handdator

Visa fullständig version : Vettigt proteinpulver?


frosenlind
2014-03-05, 16:36
Jag har märkt att många inte är så glada för proteinpulvret från star nutrition.
Och jag förstår också att man svarar inte lika på proteinpulver. Men vad skulle ni rekommendera för proteinpulver? Pris och smak är inte lika relevant som ett som är bra. Någon som har förslag med hög proteinhalt? jag läste tråden om recensioner om proteinpulver men där blev jag inte mycket klockare, då det mest skrevs ang smak där. cofffee

Jeml
2014-03-05, 16:45
Och jag förstår också att man svarar inte lika på proteinpulver.

haha wtf :D







för att inte bara vara dum... vad menar du med "bra" pulver? att det ska ha en hög andel protein / 100g?

för min del spelar det inte så stor roll om 1portion innehåller 22g eller 25g protein. då är smak och pris mycket viktigare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Radikaal
2014-03-05, 16:52
star nutritions protein är precis lika bra som vilket annat proteinpulver du hittar. Det skiljer ingen effekt, allt är vanligt vassle(mjölkprotein). Vill du få mest protein per 100g välj valfritt isolat, inte för att det kommer vara någon skillnad i muskeluppbyggnad.

Beemel
2014-03-06, 09:36
Jag har märkt att många inte är så glada för proteinpulvret från star nutrition.
Och jag förstår också att man svarar inte lika på proteinpulver. Men vad skulle ni rekommendera för proteinpulver? Pris och smak är inte lika relevant som ett som är bra. Någon som har förslag med hög proteinhalt? jag läste tråden om recensioner om proteinpulver men där blev jag inte mycket klockare, då det mest skrevs ang smak där. cofffee

Vad menar du med att man inte svarar på proteinpulver??
Protein är protein (förutsatt att det är fullvärdigt vill säga) menar du att det finns folk som är nonresponders på protein??

Bubblan84
2014-03-06, 09:50
Det är i princip bara smaken och priset som skiljer sig åt på olika vassleprotein om de innehåller samma procentandel protein.