att tänka på i ditt tillstånd nu än 6pack.

Hur länge måste du vara gipsad osv?

Fluency
2014-03-19, 11:38
finns vettigare saker att tänka på i ditt tillstånd nu än 6pack.

Hur länge måste du vara gipsad osv?

Knappast! ;>

6 veckor med gips.

Tisu
2014-03-19, 12:44
Chins :hbang:

Sheogorath
2014-03-19, 12:52
Man deffar inte när man är skadad. Man ska skapa förutsättningar för läkning när man är skadad.

Ek96
2014-03-19, 17:20
Jag vet inte hur det är men antar att du inte är skadad i överkroppen? du kan väl alltid skippa benen? Alltså så du kör lite disco i sisådär 6 veckor? men du kanske inte har tillgång/får inte träna? annars hade ju det vart en möjlighet? enda problemet är ju att du får hoppa på kryckor i gymmet isf :)

Förövrigt mycket tråkigt och hoppas du bättrar dig :)

Sohlsken
2014-03-19, 17:22
Håll kosten helt enkelt, och fokusera på att läka :) du måste ju inte svulla för att du har brutit benet. Träna bör du nog inte göra men se det som att träningen blir så mycket roligare när du väl kommer tillbaks!

Vyckzy
2014-03-19, 20:46
Fanns en kille som gick runt med kryckor på mitt gamla gym fråga nån om hjälp med vikter och kör överkropp

jontexer
2014-03-19, 20:50
du är ju inte direkt lam i hela kroppen, så bara att köra överkropp tills benet är läkt. jag skulle skippa deffen fram till då. Så jag körde när jag opererade foten, lite bökigt att hoppa runt på kryckor inne där men det funkade! :)