handdator

Visa fullständig version : Fettförbränning vid bulk?


Zemme
2014-03-11, 15:50
Tjabba!
Läste i en bok av Fredrik Paulun där han bland annat berättar om vilka livsmedel som kan öka fettförbränningen i kroppen.
Min undran är om det gäller bara vid deff eller om det även sker när man bulkar?

Tack på förhand!

MentalogisT
2014-03-11, 15:52
Gäller bara vid deff. Man kan inte förbränna fett vid bulk.

vicarious
2014-03-11, 16:02
Gäller bara vid deff. Man kan inte förbränna fett vid bulk.

Jo det kan man, och det gör man. Fettförbränning är en process som pågår hela tiden i kroppen, men i olika stor grad beroende på en del faktorer. Under bulk så ligger man dock under en bestämd tidsperiod på ett överskott av energi så inlagringen är större än förbränningen.

MentalogisT
2014-03-11, 16:08
Jo det kan man, och det gör man. Fettförbränning är en process som pågår hela tiden i kroppen, men i olika stor grad beroende på en del faktorer. Under bulk så ligger man dock under en bestämd tidsperiod på ett överskott av energi så inlagringen är större än förbränningen.

Precis, och då försvinner inget fett. Eller tänker jag fel?

vicarious
2014-03-11, 16:33
Precis, och då försvinner inget fett. Eller tänker jag fel?

Totalt sett försvinner inget fett under den bestämda tidsperioden man kollar på. Men fett förbränns ändå i kroppen. Det hela handlar bara om vilken tidsperiod man väljer att titta på. Det vanliga är ju att man talar om dygn (för enkelhetens skull) men om man bryter ned dygnet i mindre delar så kommer det finnas vissa perioder då man ligger på underskott och vissa perioder då man ligger på överskott. Som jag skrev, fettförbränning pågår hela tiden.