handdator

Visa fullständig version : Fråga ang viktuppgång


Lejonjakt
2014-03-11, 15:43
Nu är det dags för stenviktuppgång:D Har som mål att öka 4-5kg till maj, fått höra av många att det är negativt att öka så pass snabb om man är ute efter volym i.o.m att man ökar vätska vilket inte blir till volym? Är det skillnad på volym från vätska och fett? Nu vett jag att många kommer skriva att öka kvalité o.s.v., du blir bara tjock o.s.v, för min del handlar det om volym.

sigill
2014-03-11, 15:47
Öka i vattenvikt är lätt att åstadkomma genom att äta en massa kolhydrater. 4-5 kg i vätskeökning fixar du lätt på en rejäl ätardag eller 2.

Blir lite förvirrad över vad du vill öka i? Sätt som mål att öka x antal kg i vikt (med vätska borträknat; alltså att du vid målet har samma vätskestatus som i början) med en förhållandevis hög andel muskler istället.

Evankhell
2014-03-11, 15:49
http://www.vyssute.com/downloads/demotivational/Synthol.jpg

*flex*

Lejonjakt
2014-03-11, 16:15
Målet är inte specifik, som jag har skrivit i texten så är målet uppnå volym, alltså storlek. Det jag undrade, om jag ger ett exempel: ::Du ökar 1kg på 1 vecka:: ::Du ökar 1kg på 3 dagar:: Kommer volym vara samma?

R Scarpa27
2014-03-11, 19:29
ju snabbare du ökar i vikt säger ju sig själv att du lägger på dig mer fett samtidigt.
påskynda muskler & massa är det träning som gör med ett överskott som inte behöver vara överdrivet.

dock kanske du behöver gå upp i fett också första tiden inte vet jag hur din situation ser ut.

för du ökar inte 1kg muskelmassa per vecka :D hahaha.