handdator

Visa fullständig version : Hur blir man av med hängarslet?


Vyckzy
2014-03-16, 15:32
Har mycket fett på rumpan som inte försvinner fettet på låren har bytts ut mot mest muskler. Kör ben 1 gång i veckan alltid böj, press, lårcurl ibland lägger jag till frontböj, utfall. Hur ska man köra lite lägre vikter många reps höga vikter lågreps för att bränna av fettet? Övningsförslag?
Tacksam för svar

lillmesen
2014-03-16, 15:33
Det är typ omöjligt att punktförbränna fett

Ungrim
2014-03-16, 16:04
Det är nog bara gå ner vikt överlag om du ska lyckas, spelar ingen roll hur mycket röv du tränar om det är fettet där som ska bort

Ajemän
2014-03-16, 16:05
Gå ner i fläsk (deffa) och bygg muskler på röven (böj, mark, raka mark, utfall)

Kvicksilver
2014-03-16, 16:07
Har mycket fett på rumpan som inte försvinner fettet på låren har bytts ut mot mest muskler. Kör ben 1 gång i veckan alltid böj, press, lårcurl ibland lägger jag till frontböj, utfall. Hur ska man köra lite lägre vikter många reps höga vikter lågreps för att bränna av fettet? Övningsförslag?
Tacksam för svar

Lågreps eller högreps. Hög vikt eller låg vikt. Inget bränner mer fett än det andra.
Styrketräning ger en förhöjd förbränning lång tid efter passet. Konditionsträning ger en hög förbränning direkt under utförandet.
Det går inte att punktförbränna fett.
Vill du ha bort fett? Öka din förbränning genom mer aktivitet eller ät mindre, så enkelt är det. Alternativt en kombination av ökad aktivitet och minskat kaloriintag.

Bubblan84
2014-03-16, 16:07
Har samma problem. Går man ner lågt i kroppsfett-% så försvinner det rövfläsket också till slut :)

Vyckzy
2014-03-16, 17:07
Lågreps eller högreps. Hög vikt eller låg vikt. Inget bränner mer fett än det andra.
Styrketräning ger en förhöjd förbränning lång tid efter passet. Konditionsträning ger en hög förbränning direkt under utförandet.
Det går inte att punktförbränna fett.
Vill du ha bort fett? Öka din förbränning genom mer aktivitet eller ät mindre, så enkelt är det. Alternativt en kombination av ökad aktivitet och minskat kaloriintag.

Jag tänkte inte bara fett menar hur man ska forma arslet bredare och bli mer muskler på rumpan några tips på träning? kosten och träningen sköter jag men känner att rumpan hamnar efter. Borde väl bli bättre synliga resultat om jag skulle köra böj, frontböj, utfall 1 månad i streck än 5 gånger på en månad? Ersätta lite fett med muskler liksom?

lillmesen
2014-03-16, 18:40
Jag tänkte inte bara fett menar hur man ska forma arslet bredare och bli mer muskler på rumpan några tips på träning? kosten och träningen sköter jag men känner att rumpan hamnar efter. Borde väl bli bättre synliga resultat om jag skulle köra böj, frontböj, utfall 1 månad i streck än 5 gånger på en månad? Ersätta lite fett med muskler liksom?

Frontböj är inte sååå bra för röv

kör böj, rumänska marklyft, utfall!

Men vad menar du med "1 månad i streck än 5 gånger på en månad" ? *whatever*

Grotesk
2014-03-16, 18:43
Jag upplever att köra djupt bygger mycket röv, tex. djup knäböj, djup benpress dyl.

Min högst personliga åsikt.

PureWhey
2014-03-16, 19:12
Minns jag inte fel postade grubben en studie som visade att det går att punktförbränna, men inte i någon skala som gör det väsentligt.

Vyckzy
2014-03-16, 20:19
Frontböj är inte sååå bra för röv

kör böj, rumänska marklyft, utfall!

Men vad menar du med "1 månad i streck än 5 gånger på en månad" ? *whatever*

Varje dag i en månad

Sheogorath
2014-03-16, 20:23
Utfall är svaret på muskelmasseproblemet. Kör du den regelbundet tillsammans med en god mängd generell benträning så kommer du bygga en bra röv. Lågt kroppsfett för att tighta till rumpan och midjan så blir det en bättre midje/röv-ratio och ett spänstigt put.

/Assmaster

lillmesen
2014-03-16, 20:29
Varje dag i en månad

varannan dag är bättre, musklerna behöver vila för att växxa

hyperextensions tar fint på röva också

z_bumbi
2014-03-16, 20:40
Frekvensen spelar ingen större roll om man inte blir starkare så välj ett program som gör att du blir starkare och sedan så kör du under en längre period.

Rabiat
2014-03-16, 22:07
Frontböj är inte sååå bra för röv

kör böj, rumänska marklyft, utfall!

Men vad menar du med "1 månad i streck än 5 gånger på en månad" ? *whatever*

Frontböj borde väl vara ypperligt för röven, även om man givetvis får med quadsen i väldigt hög grad också? Frontböj borde väl dessutom aktivera gluteus (marginellt) mer än en bakböj, då hamsen kopplas ur i högre grad?

Tobbey
2014-03-16, 22:14
Frontböj borde väl vara ypperligt för röven, även om man givetvis får med quadsen i väldigt hög grad också? Frontböj borde väl dessutom aktivera gluteus (marginellt) mer än en bakböj, då hamsen kopplas ur i högre grad?

Samtidigt så kan man ju använda sig av mer vikt i en bakböj vilket också bidrar till mer belastning på de muskler som jobbar i övningen. Vet inte riktigt vad som är bäst.

Heddaway
2014-03-16, 22:24
Breda och djupa högreppare i böj, eller att helt enkelt fokusera på djup och bredd oavsett rep antal är nog det som format min röv bäst :)

lillmesen
2014-03-17, 06:20
Samtidigt så kan man ju använda sig av mer vikt i en bakböj vilket också bidrar till mer belastning på de muskler som jobbar i övningen. Vet inte riktigt vad som är bäst.

Exakt, lättare att verkligen överbelasta röven i bakböj.

Vyckzy
2014-03-17, 15:45
Tack för alla svar blir utfall varje benpass och djupa böj
Ska prova rumänska marklyft också