handdator

Visa fullständig version : Fettet runt magen, rutor osv


Challeofc
2014-03-13, 16:58
Tjenare alla!

Kille på 18 år, 165 cm lång, vikt kring 64kg, låg på 72kg för 10 veckor sen då jag började min deff.

Min fråga handlar om fettet på magen.

Hur ska jag göra för att få bort de så man kan få fram rutorna som alla vill ha?
Jag kan känna rutor på magen då jag tränat just mage väldigt mycket, men man kan inte se dom imed att jag har de där störiga fettet på magen.

Ska man köra mycket löpning/pw eller liknande eller jag ska fortsätta köra på med mycket magträning och fortsätta deffa? Och ifall jag deffar, är det något särskilt i matväg jag ska hålla mig borta ifrån? Fattar såklart de uppenbara som snabbmat men tex lite kolhydrater mycket protein?

Mycket tacksam för svar! :)
Mvh ChalleP!:hbang:

vicarious
2014-03-13, 17:10
Det finns inget särskilt du kan göra utan det är bara att fortsätta deffa. Man kan inte bestämma vars fettet tas från vid en viktnedgång. Mycket magträning kommer inte hjälpa bränna fettet.

Challeofc
2014-03-13, 18:33
Det finns inget särskilt du kan göra utan det är bara att fortsätta deffa. Man kan inte bestämma vars fettet tas från vid en viktnedgång. Mycket magträning kommer inte hjälpa bränna fettet.

Men jag har fått för mig att pw/springa ger den bästa fettförbränning, men jag fattar också att man inte kan välja var det ska förbränna, men jag tar även "Ripped Hardcore" fettbrännare, och jag tycker dom funkar ganska bra, men jag vill ju bli av med fettet så snabbt som möjligt, med hjälp av träning.

Sheogorath
2014-03-13, 18:39
Men jag har fått för mig att pw/springa ger den bästa fettförbränning, men jag fattar också att man inte kan välja var det ska förbränna, men jag tar även "Ripped Hardcore" fettbrännare, och jag tycker dom funkar ganska bra, men jag vill ju bli av med fettet så snabbt som möjligt, med hjälp av träning.

Ingen träning höjer dygnets fettförbränning mer än vila, om samma underskott skapas.

D.v.s: du kommer inte förbränna mer fett av 500 kcal powerwalk jämfört med 500 kcal "inte-stoppa-mat-i-munnen". Om något kommer du förbränna mer fett av att inte äta mat eftersom all aktivitet förbränner mer glykogen än vad vila gör.

vicarious
2014-03-13, 18:46
Men jag har fått för mig att pw/springa ger den bästa fettförbränning, men jag fattar också att man inte kan välja var det ska förbränna, men jag tar även "Ripped Hardcore" fettbrännare, och jag tycker dom funkar ganska bra, men jag vill ju bli av med fettet så snabbt som möjligt, med hjälp av träning.

Jag tror du blandar ihop fettförbränning med energiförbrukning.

Challeofc
2014-03-13, 19:25
Ingen träning höjer dygnets fettförbränning mer än vila, om samma underskott skapas.

D.v.s: du kommer inte förbränna mer fett av 500 kcal powerwalk jämfört med 500 kcal "inte-stoppa-mat-i-munnen". Om något kommer du förbränna mer fett av att inte äta mat eftersom all aktivitet förbränner mer glykogen än vad vila gör.

men isåfall, är det sant att ifall man går hungrig ca 30-60 minuter innan man äter att kroppen bränner fett för att få energi?

Sheogorath
2014-03-13, 19:28
men isåfall, är det sant att ifall man går hungrig ca 30-60 minuter innan man äter att kroppen bränner fett för att få energi?

Det finns inga sådana minuttal du kan använda dig av. Så här enkelt ligger det till i grund och botten: När man går ner i vikt tappar man både muskler, fett och vatten. Om man ersätter musklerna, vilket man gör genom att köra styrketräning, så kommer vikten man går ner i praktiken att vara vatten och fett. D.v.s. du behåller muskler och bränner fett. För att du ska gå ner i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i munnen. Det enklaste sättet att åstadkomma det är att stoppa mindre mat i munnen.

Challeofc
2014-03-13, 19:34
Det finns inga sådana minuttal du kan använda dig av. Så här enkelt ligger det till i grund och botten: När man går ner i vikt tappar man både muskler, fett och vatten. Om man ersätter musklerna, vilket man gör genom att köra styrketräning, så kommer vikten man går ner i praktiken att vara vatten och fett. D.v.s. du behåller muskler och bränner fett. För att du ska gå ner i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i munnen. Det enklaste sättet att åstadkomma det är att stoppa mindre mat i munnen.

så alltså finns det ingen speciell träning man kan köra för att skynda på förbränningen utav fett?

Sheogorath
2014-03-13, 19:41
så alltså finns det ingen speciell träning man kan köra för att skynda på förbränningen utav fett?

Stämmer: det finns ingen sådan träning. Men styrketräning har som sagt effekten att den ersätter förlorad muskelmassa så att din viktnedgång kommer bestå av fett istället för muskler och fett, vilket blir resultatet om du går ner i vikt utan styrketräning.

Challeofc
2014-03-13, 20:18
Stämmer: det finns ingen sådan träning. Men styrketräning har som sagt effekten att den ersätter förlorad muskelmassa så att din viktnedgång kommer bestå av fett istället för muskler och fett, vilket blir resultatet om du går ner i vikt utan styrketräning.

isåfall tackar jag så mycket för svar! :)

Du/någon annan har inte nån bra träning för de lägre mag musklerna (lower abs)?

Sheogorath
2014-03-13, 20:24
isåfall tackar jag så mycket för svar! :)

Du/någon annan har inte nån bra träning för de lägre mag musklerna (lower abs)?

Hängande benlyft, hängande knälyft, reverse crunches från lutande bräda (http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineLegHipRaise.html), ab-wheel. För att nämna ett par.

Det är förmodligen inte superstor skillnad mot andra typer av crunches egentligen. Problemet är ofta snarare att fettet släpper sist längst ner på magen.

ubbe88
2014-03-14, 13:47
Tålamod + kaloriunderskott så löser det sig.

Jag har bra resultat med långa promenader (70 min) + styrketräning