handdator

Visa fullständig version : Reducera bristningar.


Jeml
2014-03-03, 21:46
Jag har ganska mycket, fula bristningar på magen sedan min "ungdomsfetma". Har väldiga komplex för dessa.

jag är medveten om det inte går att få bort dom, bleks med tiden osv osv...

men jag undrar om någon vet något man kan göra för att eventuellt få dom att se lite bättre ut/synas mindre, även om skillnaden blir liten så är jag ändå intresserad.

vore kul att kunna åka o bada utan att skämmas allt för mycket.
tycker det ser mycket sämre ut i spegeln än vad det gör på bilder.

bespara kommentarer som "det är bara du som tänker på det", "ingen annan ser" etc etc...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

StarkaUlf
2014-03-03, 21:56
Tatuera dig :)

4623
2014-03-03, 21:57
böj

Dewon
2014-03-03, 21:59
Har på biceps, triceps och ett "jack" precis i armhålan. Utmärker sig mest på biceps bara dock. Jag började väldigt nyligen ett försök med Bio Oil + massage i hopp om att reducera rödheten iallafall, återkommer med resultat om det funkar.

Jeml
2014-03-03, 22:31
Tatuera dig :)

hehe ja det skulle ju funka. men inget jag tänker göra.




Har på biceps, triceps och ett "jack" precis i armhålan. Utmärker sig mest på biceps bara dock. Jag började väldigt nyligen ett försök med Bio Oil + massage i hopp om att reducera rödheten iallafall, återkommer med resultat om det funkar.

testar det med nu! inbillar mig att det blir lite bättre iaf. man ska ju köra 3mån minst så får se hur stor skillnad det blir då.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

xcv
2014-03-03, 23:54
Fick en hel del uppe kring axlarna förra vintern. Syntes tydligt och var ljusröda/rosa.

Solen gjorde ett jävla bra jobb med att maskera dom under sommaren. Kollar man riktigt noga ser man att huden är annorlunda där, men de har ingen speciell färg och syns knappt öht. Har dock fått lite nya röda nu under vinterns bulk, men de är mycket mindre.

tl;dr: Sola dom! Med reservation för att huden ev. är extra känslig för solen just i bristningar

Jeml
2014-03-04, 15:10
okej får ge solning en ärlig chans då.



fler tips? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2