handdator

Visa fullständig version : Träning vid deff för en "erfaren"


Påvägneråt
2014-03-12, 18:03
Tja.

Jag tänkte påbörja min Deff. För mig brukar de vara ganska kämpiga för jag fortsätter oftast träna väldigt hårt även vid deff.

Denna gången tänkte jag fråga vad ni anser om att köra träning som innehåller en hel del Dropset, pyramidset, superset med mera under sin deff.

Mitt mål är ju att just nu bevara de muskler jag har, gärna bygga. Men är chansen större att jag bygger om jag kör alla dessa olika typer av "set" eller är chansen lika stor om jag endast kör ex 3*12?

Förstår ni vad jag menar?

Ibland kan jag känna att det är onödigt att köra stenhårt på gymmet när man ändå inte kommer ge kroppen tillräckligt med energi för att bygga motsvarande mängd muskler.

Fråga om det är något ni inte förstår!

Hade bra!

Alltidxx
2014-03-12, 20:36
Kör hur du vill. Att folk säger tungt beror på att man utgår från väldigt låga energinivåer vilket inte alltid är sant. Fixar du dropset och pyramidset så kör det om du har lust.

Det dock rätt tänkt att inte tokpressa dig då du ändå inte kommer bygga muskler. Passen ska vara tillräckligt bra för att få en god muskelbyggande signal, det räcker. Inte ta-sig-till-nya-nivåer-träning alltså.