handdator

Visa fullständig version : Köpa hantlar och träna innan läggdags bra eller dåligt`?


raavius
2014-03-11, 17:19
som ämnet säger så funderar jag på att köpa ett par hantlar och köra ett 20-30 minuters biceps pass innan jag går och lägger mig 2-3 gånger i veckan kommer det vare en bra ide eller kommer det inte ge nått alls förutom risk för överträning eller dylikt?

lillmesen
2014-03-11, 17:22
Alltid bra att ha ett par hantlar hemma! Träna dock inte bara biceps utan även triceps, underarmar och axlar om du vill få en snygg och komplett arm!

För triceps kan du köra kickbacks och hantelsträckningar bakom huvudet och smala armhävningar, för axlar hantellyft åt sidan och framåt, för underarmar udnerarmscurls med pronerat och supinerat grepp.

Tränar du på gym annars?

mvh
Lillmesen

raavius
2014-03-11, 17:24
Alltid bra att ha ett par hantlar hemma! Träna dock inte bara biceps utan även triceps, underarmar och axlar om du vill få en snygg och komplett arm!

För triceps kan du köra kickbacks och hantelsträckningar bakom huvudet och smala armhävningar, för axlar hantellyft åt sidan och framåt, för underarmar udnerarmscurls med pronerat och supinerat grepp.

Tränar du på gym annars?

Ja 5-6 dagar 7 gånger i veckan

100
2014-03-11, 18:17
Du tränar på gym, men vill ändå innan läggdags träna biceps?

raavius
2014-03-11, 18:29
Du tränar på gym, men vill ändå innan läggdags träna biceps?

Ja? har lite abstinens för mina armar och tänkte att jag kunna boosta på processen

100
2014-03-11, 18:33
Ja? har lite abstinens för mina armar och tänkte att jag kunna boosta på processen

Det är ju av vila armarna växer, mitt tips är att du tränar rätt och hårt på gymmet.

Richter
2014-03-11, 22:34
Oavsett om du styrketränar på gym 5, 6 eller 7 gånger i veckan (jag är osäker på vilket) så är det osannolikt att du behöver ytterligare armträning för att de ska utvecklas bra.

gratefuldead
2014-03-11, 23:42
Helt värdelöst. Lägg pengarna på kvarg istället.