handdator

Visa fullständig version : Energifyllda tips sökes!


fitnessan
2014-03-11, 18:16
Jag har ett problem som jag har upplevt i någon månad nu: totalt dränerad på energi. Klart jag har varit trött på gymmet innan, men det är har varit den där "urvridna" känslan efter att ha tagit i riktigt ordentligt, när man är lite skakis i benen och kroppen känns mör. Detta är annorlunda...jag är sömning snarare. Jag gissar vilt att det är för att jag slarvar med kosten - trots att jag äter som ett häst (folk är chockerade) så känns det inte riktigt som att jag får energi, vet inte om jag kanske äter fel. Så, jag vill ha tips på enkla, energirika mellanmål! Käkar hemmagjorde proteinbars mellan måltiderna men känner att det inte räcker, skulle behöva trycka i mig så fruktansvärt många för att täcka behovet haha *popcorn**popcorn*

StarkaUlf
2014-03-11, 18:19
Chokladbollar :thumbup: Gör en stor sats, förvara i kylen/frysen. Ta några per dag. Energi och gott :)

Mackor med smör, ost, skinka, salami, leverpastej, kaviar + mjölk. Whatever floats your boat.

Risgrynsgröt med mjölk, kanel, socker. Eller sylt.

Mjölk/Fil/yoghurt + flingor/müsli/granola. Lägg till någon macka om du är sugen.

Omelette med ost+grädde. Kanske toppa med skinka eller något.

fitnessan
2014-03-11, 18:24
Chokladbollar :thumbup: Gör en stor sats, förvara i kylen/frysen. Ta några per dag. Energi och gott :)

Mackor med smör, ost, skinka, salami, leverpastej, kaviar + mjölk. Whatever floats your boat.

Risgrynsgröt med mjölk, kanel, socker. Eller sylt.

Mjölk/Fil/yoghurt + flingor/müsli/granola. Lägg till någon macka om du är sugen.

Omelette med ost+grädde. Kanske toppa med skinka eller något.

Tack! Jag behöver ha mat som man kan äta efter några timmar och on the go, eftersom jag inte är hemma mellan 7-18 och därimellan flänger omkring som en stucken gris.

R Scarpa27
2014-03-11, 19:31
hur äter du? om du äter så folk blir chockade?

Sheogorath
2014-03-11, 19:33
Ostmackor, pannkakor, risgrynsgröt, flingor med mjölk och sylt, gelégodis, skumgodis, druvsocker. Där har du grejor som mättar fantastiskt dåligt för kalorierna och inte är så dåligt som mellanmål att det absolut måste undvikas om man har svårt med energin eller svårt att gå upp i vikt. Skölj munnen med vatten ordentligt efteråt bara så att du håller tandtrollen borta. :)

cero
2014-03-11, 19:47
Varför tror du kosten är felet om du nu "äter som en häst" och så att folk blir "chockade"? Det ska inte krävas några gigantiska mängder mat och massa socker för att vara pigg.

Sheogorath
2014-03-11, 19:49
Varför tror du kosten är felet om du nu "äter som en häst" och så att folk blir "chockade"? Det ska inte krävas några gigantiska mängder mat och massa socker för att vara pigg.

qft

Det finns många orsaker till opigghet förutom energibrist. :thumbup:

frokenbarr
2014-03-11, 20:23
Du kanske helt enkelt har järnbrist? Då känner man nämligen som du beskriver. Går jättelätt/snabbt att kolla på vårdcentralen.

J3T69
2014-03-12, 11:16
Jag har ett problem som jag har upplevt i någon månad nu: totalt dränerad på energi. Klart jag har varit trött på gymmet innan, men det är har varit den där "urvridna" känslan efter att ha tagit i riktigt ordentligt, när man är lite skakis i benen och kroppen känns mör. Detta är annorlunda...jag är sömning snarare. Jag gissar vilt att det är för att jag slarvar med kosten - trots att jag äter som ett häst (folk är chockerade) så känns det inte riktigt som att jag får energi, vet inte om jag kanske äter fel. Så, jag vill ha tips på enkla, energirika mellanmål! Käkar hemmagjorde proteinbars mellan måltiderna men känner att det inte räcker, skulle behöva trycka i mig så fruktansvärt många för att täcka behovet haha *popcorn**popcorn*

testa att slänga in lte Vitargo innan träning (1 skopa)och samma dos efter träningen.
Gjorde bra mycket för mig i allafall.
Lite dyrt men det kostar att ligga på topp.
:d

1684_
2014-03-12, 11:36
vitamin brister? järnbrist? B12?

lillmesen
2014-03-12, 11:41
vitt bröd med jordnössmör

itwillbe
2014-03-12, 14:21
Prova extraction från aldrigvila, hade liknande problem som du hade, och efter varje pass känns det som att jag inte ens har tränat, jag blir helt återställd, tror det handlade om att jag hade någon typ av brist på vitaminer.