handdator

Visa fullständig version : Bra våg?


bubbaklubba
2014-03-10, 21:10
Någon som kan rekommendera en bra digital kroppsvåg som går att köpa på någon vanlig butik? Som inte är allt för dyr.

Jag har en från claes olsson nu tror jag. Den heter coline. Fullständigt värdelös. Går som en jojjo upp och ner när man står på den. Ställer man sig tre gånger på vågen så får tre olika svar.

bubbaklubba
2014-03-11, 14:59
ingen?

Albin Eriksson
2014-03-11, 16:48
beurer gs27

ducedo
2014-03-11, 17:11
Inte billig direkt men jag gillar verkligen Withings WiFi-våg. Väldigt smidigt att synka den med tjänster såsom MyFitnessPal och att få full historik så man slipper skriva ner dagens siffror.

Mags
2014-05-05, 00:26
Jag har funderat lite på att köpa en pakketvåg :D
Typ http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/matinstrument/vagar/ovriga-vagar/paketvag-p48240

Jag hade lätt gjort det (bra investering, håller ju säkert länge) om jag kunde vara säker på att nogrannheten är bra.

Vad tror ni?

Nordenator
2014-05-05, 00:37
Någon som kan rekommendera en bra digital kroppsvåg som går att köpa på någon vanlig butik? Som inte är allt för dyr.

Jag har en från claes olsson nu tror jag. Den heter coline. Fullständigt värdelös. Går som en jojjo upp och ner när man står på den. Ställer man sig tre gånger på vågen så får tre olika svar.

Om du inte gör något fel (läs instruktionerna) och fortfarande får ojämna resultat hade jag reklamerat den. Även en billig våg ska kunna ge en bra siffra, och felmarginalen ska inte vara problemet. En dyrare våg kanske mäter bioimpedans och har mindre felmarginal, men för att få en enkel siffra på vikt är det bortkastade pengar IMHO.

Snobbe
2014-05-05, 09:31
Inte billig direkt men jag gillar verkligen Withings WiFi-våg. Väldigt smidigt att synka den med tjänster såsom MyFitnessPal och att få full historik så man slipper skriva ner dagens siffror.

+1, dyr ja, men jävligt bekväm.

Mags
2014-05-05, 22:40
Fast å andra sidan är det tre siffror att skriva ner...