handdator

Visa fullständig version : Ont i knät vi knäböj


Motivationen
2014-03-19, 09:57
Har nu börjat få ont i mitt vänstra knä när jag går djupt i knäböjen. Det känns inget ner till 90 grader ungefär. Men när jag kommer ända ner så känns det obehagligt och ömt på insidan av knät under knäskålen bredvid smalbenet. Oerhört irreterande då jag verkligen gillar att böja. Kör för övrigt knappt vanlig böj något mer utan det blir oftast front böj.
Vad kan det vara?

Rabiat
2014-03-19, 14:15
Trycker du ut knäna ordentligt så de befinner sig rakt över den under hela böjen?

Chrbo
2014-03-19, 15:10
Värmer du upp ordentligt? Mina knän brukar skrika innan jag är uppvärmd.

mattilainen
2014-03-19, 15:11
Samma fråga som ovan. Värmer du upp tillräckligt? Viker du in knäna eller är dom hela tiden i samma linje?

lillmesen
2014-03-19, 15:14
http://kneesleeves.net/knee-sleeves-protecting-and-preventing-your-knees-from-injuries

+ samma saker som tidigare nämnts

Motivationen
2014-03-19, 15:32
Jodå cyklar alltid innan passen och sedan kör jag specifik uppvärmning för den muskel som ska tränas. Nåt set böj med stången sedan stegrande vikter 3-4 set sedan arbetsset. Knäna faller aldrig inåt. Känner av det bara jag böjer utan vikter och stång. Efter jag böjt med endast kroppvikt så känns det som om knät nästan sväller.. Känns även som om det blir varmt men det känns inte om man känner på knät.

Rabiat
2014-03-19, 16:43
Gör det ont i ett specifikt område i knät, eller strålar det också upp och ner i benet?

Rikard Jansson
2014-03-19, 16:46
Hade samma problem innan jag började träna lårcurls

Motivationen
2014-03-19, 18:04
Gör det ont i ett specifikt område i knät, eller strålar det också upp och ner i benet?

Det stålar inte. Det gör ont på insidan av knät under knäskålen. Känns även när jag går.

Hade samma problem innan jag började träna lårcurls

Lårcurls kör jag!

Rabiat
2014-03-19, 21:13
Jag tror ändå att du fallit in med knäna. Även om du inte gör det nu så tror jag att du gjort det och att du fortfarande har ont efter det. Men jag kan inte vara säker, nog bäst att vänta till någon av de riktigt kunniga (no offence till någon av er andra, jag menar bara någon annan än jag) kommer in.