handdator

Visa fullständig version : Viktras tips?


Lamlo
2014-03-10, 10:16
Jag har en lite så kallad "ölmage" men den har jag haft sen barnsben (är 19 under skrivande stund) och är halvt trött på att ha extra fett. Jag började gymma för ca. 1 månad sedan och har ätit väldigt nyttigt och ganska strikt, har gått ner ca 1-2 kilo. Mitt mål även fast jag kanske börjat lite sent är att gå ner så mycket som möjligt till sommaren, en vän tipsade om att börja äta en diet så ja ligger på ca. 1400 kcal om dagen under 1 månads period, sedan tänkte jag om inte 5:2 dieten är bättre? Vad föreslår ni?



Bilden på mig är ganska överdrivet avslappnad för att kunna få "resultaten" att se bättre ut :Virro

Devil82
2014-03-10, 11:57
fortsätt träna, du hade inte tyckt om resultatet om du skulle ner på låg bf. Behöver mer muskler först.

Beemel
2014-03-10, 12:16
Jag har en lite så kallad "ölmage" men den har jag haft sen barnsben (är 19 under skrivande stund) och är halvt trött på att ha extra fett. Jag började gymma för ca. 1 månad sedan och har ätit väldigt nyttigt och ganska strikt, har gått ner ca 1-2 kilo. Mitt mål även fast jag kanske börjat lite sent är att gå ner så mycket som möjligt till sommaren, en vän tipsade om att börja äta en diet så ja ligger på ca. 1400 kcal om dagen under 1 månads period, sedan tänkte jag om inte 5:2 dieten är bättre? Vad föreslår ni?

Bilden på mig är ganska överdrivet avslappnad för att kunna få "resultaten" att se bättre ut :Virro

Du kan väl alltid gå ner "så mycket som möjligt", när du än börjar?
Det enda som händer att det som är "möjligt" minska (i stort sett) linjärt med tiden det finns kvar.

Men för att ge ett mer seriöst svar på din fråga.
1: Läs deffguiden som är klistrad här på diet delen av kolozzeum, mycket bra information.

2: Alla dieter funkar mer eller mindre. Det hela handlar om att göra av med mer energi än man stoppar i sig.

3: Nu har du ganska kort tid på dig. Det bästa är i min mening att lägga sig på en viss nivå av kaloriintag och efter ett par veckor justera det upp eller ner beroende på hur viktutvecklingen blir. Generellt så är tipset att satsa på 0,5kg i veckan ner, har man en hel del fett så kan man gå ner snabbare. Denna rekomendation har dels med allmän hälsa att göra men också att man helst vill minimera muskelförlusten under viktnedgång (vilket allt som oftast tyvärr är en del av viktminskningen)

4: Drick inte dina kalorier. Det är väldigt dåligt för mättnadskänslan att dricka en proteindrink istället för att tillexempel äta en kycklingsallad. Brist på mättnad (eller hunger som det så fint kallas *facepalm*) är något som kan förstöra en viktnedgång. Blir man "för hungrig" så är det svårare att motstå saker som är mindre lyckade för viktnedgång (skräpmat och snacks.)

Lamlo
2014-03-10, 14:51
Det ända jag stör mig på är bukfettet, och det vill jag få bort så fort som möjligt. Det jag egentligen glömde nämna var att ja har levt en deff diet 1 månad innan detta inlägg och har som sagt gått ner i vikt och jag vet att det inte sker över 1 natt men jag tänkte mer på en tidsperiod till sommaren. Jag tror jag ser mig själv den här sommaren hellre med mindre kagge än massa muskler sen kan jag väl ha som mål till nästa sommar med lägre bf och mer muskler. Förstår ni hur jag menar och tänker?

Mörkret
2014-03-11, 02:25
En deff i ditt läge kommer (troligtvis) att resultera i detta:

Fett kommer att förbrännas på de ställen du minst behöver. d.v.s först ansikte sen axlar
vidare till armar och sen ben och SEN mage. vilket betyder att dina axlar blir knotiga, armarna pinnsmala, benen blir som styltor och du kommer fortfarande ha en stor portion fett runt magen.

I min värld finns det bara ett läge för dig....bosätt dig i gymmet och bygg utav bara helvet!! Deffa kan du göra nästa vår.

btw detta är mina högst personliga åsikter och du e fri att göra vad du vill med dem:)

Lycka till med dina mål.