handdator

Visa fullständig version : Varför har käringar kort hår?


Vitkål
2014-03-03, 21:12
Tja

Efter ytterligare en vild helg låg jag återigen och snurrade i sängen inför måndag morgon. Vid 02:52, med exakt tre timmar kvar tills jag skulle stiga upp, slog det mig att i stort sett alla käringar har kort hår. Det är inte ens frågan om en kort tjejfrisyr utan i många fall killfrisyrer. Mycket argumenterande fram och tillbaka resulterade i knappt två timmars nattsömn innan det var dags att gå till jobbet.

Nu vänder jag mig till kolozzeum. Varför har käringar kort hår?

Bubblan84
2014-03-03, 21:13
För att de börjar bli tunnhåriga kanske? Eller så har de blivit less på att borsta det långa håret för att hålla det fint? :D

Akada
2014-03-03, 21:16
Deras hår blir torrare o ser lite kasst ut när östrot minskar, då klipper man det kort accepterar sitt förfall.

R Scarpa27
2014-03-03, 21:22
haha ganska kul har själv längeee tänkt på att skapa denna tråden...
den nya generationens kärringar kommer det nog inte bli lika vanligt på...
dagens kärringar hade även kort hår med pappiljotter och skit som unga. haha...

sen har det nog mkt med sämre/tunnare hår, mer lättskött, osv osv. sen vill de skryta för varandra vem som har den mest eleganta frisyren (kort= präktigt och välvårdat :D) h
och sen är de ju pensionärer och har som hobby att gå och klippa sig och tjata med frisörer och ta en kaffe och kaka och läsa skvaller tidningar medans de klipper sig, och tjatar lika mkt som frisörerna själva gillar att göra.

Desertrat
2014-03-03, 21:29
Jag skulle vilja klippa mig riktigt, riktigt kort, men husbonnsregeringen skriker rätt ut vid blotta tanken.
har hår ner över skulderbladen (kvinnor i min ålder har en tendens att vara kortklippta).

Akada
2014-03-03, 21:31
Ja, i en överväldigande majoritet av fallen är långt hår extremt mycket snyggare på tjejor.

Långt, tjockt och lockigt så är jag i himlen. *love*

Desertrat
2014-03-03, 21:36
Ja, i en överväldigande majoritet av fallen är långt hår extremt mycket snyggare på tjejor.

Långt, tjockt och lockigt så är jag i himlen. *love*
Mitt är lite grånat men varit en mörk brunett en gång i tiden.
Men det faller inte för saxen.
Det blir en så snygg bun i nacken när man inte kan ha håret fritt.

Mental
2014-03-03, 21:39
Mitt är lite grånat men varit en mörk brunett en gång i tiden.
Men det faller inte för saxen.
Det blir en så snygg bun i nacken när man inte kan ha håret fritt.

Blev koloabstinensen för svår? :D

Angel
2014-03-03, 21:40
Landstingsfrilla ju!

Desertrat
2014-03-03, 21:41
Blev koloabstinensen för svår? :D
Tja, lite.
Sedan att skratta åt Griip var bara det värt det.
Drar ju iväg om någon dag nu.

Landstingsfrilla ju!
Hah, eller reglementsenlig frissa i USA på en viss plats.

Alfers
2014-03-03, 21:44
Bildgooglade old lady haircut. Tror nog att det beror på tunnhårighet.

Desertrat
2014-03-03, 21:45
Bildgooglade old lady haircut. Tror nog att det beror på tunnhårighet.
Jag är då fan inte tunnhårig... rena jädra taglet i tjocklek.

Apropå kort hår, haha.
http://www.ystadsallehanda.se/ystad/article2047673/rdquoJag-ar-inte-riktigt-den-samma-som-nar-jag-ryckte-inrdquo.html
Kärringar som inger respekt!

Mental
2014-03-03, 21:54
Jag är då fan inte tunnhårig... rena jädra taglet i tjocklek.

Och du är 50+?

bubbaklubba
2014-03-03, 21:55
Jag tror kvinnor blir tunnhåriga precis som män. Fast aningen mindre och mer jämt fördelat över huvudet.

Hade jag varit kvinna hade jag kört extensions eller något. Tantfrillorna lägger ju lätt på 10år utan problem.

Har väldigt svårt för kort hår överlag på kvinnor. Det finns dom som ser ok ut med kort hår.. Men nästan alla kvinnor ser bättre ut med långt hår. Grått hår går bort helt och hållet.

Desertrat
2014-03-03, 21:57
Och du är 50+?

Ja.
tack o lov att håret är så tåligt ännu.

Jag tror kvinnor blir tunnhåriga precis som män. Fast aningen mindre och mer jämt fördelat över huvudet.

Hade jag varit kvinna hade jag kört extensions eller något. Tantfrillorna lägger ju lätt på 10år utan problem.

Har väldigt svårt för kort hår överlag på kvinnor. Det finns dom som ser ok ut med kort hår.. Men nästan alla kvinnor ser bättre ut med långt hår. Grått hår går bort helt och hållet.

Beror väl på individ hur det passar och i vilka sammanhang.

Akada
2014-03-03, 21:59
Desertrat, tillför inte du östrogen?

Desertrat
2014-03-03, 22:03
Desertrat, tillför inte du östrogen?

jag gör det ja, som de flesta efter klimakteriet, och samma doser. Kommer att sluta med ett preparat dock som slutat tillverkas.
Kört annars östrogen+gestagen c:a 16 år tillbaka.

jag svetsar, kapar metall, mm, mm, ofta så jag kan inte ha håret fritt, liksom skaderisk med roterande maskiner, mm.

Ape3
2014-03-03, 22:22
Det lär väl vara extra jobbigt att få grått hår för kvinnor eftersom man skiljer på kvinnors åldrande och mäns. Se Dressman reklamen där äldre män framstår som vältränade snyggingar med sitt grånande hår. Finns det liknande reklam för kvinnokläder?

newb123
2014-03-03, 22:27
Haha, Desertrat, du är fan otrolig. Först visar du att du saknar ryggrad genom att komma tillbaka direkt trots att mars nyss börjat och sen börjar du skämta om att du minsann tar östro.

Desertrat
2014-03-03, 22:28
Det lär väl vara extra jobbigt att få grått hår för kvinnor eftersom man skiljer på kvinnors åldrande och mäns. Se Dressman reklamen där äldre män framstår som vältränade snyggingar med sitt grånande hår. Finns det liknande reklam för kvinnokläder?
Det finns faktiskt.
Mycket handlar om hur man är som individ med.
Blir man en bitterf***a som är odräglig hjälper det knappast upp, men tar man livet med en klackspark och accepterar läget, och inte ser "livet som förlorat" som många tyvärr gör.
Då blir det genast lättare, då upplevs man yngre än man i själva verket är.
sedan ens inställning till saker.
Säger man till mig "Det går inte." och jag får till svar "därför", så ger jag mig f*n på att göra det bara för att vis att det går.
dem flesta jag känner är likadana i mitt umgänge.

Haha, Desertrat, du är fan otrolig. Först visar du att du saknar ryggrad genom att komma tillbaka direkt trots att mars nyss börjat och sen börjar du skämta om att du minsann tar östro.
Visst är jag?
Men jag skall iväg, bara dagar nu.
Ser fram som f*n emot det.
har lite planerat, men vet inte om dem planerna går i lås helt och hållet, därav April.

Tricklew
2014-03-03, 22:32
Haha, Desertrat, du är fan otrolig. Först visar du att du saknar ryggrad genom att komma tillbaka direkt trots att mars nyss börjat och sen börjar du skämta om att du minsann tar östro.

Det finns en anledning till att hon tar östro, och hon är inte ensam om det.

newb123
2014-03-03, 22:57
Det finns en anledning till att hon tar östro, och hon är inte ensam om det.

Jaha.

Desertrat
2014-03-03, 22:58
Jaha.
Och har inga orsaker att ljuga om det heller.
Jag är långt ifrån ensam om det.

newb123
2014-03-03, 22:59
Och har inga orsaker att ljuga om det heller.
Jag är långt ifrån ensam om det.

Tror dig, även om alla inte behöver orsaker för att ljuga.

Desertrat
2014-03-03, 23:02
Tror dig, även om alla inte behöver orsaker för att ljuga.

http://i102.photobucket.com/albums/m120/Bad_ass_02/PICT0319_zps843ecc13.jpg

Så här ser jag ut i alla fall.
Så nicket får ett ansikte, tycker jag lyckats hålla ålderstecknen stången rätt bra, om jag får säga mitt.

Armed Dingo
2014-03-03, 23:09
Så här ser jag ut i alla fall.
Så nicket får ett ansikte
Behöver inte lägga ut bilder på dig för att bevisa något... Ha en skön semester/uppehåll eller vad det nu ska vara.

Eller ha kvar bilden, välj själv. Ville bara få det sagt..

Desertrat
2014-03-03, 23:14
Behöver inte lägga ut bilder på dig för att bevisa något... Ha en skön semester/uppehåll eller vad det nu ska vara.

Eller ha kvar bilden, välj själv. Ville bara få det sagt..
det blir en form av betald semester.
men jag känner det kommer att göra mig gott.

Bilden kan hänga kvar.
Inte räddhågad

newb123
2014-03-03, 23:14
Så här ser jag ut i alla fall.
Så nicket får ett ansikte, tycker jag lyckats hålla ålderstecknen stången rätt bra, om jag får säga mitt.

Höll på att lägga upp en bild på mig själv också, men sen tänkte jag efter... Vad är syftet? :D

Desertrat
2014-03-03, 23:16
Höll på att lägga upp en bild på mig själv också, men sen tänkte jag efter... Vad är syftet? :D
Tja, gör lite som jag vill.
Knappast feg

filmjölk
2014-03-03, 23:23
Det är inte så snyggt, men det är coolt med tjejer som vågar ha annat än långt hår i mainstreamfrisyrer innan de blir kärringar.

Jag såg en tjej med halva skallen rakad, som dessutom såg ganska bra ut (förövrigt) det är en rätt modig grej att göra tycker jag att skita i vad som är snyggt och satsa på coolt som tjej. För yngre killar är ju sådana saker lite lättare vill jag minnas även om det var länge sedan.

newb123
2014-03-03, 23:23
Tja, gör lite som jag vill.
Knappast feg

Men om jag skulle posta en bild i den här tråden hade det ju varit legitimt att kalla mig kärring. :D

Desertrat
2014-03-03, 23:24
Men om jag skulle posta en bild i den här tråden hade det ju varit legitimt att kalla mig kärring. :D
Ligger nåt i det ja!

Latissimus Dorsi
2014-03-03, 23:25
http://i102.photobucket.com/albums/m120/Bad_ass_02/PICT0319_zps843ecc13.jpg

Så här ser jag ut i alla fall.
Så nicket får ett ansikte, tycker jag lyckats hålla ålderstecknen stången rätt bra, om jag får säga mitt.

Din mytoman till sorgliga människa, du är väl antagligen strangerdanger. Den bilden har du stulit från internet. Kan inte mods bara permabanna dig?

Desertrat
2014-03-03, 23:26
Din mytoman till sorgliga människa, du är väl antagligen strangerdanger. Den bilden har du stulit från internet. Kan inte mods bara permabanna dig?

Det ÄR jag.
Taget hos min mor 2013.
Jag skulle inte lägga upp bilder på andra, det är dessutom inte speciellt lagligt att göra så.

King Grub
2014-03-03, 23:28
Din mytoman till sorgliga människa, du är väl antagligen strangerdanger. Den bilden har du stulit från internet. Kan inte mods bara permabanna dig?

Det finns det inget som tyder på. Skärp dig. Kläck inte ur dig vad som helst.

Hemi
2014-03-03, 23:35
Kvinnor behåller åtminstone håret. Män som ändå gör det händer det samma sak med, titta på gamla hårdrockare, Ian Gillan t ex. De andra har antagligen peruker och eller en massa färg i håret.

Desertrat
2014-03-03, 23:36
Kvinnor behåller åtminstone håret. Män som ändå gör det händer det samma sak med, titta på gamla hårdrockare, Ian Gillan t ex. De andra har antagligen peruker och eller en massa färg i håret.
1-0 till kvinnor där.

Latissimus Dorsi
2014-03-03, 23:38
Det finns det inget som tyder på. Skärp dig. Kläck inte ur dig vad som helst.

Okej, delvis sorry. Men jag anar verkligen ugglor i mossen. Påstår sig ha varit med i porrfilm, och massa andra skumma saker. Tillkommer från ingenstans likt många andra gamla bannade medlemmar, skriver på ett väldigt självsäkert och hemmafast sätt. Samtidigt som bilden verkligen var spiken i kistan, då (fram med fördomarna!) jag absolut inte associerar ett sådant utseende med någon som skriver på det sättet.

Återigen förlåt, ska inte skriva mer här och inte bry mig något mer om henne/honom. Bara så himla less på alla troll :/

Desertrat
2014-03-03, 23:43
Okej, delvis sorry. Men jag anar verkligen ugglor i mossen. Påstår sig ha varit med i porrfilm, och massa andra skumma saker. Tillkommer från ingenstans likt många andra gamla bannade medlemmar, skriver på ett väldigt självsäkert och hemmafast sätt. Samtidigt som bilden verkligen var spiken i kistan, då (fram med fördomarna!) jag absolut inte associerar ett sådant utseende med någon som skriver på det sättet.

Återigen förlåt, ska inte skriva mer här och inte bry mig något mer om henne/honom. Bara så himla less på alla troll :/

HENNE om jag får be.
Jag har ALDRIG varit medlem här, var ett tag på Body, men tyckte inte det gav något.
Och återigen, lägger jag upp selfies (som det visst heter), så är det jag, och ingen annan på bilden.

Jag har däremot kikat på kolo och tyckte att det är ett riktigt bra forum.
Som var mångsidigt nog för mina preferenser.

R Scarpa27
2014-03-04, 07:34
Lyssnade på p3 i lördas där de just pratade om kort hår & frisyrer, där det kom fram att Robyn skapade korta hår modet för tjejer/kvinnor.

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=e90f85d5-b788-0c2b-82e9-286863b2915f&imageFormat=secondColumn

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/12446150/639/normal/7aa35a623b159/30s34-robyn-451.jpg

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQcm8PRY3akkma2ZstR91Ng2TyBGBs43 jP7M0PrRERT59rA44T9

http://www.frilla.se/blogg/wp-content/uploads/2011/01/robyn4.jpg

olwe
2014-03-04, 08:22
Är det inte bara så att när folk blir lite mer världsvana (åldrade) inser att komfort är rätt härligt?

Slartibartfast
2014-03-04, 08:34
Jag har alltid diggat kort hår på tjejer. :thumbup:

cero
2014-03-04, 10:53
Haha, Desertrat, du är fan otrolig. Först visar du att du saknar ryggrad genom att komma tillbaka direkt trots att mars nyss börjat och sen börjar du skämta om att du minsann tar östro.

Ganska ovanligt med män som har tjockt och grått hår. Ofta har det mesta hunnit falla av innan dess. Eller så pass mycket av det ser förjävligt ut.

/Mvh 20-åring som är flintis inom ett par år. *grr*

hidden
2014-03-04, 11:15
Sista bilden på Robyn är fedt nice!

Desertrat
2014-03-04, 11:27
Ganska ovanligt med män som har tjockt och grått hår. Ofta har det mesta hunnit falla av innan dess. Eller så pass mycket av det ser förjävligt ut.

/Mvh 20-åring som är flintis inom ett par år. *grr*
har en kille i periferin av mitt umgänge som stämmer in på din sista beskrivning.
ålderspensionär, ser ut som en avdankad version på Einstein, men minus IQ och tänder. håret ser ut som ett jädra skatbo.
Går gärna en bra bit från den killen ute på stan.
Lätt alkis, kan gaffla ur sig precis vad fan som helst (troligen håller på att utveckla frontallobsdemens).men om jag åsyftas så är jag väl knappast att betrakta som man. Inte någonstans.

PS: var tvungen att radera bilden, den dök upp på oönskade websiter.

Pudzianovski
2014-03-04, 11:27
Kort hår i sig är väl inget problem på kvinnor. Det är inte problemet för mig. Problemet är snarare vilken frisyr man har.

Vad är det motsatta? långt hår på män?