handdator

Visa fullständig version : Drömmar


MackeJuve
2014-03-11, 00:11
Jag är väldigt fascinerad av drömmar. Som liten hände det titt som tätt att man blev uppäten av T-Rex, försatt i extremt pinsamma situationer o.s.v. Det händer även idag, men endast de pinsamma situationerna. Nu för tiden är jag(de drömmar jag minns, vilket är ganska många) immun mot att bli dödad. I nästan varje dröm, när fara närmar sig eller om jag bara känner för det, så kan jag påverka situationen. Jag är medveten om att jag drömmer och kan på så sätt påverka vad som händer. En röd tråd är att jag ofta minns att jag kan flyga, för att jag har gjort det tidigare. Ibland flyger jag genom att bröstsimma i luften men allt som oftast så är det "flygning". Jag tar sats och hoppar och svävar iväg, ungefär som om en astronaut på månen. Det tar i regel sjukt lång tid innan jag landar och på så sätt är det som att flyga. Ibland kan även skutta till i luften efter att jag har hoppat och på sätt komma ännu högre, något som borde räknas som att flyga. Detta har medfört att jag kan undkomma vilken fara som helst.

I min senaste dröm såg jag ett vildsvin när jag var ute i skogen. Jag blev skraj och nästa gång jag kollade så var det en isbjörn istället. Jag var medveten om att björnar kan klättra men likväl så tog jag mig upp i ett träd. Till sist var jag högst upp i trädkronan och säker för björnen p.g.a. de täta grenarna, men jag visste inte för hur länge. Givetvis dök det då upp en trädkoja precis bredvid mig som jag hade missat, hoppade upp där, skyddade mig ett tag från björnen, insåg att det var kört, hoppade ner på marken och sprang. Precis när björnen skulle ta mig hoppade jag till och svävade iväg, eftersom att jag mindes "just det, jag kan ju flyga!". Säker.

Så här är det typ varje gång. När jag var yngre dog jag i princip varje gång som en fara dök upp. Vad beror det på? Min gissning är att jag sover sämre nu, vilket jag gör, vilket har medfört att jag drömmer i ett halvvaket tillstånd. Det andra alternativet är att jag helt enkelt har lärt mig genom erfarenhet men det verkar långsökt. Min kompis kan göra liknande saker när han drömmer så det verkar inte vara särskilt unikt.

Kan ni styra era öden i drömmarna och har ni återkommande egenskaper som ni minns att ni besitter i drömmen?

Vitkål
2014-03-11, 00:16
Har aldrig haft som du men önskar det nästan, mina drömmar är så otroligt verkliga att jag verkligen mår dåligt när något otäckt utspelar sig.

Har länge funderat på att gå på någon slags drömtolkning då det kan besvära mig rätt mycket, även om allt känns okej när jag väl har vaknat.

MackeJuve
2014-03-11, 00:19
Har aldrig haft som du men önskar det nästan, mina drömmar är så otroligt verkliga att jag verkligen mår dåligt när något otäckt utspelar sig.

Har länge funderat på att gå på någon slags drömtolkning då det kan besvära mig rätt mycket, även om allt känns okej när jag väl har vaknat.

Usch. Jag minns paniken när man hade dött och vaknade, det var dock nästan värt det eftersom att man blev så extremt lycklig över att det bara var en dröm.

Jag måste påstå att jag längtar efter att drömma eftersom att ingenting kan hota mig samt att det är sjukt kul att flyga. Jag är 23 år gammal förresten, om åldern spelar någon roll.

Doggeh
2014-03-11, 00:24
Oftast kan jag styra över mitt öde. Konstigt nog drömmer jag mycket (kan åtminstone komma ihåg 10 tillfällen det här året) om att jag ska bli rånad fast jag lyckas alltid att undgå det genom att gömma mig á la Skyrim-style. Med andra ord så är jag ganska synlig fast jag har såpass mkt "sneak" att ingen ser mig.

Om jag vet att jag kommer dö så vaknar jag. Varenda jävla gång...

Vitkål
2014-03-11, 00:25
Usch. Jag minns paniken när man hade dött och vaknade, det var dock nästan värt det eftersom att man blev så extremt lycklig över att det bara var en dröm.

Kan till viss del hålla med men jag lider verkligen under tiden jag drömmer. Ungefär samma lidande som när man träffade sitt livs kärlek men vaknar upp i 90-sängen och inser att man är ensam :D

MackeJuve
2014-03-11, 00:27
Kan till viss del hålla med men jag lider verkligen under tiden jag drömmer. Ungefär samma lidande som när man träffade sitt livs kärlek men vaknar upp i 90-sängen och inser att man är ensam :D

Haha dat feel. Man är så jävla lycklig och tänker att nu har fan allt fallit på plats, men icke :D

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Puryeah
2014-03-11, 00:31
När jag blir jagad har jag lärt mig att jag kan simma upp i luften, det går inte fort och är ganska jobbigt men det går :D brukar inte komma på det direkt dock för i början när jag försöker springa är det alltid som om man ska springa i vatten.

filmjölk
2014-03-11, 01:08
Jag kan bli en riktig krigare i mina drömmar. ibland först är jag rädd och springer, men sedan kan jag komma på...äh jag har ju ett jättestort svärd i handen, varför behöver jag springa ifrån något? med det i hand har jag bekämpat allt ifrån flygande lila håriga fotbollar med ögon och huggtänder, till zombier till dinosaurer.

hugok
2014-03-11, 08:16
Jag blir sjukt stark när jag ska lyfta eller stänga grippers i en dröm. Men behöver jag slåss saknas kraften helt. Det blir lite som i film när dom slår varandra men inget händer.
Mina drömmar är sällan slumpmässiga, ofta har det att göra med något som hänt under dagen eller några dagar innan. Igår t ex hade jag kollat mycket i tråden med syntholsnubbarna så jag drömde att det kom två såna med pinnben och stora mjuka barbapappa armar som påstod att dom drog 300 i mark.

Holmeros
2014-03-11, 08:48
Gapet mellan minnas varje dröm och "det har hänt" är ganska stort....

Jag minns väl i snitt en dröm i veckan ungefär. Men jag kan inte styra mitt öde vad jag vet..

Jag kan hitta på rätt mycket märkliga grejer i sömnen. När jag var förkyld för några veckor sedan så drack jag cocillana innan sänggång, det är en riktig bov för märkliga drömmar. Gått i sömnen en del också, men det minns jag inte alltid.

Tjejen har berättat om några scenarion. Nångång har jag suttit upp i sängen och letat febrilt efter något i sängen, vilket gjort att hon vaknat.
Hon: Vad gör du?!
Jag: Letar!
H: Efter vadå?!
J: Grejen! Jag måste bara hitta den.
osv.....

En annan gång vaknade hon av att jag stod i dörröppningen till sovrummet och stirrade. När hon frågade vad jag gjorde så vände jag mig om och gick ut i vardagsrummet, så hon fick gå ut och hämta mig och leda mig in i sängen.
En tredje gång väckte jag henne försiktigt, och pekade ut i hallen och fnissade. Om och om igen. Sen bara kastade jag mig runt och sov vidare. Hon blev såklart skitskraj och gick upp och sökte igenom lägenheten i rädsla av att där fanns någon :D

Det senaste märkliga har jag bara svaga minnen av. Jag drömde en jävligt obehaglig dröm, där vänner och familj råkade illa ut osv. Jag var dock fullt medveten om att det var en dröm, så jag ville inget annat än vakna. Vilket jag gjorde och tänkte "ah, skönt. Drömjävel", sen somnade jag om. Då fortsatte samma dröm. Detta hände 4 gånger i rad. Samma. jävla. dröm.
Efter sista gången gick jag upp och drack vatten och piggnade till ordentligt innan jag återgick till att sova.

Ajemän
2014-03-11, 08:55
För några år sedan gav jag mig in i klardrömmarnas värld (lucid dreaming), och lyckades efter 1v träning få ihop en klardröm där jag rökte weed med ett par konstaplar vid ett lokalt utomhusbad och vi surfade sedan på vågor av kokainpulver. Det var fräckt, men detta projekt rann ur händerna på mig...

Att drömma är härligt :)

VoDaresVins
2014-03-11, 13:00
Det där med att kunna påverka sina drömmar är väl just lucid dreaming. Har för mig det sker när man inte sover så djupt. Vet dock inte hur det inverkar på utvilan. Själv inte så så bra på det, blir bara någon gång per år. Men just genom att lära sig komma ihåg vad man drömt borde man bli bättre på det.

Brukar själv också ta flygningen när chansen finns. Inte för att fly fara utan bara för att det är sån underbar känsla.
Skön känsla annars just som andra upplevt när man är i trängd situation och plötsligt märker man har koll på situation. Hade en dröm när jag flydde nån som ville mig illa. Kom då att tänka; väntas hade jag inte en Magnum 44 här nånstans här på marken? -Jo där ser man... :)

Breesus
2014-03-11, 13:29
Jag dör. Men ibland händer det att jag "vaknar upp" i drömmen och inser att jag drömmer så jag kan skrika "YOLO" och veta att även om jag dör så dör jag inte på riktigt.

Minimjölk
2014-03-11, 14:56
Förr kom jag alltid i håg mina drömmar och funderade mycket på dessa dagen efter vilket gjorde att jag senare kunde påverka framtida drömmar. Numera kommer jag mer eller mindre aldrig ihåg mina drömmar. Till och med så att jag undra om jag ens drömmer alls nu för tiden.