handdator

Visa fullständig version : "Gainer efter träning är dåligt!"


JAM
2004-03-17, 23:43
Min granne frågade mig varför jag efter träningspasset (gym+HIIT) drack gainer... "Du blir ju bara stor och fet av det där". Jag sa att det var så långt ifrån verkligheten man kunde komma, men han gav sig inte. Jag sa att snabba kolhydrater efter träningen är en så grundläggande del av ett vettigt kostupplägg att det inte är något att diskutera. Han log bara åt det och tyckte att "jaja, visst, du får göra som du vill..." - sådant gör mig vansinnig! :insane:

Hans källor är lärarna på Naprapathögskolan i Stockholm, där han pluggat en termin nu. "De utbildar faktiskt personliga tränare!" :rolleyes:
Så fort jag började prata om mitt kära internetforum började han skratta! :insane:
Jag sa att jag är övertygad om att Kolozzeum har fler erfarna och kompetenta personer än den där skolan! :devil:

Så kan ni vara så snälla att hjälpa mig förklara det här för honom? :love:

Prankie
2004-03-17, 23:53
Eftersom du stör dig så mycket på din granne så varför kan du inte bara ignorera han och kör ditt eget race. Låt resultatet snacka för sig själv. Inte tror jag du kan övertala han bara för att du visa nå länk att det är så på nätet. Internet är ju inte direkt det mest pålitliga källan. Nånstans står det säkert också att man kan gå ner 10kg per vecka genom bara runka oavbruten tills nånting gå av.

JAM
2004-03-18, 00:46
Originally posted by Prankie
Eftersom du stör dig så mycket på din granne så varför kan du inte bara ignorera han och kör ditt eget race. Låt resultatet snacka för sig själv. Inte tror jag du kan övertala han bara för att du visa nå länk att det är så på nätet. Internet är ju inte direkt det mest pålitliga källan. Nånstans står det säkert också att man kan gå ner 10kg per vecka genom bara runka oavbruten tills nånting gå av. Nä, jag bryr mig inte på så sätt... Naturligtvis kör jag på med det jag vet är bra. Det är snarare en prestigesak. Jag må vara löjlig, men jag blir fan vansinnig när någon diskuterar på det sätt som han gör...

Mindek
2004-03-18, 07:16
Paulun kanske är en hyfsad källa att hänvisa till:

http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=258

J.Saarela
2004-03-18, 07:42
Han har rätt och musklerna omvandlas till fett då du slutar träna.....;)

AcidSleeper
2004-03-18, 09:41
Originally posted by J.Saarela
Han har rätt och musklerna omvandlas till fett då du slutar träna.....;) Inte vill man sluta träna någonsin, jag kommer sitta på gymmet och träna även när jag är 95år och behöver syrgas kontinuerligt... :hbang:

stybb
2004-03-18, 17:51
J.Saarela..

Skulle jag verkligen villa se lite forskning på..

En muskelcell kan väl aldrig transformera sig till en fettcell.. tordes vara en omöjlighet.. Muskler kan försvinna, men knappast övergå till fett?

Munter
2004-03-18, 17:58
:rolleyes:

King Grub
2004-03-18, 17:59
Originally posted by stybb
J.Saarela..

Skulle jag verkligen villa se lite forskning på..

En muskelcell kan väl aldrig transformera sig till en fettcell.. tordes vara en omöjlighet.. Muskler kan försvinna, men knappast övergå till fett?

Här går ironin hem. :cheers:

Herkulez
2004-03-18, 18:00
Originally posted by stybb
J.Saarela..

Skulle jag verkligen villa se lite forskning på..

En muskelcell kan väl aldrig transformera sig till en fettcell.. tordes vara en omöjlighet.. Muskler kan försvinna, men knappast övergå till fett?

dubbel:rolleyes:

Jet
2004-03-18, 20:34
Typiskt teoretiker som inte ser verkligheten också.... Skit i honom kamrat, käka du din gainer efter passet, så kan han fortsätta knäcka kotor...

Originally posted by JAM
Min granne frågade mig varför jag efter träningspasset (gym+HIIT) drack gainer... "Du blir ju bara stor och fet av det där". Jag sa att det var så långt ifrån verkligheten man kunde komma, men han gav sig inte. Jag sa att snabba kolhydrater efter träningen är en så grundläggande del av ett vettigt kostupplägg att det inte är något att diskutera. Han log bara åt det och tyckte att "jaja, visst, du får göra som du vill..." - sådant gör mig vansinnig! :insane:

Hans källor är lärarna på Naprapathögskolan i Stockholm, där han pluggat en termin nu. "De utbildar faktiskt personliga tränare!" :rolleyes:
Så fort jag började prata om mitt kära internetforum började han skratta! :insane:
Jag sa att jag är övertygad om att Kolozzeum har fler erfarna och kompetenta personer än den där skolan! :devil:

Så kan ni vara så snälla att hjälpa mig förklara det här för honom? :love:

J.Saarela
2004-03-18, 21:43
Originally posted by stybb
J.Saarela..

Skulle jag verkligen villa se lite forskning på..

En muskelcell kan väl aldrig transformera sig till en fettcell.. tordes vara en omöjlighet.. Muskler kan försvinna, men knappast övergå till fett?




:thumbup:

JAM
2004-03-18, 21:51
Originally posted by Jet
Skit i honom kamrat, käka du din gainer efter passet, så kan han fortsätta knäcka kotor... Ja, det gör jag absolut, det var mer hans sätt att "argumentera" som jag irriterade mig lite över... ;)

Samma kille drog förra veckan den gamla myten att "förbränningen börjar först efter en kvar när du motionerar"... :rolleyes: :D

Shadow Warrior
2004-03-19, 10:29
Vad jag undrar är vad du har för mål? jag dricker i allafall inte gainer efter konditionsträningen, inte ens efter styrketräningen, dom flesta gainers innehåller alldeles för mycker snabba kolhydrater.

Har man dock mycket svårt att gå upp i vikt så kan det nog vara bra....

rossi
2004-03-19, 10:35
Originally posted by Shadow Warrior
Vad jag undrar är vad du har för mål? jag dricker i allafall inte gainer efter konditionsträningen, inte ens efter styrketräningen, dom flesta gainers innehåller alldeles för mycker snabba kolhydrater.

Har man dock mycket svårt att gå upp i vikt så kan det nog vara bra....

Spelar någon roll vad för sorts träning, det man är ute efter 'r att fylla på glykogendepåerna så inte muskelnedbrytningen startar.

Besserwisser
2004-03-19, 16:17
Originally posted by JAM

Hans källor är lärarna på Naprapathögskolan i Stockholm, där han pluggat en termin nu. "De utbildar faktiskt personliga tränare!" :rolleyes:




Ganska roande att se en kille som inte ens har kunskap nog för att kunna ge basala motiveringar för sitt kostintag sitta och kritisera PT:s.

ras miles
2004-03-19, 23:37
edit: och så tar vi det lugnt med narkotikum..och att nyttja okvädingsord i varannan stavelse... //pez

JAM
2004-03-20, 01:14
Originally posted by Besserwisser
Ganska roande att se en kille som inte ens har kunskap nog för att kunna ge basala motiveringar för sitt kostintag sitta och kritisera PT:s. Jasså, det tycker du? Att jag inte har kunskap nog att motivera mina påståenden, vad grundar du det på? Jag har ju inte ens nämnt vad jag sa till honom... Självklart motiverade jag det hela grundligt. Med att frågan "inte är något att diskutera", menade jag helt enkelt att frågan inte på något sätt är kontroversiell. Problemet är att han inte tror mig, inget annat. Skulle mina kunskaper vara bristande hade jag rimligtvis ställt en fråga i början av tråden.

Jag kritiserar inte PT:s alls. Rolleyes-smileyn var ämnad för hela det stycket. Om det nu - vilket jag iofs tvivlar på - lärs ut att gainer efter passet inte är bra, är denna skolas kostkurser inte mycket värd i mina ögon. Säger du emot? Jag är dock övertygad om att han missuppfattat det hela.