handdator

Visa fullständig version : bra mat vid periodisk fasta


razee
2014-03-17, 14:27
jag ska nu börja köra på periodisk fasta. Jag vill nu har råd och hjälp av en så är väldigt kunnig och förstår sig på det här med kost. Mitt mål är ju såklart att minska i fett samt bibehålla muskelmassa därav ska jag börja med det här. jag kommer äta 2-3 mål om dagen. Ett litet mål ett par timmar innan träningen och en stor mål(resten av kalorierna) efter träningspasset och kanske en mindre kvällsmat. Min slutliga fråga lyder:

Vad för mat ska jag äta under måltiderna?

Jeml
2014-03-17, 14:30
varför tror du man behöver äta annorlunda vid periodisk fasta? varför ska du ens äta efter periodisk fasta?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

razee
2014-03-17, 14:51
va det min fråga elleR?

Jeml
2014-03-17, 14:55
va det min fråga elleR?

nej det var uppenbarligen min fråga.

och man kan även tolka svaret på din fråga i mitt inlägg om man är normalt intellektuellt begåvad.

-vanlig mat är bra att äta vid periodisk fasta. det du själv gillar helt enkelt, och det är väldigt svårt för någon annan att svara på vad det nu kan vara.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

henrikl
2014-03-17, 15:16
Ät mat som gör att du kommer upp till dina mål för p/k/f bara?

itwillbe
2014-03-17, 15:30
jag ska nu börja köra på periodisk fasta. Jag vill nu har råd och hjälp av en så är väldigt kunnig och förstår sig på det här med kost. Mitt mål är ju såklart att minska i fett samt bibehålla muskelmassa därav ska jag börja med det här. jag kommer äta 2-3 mål om dagen. Ett litet mål ett par timmar innan träningen och en stor mål(resten av kalorierna) efter träningspasset och kanske en mindre kvällsmat. Min slutliga fråga lyder:

Vad för mat ska jag äta under måltiderna?

tjena,

jag kör min egna variant utav pf, men vad jag tror så är det mkt protien och kolhydrater minimalt med fett, kolla leangains.com själv så äter jag "vanlig" och lägger in måltiderna sent för att inte bli hungrig på kvällen.

100
2014-03-17, 15:40
nej det var uppenbarligen min fråga.

och man kan även tolka svaret på din fråga i mitt inlägg om man är normalt intellektuellt begåvad.

-vanlig mat är bra att äta vid periodisk fasta. det du själv gillar helt enkelt, och det är väldigt svårt för någon annan att svara på vad det nu kan vara.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
+1

tjena,

jag kör min egna variant utav pf, men vad jag tror så är det mkt protien och kolhydrater minimalt med fett, kolla leangains.com själv så äter jag "vanlig" och lägger in måltiderna sent för att inte bli hungrig på kvällen.
Minimal med fett? Fett är livsnödvändigt, dock är inte kolhydrater det.

Jeml
2014-03-17, 15:48
tjena,

jag kör min egna variant utav pf, men vad jag tror så är det mkt protien och kolhydrater minimalt med fett, kolla leangains.com själv så äter jag "vanlig" och lägger in måltiderna sent för att inte bli hungrig på kvällen.

hmmmm..?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

R Scarpa27
2014-03-17, 19:04
mat, något som du gillar? äter du äcklig mat blir det svårt :D

razee
2014-03-18, 11:26
Tack allihoppa !

vicarious
2014-03-19, 11:59
Vad för mat ska jag äta under måltiderna?

Mat som du gillar. Då blir deffen mycket trivsammare :)