handdator

Visa fullständig version : Deffen börjar stanna upp


ShippEn
2014-03-12, 22:45
Har deffat nu i cirka 4-5 veckor, gått från 74kg ner till 71kg, men den senaste veckan o en halv har varit helt stilla stående i vikt.

Söker tips till hur ni förbränner kalorier, har ett massivt problem med mina benhinnor som gör att jag inte kan gå/jogga längre stunder.

Intensiva löpningspass är det enda, men anar att det inte förbränner tillräckligt med kalorier.

Har fortfarande 2-3kg att gå ner.

Alla tips uppskattas på hur man kan förbränna kalorier!

400
2014-03-12, 22:54
HIIT (high intensity interval training )

sebbanboy14
2014-03-13, 00:45
Hejsan!
Jag har gått ner 22kg på ca 7 månader. Så jag bör ha hyfsad koll på va jag pratar om. Iaf utifrån min kropp. Du går aldrig ner hela tiden. Vilket brukar vara förödande i början. Man kanske har kört en vecka då man varit super med kosten och träningen lika så. Men iaf gått upp under veckans vägning. Till en början blev jag bara irriterad och sjukt besviken. Men nu så är de bara acceptera. Min viktnedgång är som en trappa. Lan går ibland knappt ner, och vissa veckor stora kliv nedåt.

Så mina tips är följande

- Väg dig en gång i veckan och inte mer.
- Försök acceptera en "bättre" livsstil som du kan hålla efter du gått ner till målvikten
- Börja långsamt och trappa upp träningen
- Lika så kosten "kör nyttigare och nyttigare"

Punkt 3 och 4 är för att du ska kunna hålla allt. Folk som ställer om kosten från pizza till sallad varje dag håller de sällan. Lika så träningen. Har du inte tränat förut och sedan ska du nu köra 6 långa pass i veckan? Kommer inte hålla. Så ta små kliv åt rätt håll. Och börja inte kolla på nya övningar, fettförbrännande prepp eller liknade då du inte gått ner på veckans vägning.