handdator

Visa fullständig version : Träning med tatuering


TimOlsson
2014-03-12, 22:42
Tatuerade mig i måndags och undrade hur länge ni väntade innan ni började träna igen efteråt? Hör så olika med att vissa börjar nästa dag och andra efter någon vecka.

Min sitter runt deltan så är lite orolig över att stången ska ligga och gnida emot den när jag böjer och förstöra om jag börjar för tidigt.

G_lund
2014-03-12, 22:55
Frontböj?

gratefuldead
2014-03-12, 23:02
Det är ju just såna saker man vill undvika under läkningsprocessen, att saker och ting inte ska skrapa emot tatueringen. Som G_lund säger, kör frontböj istället.

Tid är svårt att säga, men skulle vänta ett bra tag om stången ligger emot tatueringen. Särskilt i en övning som böj skulle jag säga.

Ajemän
2014-03-12, 23:02
Chilla gärna några dagar, sedan bör ingenting vidröra tatueringen på gärna en vecka

En polare till mig gick med axelväska till och från gymmet, det blev permanenta märken på hans gadd på armen när väskans axelrem gned emot, så man bör nog vara lite försiktig.

awesomooo
2014-03-12, 23:03
Kör inte knäböj då :)

J.V
2014-03-12, 23:03
Jag har alltid tränat dagen efter, men undviker övningar där hantlar/stänger/bänkar kommer i direkt kontakt med tatueringen till det har gått en vecka eller så. Och när jag körde t.ex. bröstet så undvek jag full rom i bröstövningar så det inte blev full stretch över huden.

Allt har läkt helt perfekt. Var bara noga med att smörja in precis före, duscha och smörja in snabbt efteråt, använda rena kläder osv.

Däremot övningar där man lägger stången direkt på, typ böj du tatuerat delta eller skuldra, så hade jag väntat längre.

TimOlsson
2014-03-12, 23:14
Tack för snabba svar. Tänkte vänta åtminstone veckan ut, annars får jag börja lite lätt utan böj.

Santoro
2014-03-13, 09:11
Du har tatuerat dig, visa den respekt och låt den läka.