handdator

Visa fullständig version : Droppfot


Berg88
2014-03-06, 23:15
Kön: Man

Ålder: 25

Längd och vikt: 180cm, 80kg

Smärtbeskrivning: Massera idag peroneal muskeln för nära fibulahuvudet på utsidan av högra vaden. Efter 15-20sek av konstant tryck på det som jag trodde var en triggerpunkt, så började foten krypa så slutade direkt. Direkt efteråt så märkte jag att jag var svag i foten. Kunde inte vinkla foten uppåt så bra och gå på hälen var riktigt svårt.

Detta får mig att tro att jag manglat peroneal nerven vid fibulahuvudet, som nu gett mig droppfot. Vilken j*vla klant man är...

Kan fortfarande vinkla höger fot uppåt men inte lika mycket som min vänstra. När jag går på hälarna så faller min högra fot ner mot golvet.

Har ej fått diagnos eller liknande av läkare, men alla mina symptom pekar på droppfot.


Övrigt: Har kollat rundor en del på nätet angående droppfot och hoppas innerligt att detta enbart är tillfälligt. Känner att det borde vara detta då jag ej utsatte mig för våld, har inga ryggskador, ischias eller andra saker som påverka. Detta kom som sagt akut, var totalt frisk innan jag masserade på den punkten. Har definitivt lärt mig att vara mer försiktig i framtiden.

Kommer jag återfå normal nervfunktion?

Berg88
2014-03-08, 09:51
Någon här som har/haft erfarenhet av droppfot?

Sheogorath
2014-03-08, 09:54
Sannolikt har du bara fått en mjukdelssvullnad runt nerven av att du varit där och pillat. Det går förmodligen ner av sig själv men prova att smörja med Voltaren-gel och knapra t.ex. Ipren eller Naproxen i fulldos så kanske det går fortare.

Berg88
2014-03-08, 09:56
Tack för tipset!

Sheogorath
2014-03-08, 09:59
Det är inte mycket annat att göra annars än att underhålla muskelfunktionen medan nerven återhämtar sig. Tycker det är extremt osannolikt att du orsakat en permanent nervskada.

Berg88
2014-03-09, 08:36
Tackar för svaren!