handdator

Visa fullständig version : bränna fett samtidigt behålla muskelmassa


moes20
2014-03-07, 17:44
Har börjat förra veckan styrketräna 4 dagar i veckan + 15min springa på bandet 7-10km/tim, tänkta bränna fett runt om magen och behålla muskelmassa.

Jag är en kille på 25år, 190cm lång och vägar 87kg, Jag har inget emot att gå ner några kg, men helst inte mycket eftersom denna vikt är lagom tycker jag. Jag vill samtidigt behålla muskelmassan, kanske t.o.m få större muskler.
Jag äter mindre just nu gemfört med innan jag började träna, för läste någonstans för bränna fett så måste man äta mindre.

min program ser ut såhär.
Måndag: 15min springa, bröst, triceps och vad
Tisdag: 15min springa, rygg, biceps och Abs
Torsdag: 15min springa, axlar och traps
Fredag: 15 min springa, ben och Abs
resten av dagarna vila
detta schema har jag tagit från bodybuilder hemsida. hittills har jag inte gått ner en enda kg.
vad tycker ni, gör jag något fel någonstans? tycker ni att jag ska plus till mer pass eller kanske springa en timme de dagarna jag har vila?

MentalogisT
2014-03-07, 18:18
Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

cero
2014-03-07, 18:48
Deff kallas det. Man äter mycket protein, fortsätter styrketräna för att bibehålla muskelmassan och stryper energiintaget (antingen genom att äta mindre mat vilket är det enklaste sättet, och/eller mer cardio).

Vyckzy
2014-03-08, 00:03
Kosten är oftast det viktigaste lär dig mer om vad du äter träningen ser bra ut skulle dock ändra en sak ta bort vader från pass 1 och lägg in den i ben passet.