handdator

Visa fullständig version : Red amp stack - Brutal ökning i styrka


Slaxes
2014-03-19, 10:33
Hej!

Ålder: 20 ( 1993)
Längd: 187
Vikt: 85
Hård: ja

Jag är en kille som har pysslat med Preworkouts, fatburners och alla möjliga kosttillskott i snart 3 år ( på lagens sida). Jag går alltid in med en väldigt tveksam approach till att jag kommer ha någon som helst effekt eller nytta av kosttillskotten jag köper ( placeboeffektskrossare? )

Kort sagt: jag köper kosttillskott för att jag har råd, och är fullt medveten om att jag inte behöver någon av dom ( egentligen).

Red amp stack: Började intag för 3 veckor sedan

Dosering: Rek. dos x1 samt varannat pass Rek. dos x2.

Effekt: Total ökning i styrka i samtliga muskelgrupper samt tempo under Styrkepass.

Exempel:
* Militärpress ( strikt) från 80-kilo x1 ---> 90 kilo x1 + 2 pushpressar i samma set.
* Bänkpress: 100 kilo x2 ( failure) ->> 100 kilo x5
Strikta rod med "tätgrip": 75 kilo x6 --> 95 kilo x6

Bieffekter

*Kan inte sova cirka varannan dag.
*Andningsproblem efter pass
*Sjuka "chills" som varar i upp till 3 sekunder. ( blir iskall) en känsla jag aldrig känt förut ( utan bra anledning). Detta oftast efter hopprepsintervaller.


Någon som kan relatera till detta?

nippman
2014-03-19, 11:05
så det funkar bra med andra ord? om du har ökat 20kg i rodd och 10kg i militärpress och 3reps i bänk, beror det på kosttillskottet eller kan det där vara ökningar du hade kunnat få annars också på 3 veckor?

Slaxes
2014-03-19, 11:13
Jag har aldrig gjort en sån här ökning under såhär kort tid. Jag tror att Red amp stack har en stor betydelse i min ökning. Skulle vara intressant att se om någon annan har fått samma effekt.

Det skeva är att jag har sovit så extremt dåligt nu när jag har min absolut starkaste period någonsin : inget verkar hänga ihop :P

Paperbasket
2014-03-19, 12:16
Det känns inte som att ingredienserna i sig kan ge något sådant.

Koffein vattenfri, Halostachine HCI, Higenamine HCI, Capsicum 10:1.
Fyllnadsmedel: Mikrokristallin cellulosa, Dextros, Smörjmedel: Magnesiumsterat, Kapsel: Gelatin

Mycket koffein och svårare att sova känns ju förvisso inte så långsökt kanske?

AronP
2014-03-19, 12:56
Det känns inte som att ingredienserna i sig kan ge något sådant.

Koffein vattenfri, Halostachine HCI, Higenamine HCI, Capsicum 10:1.
Fyllnadsmedel: Mikrokristallin cellulosa, Dextros, Smörjmedel: Magnesiumsterat, Kapsel: Gelatin

Mycket koffein och svårare att sova känns ju förvisso inte så långsökt kanske?
Dessutom ett ämnen liknande efedrin så det är inga konstigheter.

Styrkeökningar beror nog på annat.

Slaxes
2014-03-19, 13:17
Jag har läst lite om halostachine och higenamine. Dess effekter ska efterlikna ämnen som astmamediciner innehåller. Jag som helt frisk ( inte astmatiker) ska alltså kunna uppta högre syrehalter för varje andetag jag tar. detta borde ju verkligen återspegla sig i prestandan vid styreklyft?

De ska även ändra sättet som musklerna "contractar". Vissa muskler ska börja "contracta" långsammare och vissa snabbare. Det är lite svårt att förstå vad nu det skulle innebära men hursomhelst. Koffein har jag vant mig vid sen länge, även Synefrine. Detta är något helt i särklass enligt mig.

AronP
2014-03-19, 13:19
Kör blindtest på dig själv och ta koffeintabletter ibland när du inte vet om det.

Slaxes
2014-03-19, 13:28
Koffeintabs kör jag alltid innan träning. Jag har aldrig något problem med att sova ( intar alltid fatburn/ koffein/annat runt 16:30) förens nu. Jag tror verkligen inte att jag faller i en placebogrop.

Angående styrkeökningen så undrar jag nästan om inte Red amp stack är spetsad med något som inte står i innehållsförteckningen, då den är ny på marknaden ( vad jag förstod).

Värt att lägga till som ytterliggare bieffekt:

* Hjärtat slår väldigt hårt! speciellt efter pass. Gör jag minsta fysiska ansträngningen efter intag, exempelvis går upp för en trappa, så bultar hjärtat otroligt hårt. har även låtit andra känna på mitt bröst.

Snubben
2014-03-19, 13:31
Låter som du får i dig väldans mycket koffin..

Slaxes
2014-03-19, 13:34
Det får jag inte. Om inte 140mg är definitionen av det :)

LillisJ
2014-03-19, 22:42
Placebo gissningsvis. ;)

Slaxes
2014-03-20, 09:47
Placebo eller ej.. svårt att säga. Bieffekterna är dock absolut inte placebo. Min styrka har ökat markant på väldigt kort tid i samband med att jag börjat inta dessa substanser.

jaja det verkar ändå som det inte är någon annan än jag själv som vill dela med sig om denna. Cheers!

Beemel
2014-03-20, 09:49
Placebo eller ej.. svårt att säga. Bieffekterna är dock absolut inte placebo. Min styrka har ökat markant på väldigt kort tid i samband med att jag börjat inta dessa substanser.

jaja det verkar ändå som det inte är någon annan än jag själv som vill dela med sig om denna. Cheers!

Kanske inte handlar om "vilja" att dela med sig. Det kanske handlar om att ingen annan som läst detta känner igen sig.

nippman
2014-03-20, 09:50
tror jag får i mig upp emot 600-800mg koffein om dagen, mitt hjärta o sånt händer det inte ett skit med, lite bättre focus på träningspasset och that's it.

Kischen
2014-03-20, 10:18
Jag upplever att vissa stimulanter gör mig starkare. Vissa gör mig svagare också.

tlk
2014-03-20, 10:38
Bieffekterna är dock absolut inte placebo.

Jag tror du missförstår begreppet "placebo".

KalleTeodor
2014-03-20, 11:14
Jag tror du missförstår begreppet "placebo".

he want to belif

jonkii
2014-03-20, 11:37
Jag har läst lite om halostachine och higenamine. Dess effekter ska efterlikna ämnen som astmamediciner innehåller. Jag som helt frisk ( inte astmatiker) ska alltså kunna uppta högre syrehalter för varje andetag jag tar. detta borde ju verkligen återspegla sig i prestandan vid styreklyft?


Din lungvolym är i princip aldrig begränsande ens i extrema konditionssporter och kravet lär ju minska vid styrketräning. Astmamediciner förbättrar inte prestandan hos en frisk.

Latissimus Dorsi
2014-03-20, 11:43
Underskatta inte placebo. På rak arm kommer jag på en studie som handlade om aggressivitet vid intag av steroider, som delvis kunde vara placebo då man har förväntningar om att bli aggressiv. Vilket så var fallet, de som fick placebo blev mer irriterade och aggressiva. Bara för att de antagligen visste att de ska vara så.

Slaxes
2014-03-20, 12:34
Jag underskattar inte placebo-effekt. Jag förväntade mig inte någon speciell effekt alls av detta tillskott, som alltid. Styrkeökningarna må bero på annat. Men då dessa tillkom vid intag av denna "fatburner" så undrar jag om någon haft liknande upplevelser.

Det som jag förväntade mig av denna tråden var:

alternativ 1: många kan relatera till det jag skriver

alternativ 2: ingen/få kan relatera till detta och mina styrkeökningar beror på andra faktorer.

Men jag får tacka för svar.

tlk
2014-03-21, 05:48
Min poäng var att


*Kan inte sova cirka varannan dag.
*Andningsproblem efter pass
*Sjuka "chills" som varar i upp till 3 sekunder. ( blir iskall) en känsla jag aldrig känt förut ( utan bra anledning). Detta oftast efter hopprepsintervaller.
* Hjärtat slår väldigt hårt! speciellt efter pass. Gör jag minsta fysiska ansträngningen efter intag, exempelvis går upp för en trappa, så bultar hjärtat otroligt hårt. har även låtit andra känna på mitt bröst.


mycket väl kan vara något som du får av placeboeffekten.

Danomax
2017-08-08, 18:27
Ja nu är det dopingklassat så det borde avgöra saken.
http://www.rf.se/Antidoping/Nyheteromantidoping/nyvarningforhigenamine
http://www.expressen.se/sport/fem-svenska-idrottare-fast-for-nytt-doping/