handdator

Visa fullständig version : För/nackdelar med att vara kille/tjej?


Sidor : [1] 2

Heddaway
2014-03-02, 17:40
Ibland tänker man som tjej att "fan va skönt det skulle vara och vara kille istället". Men sen inser jag att det är rätt nice att vara tös alltså. Jag är en "pojkflicka" så har en del intressen som gör att ja alltid hängt mer med killar. Vilket gör att jag ändå fått vara "grabbig" men samtidigt feminin.

Men jag slipper skägget och kroppsbehåringen, penismätartävlingar (kul att ordet inte blev felstavningsmarkerat), målbrott, böganklagelser, att försöka ragga på tjejer och alltid vara den som tar första steget. Men å andra sidan måste jag föda barn, ha väldigt jävliga perioder varje månad, raka mig överallt för att inte bli kallad feminist eller tant eller bara äcklig, mycket utseendefixerade grejer.

Fast jag skulle vilja vara kille så jag fick slippa tjejers falskhet och backstabbing samt all bitchighet och alla jämförelser och den biten att man "får inte sticka ut eller vara för mycket". Finns nog mer saker att påpeka *popcorn*

Fyll på :cool:

Dewon
2014-03-02, 17:47
Den enda nackdelen jag upplever specifikt som kille är att behöva känna mig som ett monster varje gång jag är på väg hem på natten och jag märker hur någon tjej framför kollar bakåt titt som tätt och börjar gå snabbare och osäkert eftersom första tanken är att jag är en potentiell våldtäksman. Just det att någon är rädd för en tycker jag är en obehaglig känsla.

Förutom de finns det helt ärligt ingenting som påverkar mig negativt bara för att jag är kille. :)

XXXL
2014-03-02, 17:47
De saker som är negativa med att vara man är ju mestadels saker som målats upp av samhället.

Pzorz
2014-03-02, 17:49
Livet suger oavsett kön. Det är dumt att dela hårstrån.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 17:50
Mens ja. Resten med tjejer som är falska.. Häng inte med de då?

King James
2014-03-02, 17:55
Ibland tänker man som tjej att "fan va skönt det skulle vara och vara kille istället". Men sen inser jag att det är rätt nice att vara tös alltså. Jag är en "pojkflicka" så har en del intressen som gör att ja alltid hängt mer med killar. Vilket gör att jag ändå fått vara "grabbig" men samtidigt feminin.

Men jag slipper skägget och kroppsbehåringen, penismätartävlingar (kul att ordet inte blev felstavningsmarkerat), målbrott, böganklagelser, att försöka ragga på tjejer och alltid vara den som tar första steget. Men å andra sidan måste jag föda barn, ha väldigt jävliga perioder varje månad, raka mig överallt för att inte bli kallad feminist eller tant eller bara äcklig, mycket utseendefixerade grejer.

Fast jag skulle vilja vara kille så jag fick slippa tjejers falskhet och backstabbing samt all bitchighet och alla jämförelser och den biten att man "får inte sticka ut eller vara för mycket". Finns nog mer saker att påpeka *popcorn*

Fyll på :cool:

Finns hos killar också, tro mig. :)

mela
2014-03-02, 17:56
andra sidan måste jag föda barn

Dessutom, om du har otur, har några månaders med illamånade och kräkningar, humörsvängningar, foglossning som kan leda till att du behöver gå på kryckor, begränsningar till mat och dryck.
Som man här har man dock en väldigt liten roll i graviditeten och bebisens första månader, kvinnan får känna sparkar och känna att bebisen är en del av henne, hon får amma och vara bebisens största trygghet (till en början).


Andra fördelar med att vara kvinna:
- Man får leka med nagellack.
- Det finns betydligt mycket mer variation av kläder.
- Jag tror att damtoaletter i regel är fräschare än herr.
- Det är ingen som höjer på ögonbrynen om man dricker rosa paraplydrinkar.
- Det är ok att inte kunna hantera verktyg.
- Det är ok att inte kunna lyfta saker som är tunga och liknande.


Fördelar med att vara man:
- Man kan stå upp och pissa, vilket måste vara KUNG på offentliga toaletter.

Heddaway
2014-03-02, 17:56
Mens ja. Resten med tjejer som är falska.. Häng inte med de då?

Ja om man kunde förutse det så vore det kanon. Många gånger man trott man haft en lojal och ärlig väninna men som visat sig vara falsk. Tjejer kan vara så elaka så man blir mörkrädd :)

Mela:

Biten med att man faktiskt får bära barnet och vara barnets "kärna" är en enorm ära för kvinnan. Finns ju andra tillfällen i föräldrarnas liv där mannen kommer 2:a i prio.

XXXL
2014-03-02, 17:56
Finns hos killar också, tro mig. :)

I unga åldrar kanske, men ursprungligen och rent genetiskt tror jag inte att det där ligger oss i naturen.


Fördelar med att vara man:
- Man kan stå upp och pissa, vilket måste vara KUNG på offentliga toaletter.

Man hemma sitter man i alla fall för att det är skönare + att man slipper städa lika mycket.

anvihl
2014-03-02, 17:57
Är väll samma nackdelar för båda könen, det vill säga en påprackad könsroll. Jag som man förväntas ta ansvar(även för jämnställdheten och därför stärka patriarkatet), vara en problemlösare, ta initiativ, vara framgångsrik(för det är tydligen jättelätt som man) etc enbart för att jag är född med ett annat kön och har en annan hormonprofil än en kvinna. Önskar alla kunde bli bedömda som individer istället, det hade hjälpt båda könen och männen mer än vad de själva förstår.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 17:57
Jag ser mycket av skillnaderna som att vara kille till viss del kan ge dig fler möjligheter (även om man kan begränsas av att vara kille) och att vara tjej ger mycket freebies men ger vissa begränsningar.

bigtraps
2014-03-02, 17:58
Jävligt avundsjuk på att tjejer kan få många orgasmer

XXXL
2014-03-02, 17:58
Fördelar med att vara tjej:

Bröst.

Jävligt avundsjuk på att tjejer kan få många orgasmer

Eller också är du en av de tjejerna som inte kan få orgasm överhuvudtaget.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 17:59
Ja om man kunde förutse det så vore det kanon. Många gånger man trott man haft en lojal och ärlig väninna men som visat sig vara falsk. Tjejer kan vara så elaka så man blir mörkrädd :)

Tjejer ljuger väl inte mindre mot killar så förstår inte vad skillnaden skulle vara för dig om du var kille.

Heddaway
2014-03-02, 18:03
Tjejer ljuger väl inte mindre mot killar så förstår inte vad skillnaden skulle vara för dig om du var kille.

Det finns en jargong bland tjejer som inte riktigt kommer fram i männens värld. Eller fungerar det så bland killar också? Att är ni 3 killar så blir en utstött?

nissepelle
2014-03-02, 18:03
Jag tror att tjejer får en del gratis, men har svårare att nå långt (i princip vad det än gäller) medan män har mer måsten över sig, men också möjligheten att nå mycket längre samt göra mycket mer än tjejer.

bigtraps
2014-03-02, 18:05
[QUOTE=XXXL;6895718]Fördelar med att vara tjej:

Bröst.



Eller också får du bröst du inte är nöjd med

WHITEFOLKS
2014-03-02, 18:06
Det finns en jargong bland tjejer som inte riktigt kommer fram i männens värld. Eller fungerar det så bland killar också? Att är ni 3 killar så blir en utstött?

Ahföfan killar pratar precis likadant mellan varandra som med flickvännen. Ffs get a grip.

Heddaway
2014-03-02, 18:10
Ahföfan killar pratar precis likadant mellan varandra som med flickvännen. Ffs get a grip.

Varför denna ton?*popcorn*

XXXL
2014-03-02, 18:11
Eller också får du bröst du inte är nöjd med

Vad är det?

bigtraps
2014-03-02, 18:16
Fundera lite så kanske du kommer på nåt

WHITEFOLKS
2014-03-02, 18:18
Varför denna ton?*popcorn*

Så typiskt med något sorts "åhh killar är så mycket lättare och roligare att umgås med.."

Hövdingen
2014-03-02, 18:21
Kvinnor får (om än färre) intensivare orgasmer. En del skriker så man får ont i öronen.

Wormzie
2014-03-02, 18:35
-awkward boners

Ajemän
2014-03-02, 18:41
Tjejer kan träna mer...

Heddaway
2014-03-02, 18:42
Så typiskt med något sorts "åhh killar är så mycket lättare och roligare att umgås med.."

Och vad är det för fel med att tycka det? Jag har växt upp med killar, och alltid tyckt om att umgås med dem då jag överlag inte kommer överens med tjejer :)

Santoro
2014-03-02, 18:44
Fördelar med att vara kvinna: 0

newb123
2014-03-02, 18:45
Vet inte om det här är sant men: Man får alltid köra emellan folk som redan börjat med ett redskap/övning på gymmet före dig. Senast idag blev jag nekad att köra emellan men kan inte tänka mig att jag blivit det vore jag tjej.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 18:55
Och vad är det för fel med att tycka det? Jag har växt upp med killar, och alltid tyckt om att umgås med dem då jag överlag inte kommer överens med tjejer :)

och vad är det som är så mycket bättre med killar? hur kommer du "bättre överens" med de?

maaherra
2014-03-02, 18:57
Du har 80% chans att vinna vårdnadstvister som kvinna. Med tanke på att jag säkert kommer att skaffa barn och skilja mig så hade det ju varit gött att vara kvinna istället så man hade haft bättre odds.

L-Sami
2014-03-02, 19:02
Det finns nackdelar och fördelar med båda könen om man kommunicerar med sig själv på det sättet. Man bestämmer själv om det finns nackdelar med ett kön, ingen annan. Jag tycker inte att det finns några nackdelar med att vara kille. Enkelt va?

Ajemän
2014-03-02, 19:07
Den största skillnaden är att samhället curlar kvinnorna medan vi män må slåss för varenda skitsak...

Men man är den man föddes till ändå, man får njuta av ens fördelar och ignorera nackdelarna.

Heddaway
2014-03-02, 19:11
och vad är det som är så mycket bättre med killar? hur kommer du "bättre överens" med de?

Jag föredrar att umgås med killar precis som Lisa föredrar att äta vegetariskt istället för kött.

newb123
2014-03-02, 19:12
Den största skillnaden är att samhället curlar kvinnorna medan vi män må slåss för varenda skitsak...


Kanadas kvinnor ja. Sverige blev ju söndercurlade av dom i OS.

Oxe
2014-03-02, 19:13
, raka mig överallt för att inte bli kallad feminist eller tant eller bara äcklig, mycket utseendefixerade grejer.

Fast jag skulle vilja vara kille så jag fick slippa tjejers falskhet och backstabbing samt all bitchighet och alla jämförelser och den biten att man "får inte sticka ut eller vara för mycket". Finns nog mer saker att påpeka *popcorn*

Fyll på :cool:

Det där kan du stryka ifall du är styrketränande kille, den inre kretsen i byggning får dvs fjortistjejer att se rakryggade ut

IvarLudvig
2014-03-02, 19:20
Fördelar med att vara tjej:

Bröst.



This och att tjejer bär upp mjukiskläder bättre samt har softare träningkläder. I övrig verkar den svinjobbigt att vara tjej.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 19:28
Jag föredrar att umgås med killar precis som Lisa föredrar att äta vegetariskt istället för kött.

Ja det förstår jag. Lisa kan motivera varför hon föredrar att äta vegetariskt.

Akada
2014-03-02, 19:29
Jämför bara morgonrutinen som krävs för att se normalhyfsad ut.

Som kille räcker det med att borsta tänderna & slänga lite vatten i ansiktet, för töser är det ett fåtal fler steg, kan man säga.

Heddaway
2014-03-02, 19:42
Ja det förstår jag. Lisa kan motivera varför hon föredrar att äta vegetariskt.

Min motivering:

Merparten av alla kvinnor jag träffat/blivit vän med har jag inte kommit överens med. Varför det vet jag inte.

Merparten av killar jag umgåtts med/blivit vän med har jag fungerat bra med.

Jag lekte bättre med killar när jag var barn, för att jag hellre lekte med bilar och spelade tv-spel än lekte med barbie. Jag testade båda lekarna.

Jag valde att umgås med dem jag connectade med framför dem jag inte trivdes lika bra med.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 19:51
Och antagligen hade du inte kommit överens på samma sätt om det varit kille-kille istället.

Albin Eriksson
2014-03-02, 19:52
Visst finns det väl fördelar som tjej, bara en sån sak som att man som tjej inte förväntas ta första steget vid kontaktsökande.
Men summeringsvis är jag väldigt nöjd med att vara kille, finns inga nackdelar som är så stora att de blir avgörande.

tossefar
2014-03-02, 19:54
Ja det förstår jag. Lisa kan motivera varför hon föredrar att äta vegetariskt.

Vilket skumt gnäll. Jag tycker också att killar är mycket lättare att handskas med. Varför ska man behöva förklara sina åsikter?

newb123
2014-03-02, 19:56
vilket skumt gnäll. Jag tycker också att killar är mycket lättare att handskas med. Varför ska man behöva förklara sina åsikter?

+1

TranceII
2014-03-02, 19:58
Varför denna ton?*popcorn*

http://www.bokus.com/bok/9789113053745/man-som-hatar-kvinnor/

mela
2014-03-02, 19:59
Jag är som Hedda, jag har alltid varit en "pojkflicka" och kommer i regel bättre överens med killar än med tjejer.

Killar är, i regel, ärligare och mer rakt fram än kvinnor. De säger vad de tycker istället för att tala i gåtor. Dessutom har jag av nån konstig anledning svårt att hitta samtalsämnen med tjejer, jag får anstränga mig för att få samtalet att flyta på, medan det faller sig naturligt med killar.

Akada
2014-03-02, 20:00
Visst finns det väl fördelar som tjej, bara en sån sak som att man som tjej inte förväntas ta första steget vid kontaktsökande.
Men summeringsvis är jag väldigt nöjd med att vara kille, finns inga nackdelar som är så stora att de blir avgörande.
Men vettefan om det inte kan vara en nackdel också.

Som tjej måste du ju vänta, och hoppas på att en bra kille, rätt kille hittar dig. För en tjej som är lite på & så står ut lite och det trivs många inte särskilt bra med.

Som kille förväntas det däremot att det är du som för saker framåt, och samtidigt som det säkert kan vara ett hinder för många så öppnar det ändå upp en del, tycker jag.

Heddaway
2014-03-02, 20:01
Jag är som Hedda, jag har alltid varit en "pojkflicka" och kommer i regel bättre överens med killar än med tjejer.

Killar är, i regel, ärligare och mer rakt fram än kvinnor. De säger vad de tycker istället för att tala i gåtor. Dessutom har jag av nån konstig anledning svårt att hitta samtalsämnen med tjejer, jag får anstränga mig för att få samtalet att flyta på, medan det faller sig naturligt med killar.

This *popcorn*

Armed Dingo
2014-03-02, 20:09
Pojkflickor är the shit. Vem vill ha en flickvän som pratar om bloggar, kändisars göromål, en ny modekollektion eller fördelarna med feng shi (stavning).

Konvertera fler av era kvinnliga vänner så dem blir mer som er är ni bussiga.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 20:15
Killar försöker se till att tjejer trivs, what else is new.

XXXL
2014-03-02, 20:17
Jag är som Hedda, jag har alltid varit en "pojkflicka" och kommer i regel bättre överens med killar än med tjejer.

Killar är, i regel, ärligare och mer rakt fram än kvinnor. De säger vad de tycker istället för att tala i gåtor. Dessutom har jag av nån konstig anledning svårt att hitta samtalsämnen med tjejer, jag får anstränga mig för att få samtalet att flyta på, medan det faller sig naturligt med killar.

Det lustigaste med det där är ju att när man är rak och säger vad man tycker som kille, så blir det ju som att tala i gåtor för en kvinna eftersom att vara just rak och säga vad man tycker är så skiljt från eran verklighet så man framstår som en utomjording. Så det blir inte heller helt rätt...

Albin Eriksson
2014-03-02, 20:25
Men vettefan om det inte kan vara en nackdel också.

Som tjej måste du ju vänta, och hoppas på att en bra kille, rätt kille hittar dig. För en tjej som är lite på & så står ut lite och det trivs många inte särskilt bra med.

Som kille förväntas det däremot att det är du som för saker framåt, och samtidigt som det säkert kan vara ett hinder för många så öppnar det ändå upp en del, tycker jag.

Måste väl inte vänta, eller jo om du hoppas på en väldigt osäker kille som inte kan se tjejer ta initiativ.

R Scarpa27
2014-03-02, 20:26
därav jag inte hittat min brud.
en pojkflicka, som är sig själv, tuff men snäll & omtänksam, och inte bryr sig för mkt om långa naglar, osv. som gärna gillar lite grova arbeten, meka bilar osv _D
its a dream....

dock tycker jag alla ska få vara som dom vill.
allt åt alla gröt, oboy och fralla.

& vad är han/honsyssla hmm.. jag är nog lite feminimn isf, gillar kökssysslor,städ och piska mattor, även motorsport och mer mans realterat. :D

oath5
2014-03-02, 20:41
Finns väll både för och nackdelar med båda könen. Det jobbigaste med att vara kille enligt mig är att bli tunnhårig (speciellt om det händer i ung ålder).

Annars trivs jag med att vara kille och skulle inte vilja byta.

MackeJuve
2014-03-02, 20:48
Vilket skumt gnäll. Jag tycker också att killar är mycket lättare att handskas med. Varför ska man behöva förklara sina åsikter?

Håller absolut med.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 20:56
Vilket skumt gnäll. Jag tycker också att killar är mycket lättare att handskas med. Varför ska man behöva förklara sina åsikter?

På vilket sätt är det gnäll att undra vad som är enklare?

mela
2014-03-02, 21:02
därav jag inte hittat min brud.
en pojkflicka, som är sig själv, tuff men snäll & omtänksam, och inte bryr sig för mkt om långa naglar, osv. som gärna gillar lite grova arbeten, meka bilar osv _D
its a dream....


Det ena utesluter inte det andra. Jag gillar att ha kjol/klänning, har långa naglar och ofta fint målade. Men mitt senaste jobb var också truckförare på ett plocklager och jag har en välfylld verktygslåda med verktyg som jag kan använda och ofta använder.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:05
Blir du ofta dissad för att du inte följer normerna mela?

XXXL
2014-03-02, 21:09
Vad är det för fel på dig WHITEFOLKS och dina hobbypsykolog-frågor?

ceejay
2014-03-02, 21:09
nackdel kille
No multiple orgasms

mela
2014-03-02, 21:12
Blir du ofta dissad för att du inte följer normerna mela?

Nej, snarare tvärtom. Varför skulle jag bli dissad pga det?

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:15
Vad är det för fel på dig WHITEFOLKS och dina hobbypsykolog-frågor?

Vad menar du? :(

newb123
2014-03-02, 21:15
vad är det för fel på dig whitefolks och dina hobbypsykolog-frågor?

:d

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:16
Nej, snarare tvärtom. Varför skulle jag bli dissad pga det?

Oftast är det nog en nackdel att gå utanför normerna, tänk kille som är "tjejig".

Olegh
2014-03-02, 21:21
Oftast är det nog en nackdel att gå utanför normerna, tänk kille som är "tjejig".

Fast det är inte alls jämförbart imo.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:23
Fast det är inte alls jämförbart imo.

Vqrför inte då?

mela
2014-03-02, 21:25
Oftast är det nog en nackdel att gå utanför normerna, tänk kille som är "tjejig".

Inte riktigt samma sak. Men det beror också på vilket sätt denna kille är "tjejig". Inte alla tjejer som har något emot en metrosexuell man. Många tjejer älskar även män som älskar barn, typ dagisfröknar (dagislärare?) osv.

frazkakan
2014-03-02, 21:27
whitefolks?

Du är man?

Jag måste bara undra hur du kan ha missat att kvinnor generellt är oärligare och MYCKET större skitsnackare och intrigmakare än vad män är?

Har man ens ett uns av verklighetsanknytning så vet man det här.

Jag har arbetat på tre arbetsplatser med kvinnodominans och den falska fasaden saknar nästan gränser. Det är "Hej, oh, vad stilig du är idag!" till en kvinnas ansikte, till att när när denne går därifrån säga till de andra medarbetarna "gud vilken smaklös skjorta, eller hur?"

qqq111
2014-03-02, 21:28
Det går inte att förneka att killar är mer givmilda mot tjejkompisar, inte bara monetärt utan också emotionellt, uppmärksamhetsmässigt etc etc. Det är för att tjejer>>>>>>killar biologiskt och det manifesterar sig i sociala sammanhang hela tiden överallt.

Tjejer som vill ha mycket men ge lite torde vara dom som söker sig till att ha killkompisar främst.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:28
Vad får dig att tro att jag missat detta frazkakan?

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:29
Inte riktigt samma sak. Men det beror också på vilket sätt denna kille är "tjejig". Inte alla tjejer som har något emot en metrosexuell man. Många tjejer älskar även män som älskar barn, typ dagisfröknar (dagislärare?) osv.

Vaddå inte riktigt samma sak?

Albin Eriksson
2014-03-02, 21:29
whitefolks?

Du är man?

Jag måste bara undra hur du kan ha missat att kvinnor generellt är oärligare och MYCKET större skitsnackare och intrigmakare än vad män är?

Har man ens ett uns av verklighetsanknytning så vet man det här.

Jag har arbetat på tre arbetsplatser med kvinnodominans och den falska fasaden saknar nästan gränser. Det är "Hej, oh, vad stilig du är idag!" till en kvinnas ansikte, till att när när denne går därifrån säga till de andra medarbetarna "gud vilken smaklös skjorta, eller hur?"

Sånt är mkt vanligare ja, jag jobbar på en mansdominerad arbetsplats och det blir mkt rakare puckar:
"Vad i hela helvete har du på dig, skall du på safari eller är du bara färgblind?"

Albin Eriksson
2014-03-02, 21:31
Vaddå inte riktigt samma sak?

Det är inte samma sak, tjejer som är lite tuffare på ett något grabbigare sätt är nog inte alls lika ofta en nackdel som killar med feminina drag i personlighet och framtoning.
Att tjejer vill ha en ganska manlig kille är nog betydligt vanligare än att killar måste ha en "liten prinsessa".
Något du missat WF?

mela
2014-03-02, 21:32
Vaddå inte riktigt samma sak?

Samhället har i större utsträckning högre acceptans för tjejer som är killiga än killar som är tjejiga.

Angel
2014-03-02, 21:37
Jag älskar att vara kvinna!

TranceII
2014-03-02, 21:42
Det går inte att förneka att killar är mer givmilda mot tjejkompisar, inte bara monetärt utan också emotionellt, uppmärksamhetsmässigt etc etc. Det är för att tjejer>>>>>>killar biologiskt och det manifesterar sig i sociala sammanhang hela tiden överallt.

Tjejer som vill ha mycket men ge lite torde vara dom som söker sig till att ha killkompisar främst.

Tjejkompisar ger vansinnigt mycket mer än killkompisar är min erfarenhet. Om vi nu tar upp anekdoter. Mycket mer omhändertagande, schyssta med att ge presenter, bjuda på mat och kolla hur man mår.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:43
Samhället har i större utsträckning högre acceptans för tjejer som är killiga än killar som är tjejiga.

Ok jag vet inte vart vi gick förbi varandra och det kvittar och jag håller med er. Det är bra mycket lättare att vara killig tjej än tvärtom.

TranceII
2014-03-02, 21:49
Fast är ni som sagt att ni är pojkflickor vidare killiga? Ni sminkar er, klär er och skriver som tjejer generellt gör. Jag förstår vad som menas med att ni hellre umgås med killar men det i sig är inte vidare "killigt" enligt mig.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:51
Det är riktigt nice att hänga med killar. Kissballonger och att få veta att man suger och är shitnoob pga diverse anledningar. Pennalism och härskarfasoner ftw.

mela
2014-03-02, 21:52
Fast är ni som sagt att ni är pojkflickor vidare killiga? Ni sminkar er, klär er och skriver som tjejer generellt gör. Jag förstår vad som menas med att ni hellre umgås med killar men det i sig är inte vidare "killigt" enligt mig.

Det var väl lättare att se när man var liten. Jag hade killkläder, var i skogen och byggde kojor och gick sedan vidare till att vara med i skolans dataklubb med lan och cs.

Nu är det väl mer metal, öl, snus, rött kött och yrkesval som är mer "manligt" än "kvinnligt". Om man kan säga så.

newb123
2014-03-02, 21:52
Det är riktigt nice att hänga med killar. Kissballonger och att få veta att man suger och är shitnoob pga diverse anledningar. Pennalism och härskarfasoner ftw.

Haha.

rooz
2014-03-02, 21:53
Mens ja. Resten med tjejer som är falska.. Häng inte med de då?

Det är riktigt nice att hänga med killar. Kissballonger och att få veta att man suger och är shitnoob pga diverse anledningar. Pennalism och härskarfasoner ftw.

Konstigt. Eller, du kanske inte har något att välja på?

WHITEFOLKS
2014-03-02, 21:54
Konstigt. Eller, du kanske inte har något att välja på?

Vad försöker du bevisa? Att tjejerna i högstadiet inte vill sätta mig på toaletten? Det vet jag mycket väl :)

Albin Eriksson
2014-03-02, 21:55
Tjejkompisar ger vansinnigt mycket mer än killkompisar är min erfarenhet. Om vi nu tar upp anekdoter. Mycket mer omhändertagande, schyssta med att ge presenter, bjuda på mat och kolla hur man mår.

Tycker inte jag, de mest givmilda jag har omkring mig är just killar och det beror nog bara på slumpen.
Sen är väl tjejer mer inne på att fråga om hur man mår, men det finns faktiskt en del av oss killar som faktiskt kan prata om annat än marklyft och ölspelet också.

rooz
2014-03-02, 21:57
Det är riktigt nice att hänga med killar. Kissballonger och att få veta att man suger och är shitnoob pga diverse anledningar. Pennalism och härskarfasoner ftw.

Vad försöker du bevisa? Att tjejerna i högstadiet inte vill sätta mig på toaletten? Det vet jag mycket väl :)

Tyvärr har jag aldrig upplevt pennalism från mina killkompisar. Fast, jag kanske valde rätt vänner?

WHITEFOLKS
2014-03-02, 22:00
Har inte varit så farligt för mig heller men jag tror ingen vill hävda att det inte kan vara riktigt jävla hård miljö killar mellan också ibland.

Om man nu ska ta ta t.ex. det som mela nämnde med CS så får man garanterat höra hur mycket kameldase man suger och hur ens moder har gjort allt möjligt osedligt om man som kille för att man gör ett misstag medans en tjej är mer trolig att få ett "nice try".

jenni
2014-03-02, 22:27
Åh, finns det verkligen nackdelar med att vara kvinna?! Jag tror man själv skapar dessa nackdelar, jag ser bara fördelar, man kan få precis vad man vill, om man gör rätt kan man åstadkomma det man velat, man behöver bara lita på sin kvinnliga instinkt och följa den, och inte, inte påverkas av andra, speciellt inte andra kvinnor !

Jag är helt med på den linjen att kvinnor är krångligare att umgås med, jag kan bara umgås med dessa stötvis i kort stunder, annars sprängs min hjärna, allt analyserande, ältande och funderande, om ALLT, allt från vad de har shoppat, till killar till vad de ska äta till lunch! Omg! Och det fortsätter ju, hur länge kan man diskutera samma ämne?!

Sen är kvinnor sexigare, jag älskar män men kvinnor är bra mycket sexigare ;)
Vad mer....jo självklart vår förmåga att styra män, i slutändan är det vårt beslut som ligger i grunden för det beslut ni tar, ni vet bara inte om det ;) (gäller det mesta)

Annars är män väldigt bra också, de kör bli mycket bättre måste jag erkänna

Heddaway
2014-03-02, 22:29
Fast är ni som sagt att ni är pojkflickor vidare killiga? Ni sminkar er, klär er och skriver som tjejer generellt gör. Jag förstår vad som menas med att ni hellre umgås med killar men det i sig är inte vidare "killigt" enligt mig.

Det är väl som som sagt det att man kanske har intressen som sällan faller tjejer i smaken och att man är lite hårdare på ytan sas. Tex jag jag är lite väl ful i mun, har en rå humor och visst att jag gillar smink o shopping men jag klär mig hellre i goa mjukis och mörka, "tuffare" kläder än klänning och högklackat. Och dricker hellre öl än rosé och fanta samt spelar tv/data-spel och lyfter tungt/lyssnar på metal framför romantiskt drama och vad nu de flesta tjejer brukar göra haha.

Men man har ju fortfarande sina feminina sidor.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 22:32
Så du cashar in på att vara kvinna när det är fördelaktigt :D

Tolkia
2014-03-02, 22:43
Min erfarenhet är att såväl män som kvinnor tenderar att vara mer förlåtande mot en individ av det motsatta könet, så länge inte individen avviker för mycket från normen, eller avviker på ett sätt som man bestämt sig för inte är OK. Killar curlar tjejer, tjejer curlar killar. Min tolkning hittills är att det har med konkurrens att göra.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 22:46
Min erfarenhet är att såväl män som kvinnor tenderar att vara mer förlåtande mot en individ av det motsatta könet, så länge inte individen avviker för mycket från normen, eller avviker på ett sätt som man bestämt sig för inte är OK. Killar curlar tjejer, tjejer curlar killar. Min tolkning hittills är att det har med konkurrens att göra.

Så du tror att det är jämställt i det avseendet? Dvs lika mycket åt båda hållen?

Tolkia
2014-03-02, 22:50
Så du tror att det är jämställt i det avseendet? Dvs lika mycket åt båda hållen?
Ja, principiellt. Men hur det yttrar sig och hur mycket det är kommer att variera med situationen. Alla situationer uppstår heller inte för bägge könen. Sedan är, tycker jag, det som ytligt ser ut som en fördel alltid en fördel i längden. Att curla, när det verkligen är fråga om curling, är också att göra en vuxen individ till ett barn och att vara ett barn bland vuxna är sällan en fördel i det långa loppet.

WHITEFOLKS
2014-03-02, 22:54
Väldigt intressant att du tror att man har lika mycket fördel av att vara kille tbh. Hur skulle detta ta sig uttryck för att jämna ut det allmänna bjudandet och smörandet från killar vs tjejer för att få ligga osv.

Vad är det jag missar?

BelowAverage
2014-03-02, 23:02
Min erfarenhet är att såväl män som kvinnor tenderar att vara mer förlåtande mot en individ av det motsatta könet, så länge inte individen avviker för mycket från normen, eller avviker på ett sätt som man bestämt sig för inte är OK. Killar curlar tjejer, tjejer curlar killar. Min tolkning hittills är att det har med konkurrens att göra.

Kanske. Tror det kan ha att göra med kraven man ställer på sig själv. I mitt fall kan jag inte relatera till kvinnors förutsättningar på samma sätt, men andra män förväntar jag mig samma beteende av som jag skulle vänta från mig själv.
Vet inte om det är just konkurrens?

I övrigt, detta är ett träningsforum. Bara där liksom, 1/0 till oss killar. Inte en chans att jag skulle kunna göra de kroppsviktsövningar jag gör om jag vore kvinna. Då skulle jag fått anstränga mig otroligt mycket mer om det ens vore möjligt.

alphahannen1
2014-03-02, 23:10
Fördelar med o va tjej:
Lättare o få jobb
Lättare o få sex

Nackdelar:
Svagare
Tenderar att bli mer o mer oattraktiva efter 30

filmjölk
2014-03-03, 00:42
Jag är glad att vara man. När man är man kan man göra fel, eller göra rätt, kvinnor gör alltid fel oavsett.

Jag skulle kunna skriva en hel roman om det här men jag nöjer mig med att skriva ett exempel. "rätt ålder att skaffa barn". Skaffar de "för tidigt" är de omogna, själviska, de har inte ekonomi till det, och stackars barn! Skaffar de för sent är de själviska, barnet riskerar handikapp och stackars barn! För tidigt är innan 30, och för sent är efter 29.

JHilding
2014-03-03, 00:47
Ja det måste väl vara att tjejer kan knäppa med fingret så får de ligg. Killar måste vara självsäkra, charmiga, ta för sig men inte vara för på samtidigt, roliga, etc och se ut som Brad Pitt i sina bästa dagar då kanske kanske man kan få till det.

Diomedea exulans
2014-03-03, 00:59
Som kille har man nackdelen att man (fortfarande i många, många sammanhang) måste vara macho, vilket är ett jävla elände rent ut sagt.

XXXL
2014-03-03, 01:41
Som kille har man nackdelen att man (fortfarande i många, många sammanhang) måste vara macho, vilket är ett jävla elände rent ut sagt.

Jag tycker det där släpper faktiskt, inte med ålder utan med någon sorts mognad. Ju säkrare man blir i sig själv ju mindre macho behöver man vara för alla andra... Man kan utstråla macho utan att ens försöka vara det.

Albin Eriksson
2014-03-03, 04:11
Som kille har man nackdelen att man (fortfarande i många, många sammanhang) måste vara macho, vilket är ett jävla elände rent ut sagt.

Skulle inte vilja säga att man behöver vara macho, det räcker med att vara lite manlig.

Albin Eriksson
2014-03-03, 04:14
Ja det måste väl vara att tjejer kan knäppa med fingret så får de ligg. Killar måste vara självsäkra, charmiga, ta för sig men inte vara för på samtidigt, roliga, etc och se ut som Brad Pitt i sina bästa dagar då kanske kanske man kan få till det.

Dock säger ju inte det att tjejer kan knäppa med fingret och få ligga med precis vem de vill...

Tolkia
2014-03-03, 07:07
Väldigt intressant att du tror att man har lika mycket fördel av att vara kille tbh. Hur skulle detta ta sig uttryck för att jämna ut det allmänna bjudandet och smörandet från killar vs tjejer för att få ligga osv.

Vad är det jag missar?
Du missar att de flesta människors liv innefattar MÅNGA, MÅNGA andra situationer än raggning på krogen.

WHITEFOLKS
2014-03-03, 07:16
Du missar att de flesta människors liv innefattar MÅNGA, MÅNGA andra situationer än raggning på krogen.

Ja och det har jag väl inte sagt emot heller? Det jag undrar om är vilka "fördelar"/"curling" som kvinnor applicerar mot mig just pga kille? Jag är helt seriös, delvis för att jag undrar vad det är som ska motsvara det som killarna gör och även för att det givetvis är svårt att "märka sånt" eftersom det oftast är saker man tar för givet.

frazkakan
2014-03-03, 08:30
Ja och det har jag väl inte sagt emot heller? Det jag undrar om är vilka "fördelar"/"curling" som kvinnor applicerar mot mig just pga kille? Jag är helt seriös, delvis för att jag undrar vad det är som ska motsvara det som killarna gör och även för att det givetvis är svårt att "märka sånt" eftersom det oftast är saker man tar för givet.

Samhället premierar män i nästan alla situationer.

När kvinnor gör fel döms de mycket hårdare än när en man gör samma fel.

Män får ofta lite högre lön, eller samma lön med sämre meriter.

Män slipper i sociala situationer umgängessituationer allt så kallat ansvar. Fem kvinnor i köket medan männen sitter och häver öl i vardagsrummet.

Utseendehetsen är ofantligt mycket större för kvinnor än män.

..

Det blir bättre för kvinnan i Sverige men det tar nog hundra år av konstant utveckling innan de har det rättvist här.

WHITEFOLKS
2014-03-03, 08:34
Hur döms de hårdare? Om en man inte presterar så är han i princip värdelös.

Angående sociala situationer så är det främst andra krav som ställs, inte INGA krav.

Raschmus
2014-03-03, 09:54
Fördelen med att vara tjej är att det är lättare att glida räkmacka på sin partner än vad det är som kille.

Annars finns där inga fördelar som tjej. Möjligtvis att det är lättare att ligga om man är riktigt ful som tjej än om man vore riktigt ful som kille.

DPahkamaa
2014-03-03, 10:08
Rent generellt tror jag kvinnor har tillgång till ett bredare (uppvisat) känsloregister än män. Det är ingenting jag har några belägg för bortsett från observationer av hur män och kvinnor beter sig. Tjejer på fest verkar alltid ha mycket roligare än killarna, de dansar och skrattar och har sig, medan killarna sitter och tjurar över en byxljummen Sofiero och låtsas gilla Megadeath och Metallica.

Tror också att kvinnor har fler valmöjligheter i sitt identitetsskapande än män, rörligheten över könsroller och acceptansen för t.ex. pojkflickor är mycket större än för flickpojkar. Tjejer som är grabbiga belönas ofta, medan feminina killar ofta bestraffas på något sätt av sin omgivning.

Kvinnor är också himla duktiga på att ge varandra uppmuntran, stöd och komplimanger, medan män förväntas vara mer självständiga, självsäkra och autonoma.

Dessutom slipper kvinnor bli anklagade för all skit som pågår här i världen, vilket ju måste vara ganska skönt.

Diomedea exulans
2014-03-03, 10:15
Kvinnor får inte ligga bara de knäpper med fingrarna, jag har hört (ej fula) kvinnor klaga över att de inte får ragg också.

Jag tycker det där släpper faktiskt, inte med ålder utan med någon sorts mognad. Ju säkrare man blir i sig själv ju mindre macho behöver man vara för alla andra... Man kan utstråla macho utan att ens försöka vara det.

Skulle inte vilja säga att man behöver vara macho, det räcker med att vara lite manlig.

Har man ett fysiskt arbete räcker det inte att vara självsäker, då ska man hata bögar och ha taskig kvinnosyn i fikaboden.

rooz
2014-03-03, 11:46
Samhället premierar män i nästan alla situationer.

När kvinnor gör fel döms de mycket hårdare än när en man gör samma fel.

Män får ofta lite högre lön, eller samma lön med sämre meriter.

Män slipper i sociala situationer umgängessituationer allt så kallat ansvar. Fem kvinnor i köket medan männen sitter och häver öl i vardagsrummet.

Utseendehetsen är ofantligt mycket större för kvinnor än män.

..

Det blir bättre för kvinnan i Sverige men det tar nog hundra år av konstant utveckling innan de har det rättvist här.

1982 ringde och ville ha tillbaks sina könsroller.

Fredszky
2014-03-03, 11:52
1982 ringde och ville ha tillbaks sina könsroller.

Jag undrar om runt 2000-2020 kommer att kommas ihåg som fjollperioden då allt skulle vara så könlöst och mesigt.

forestgrove
2014-03-03, 12:11
En kille ligger när han får. En tjej ligger när hon vill.

Desertrat
2014-03-03, 12:13
För att reda ut det hela, det har varit mycket kackel i den här tråden, mer än i ett helt hönshus.
Jag har levt both ways, och kan jämföra:
Som "man" kom jag undan med mycket som jag definitivt inte kommer undan som kvinna.
Det "sociala minfältet" är långt mer omfattande för kvinnor än för män.

Män bedöms efter vad dem faktiskt gör, kvinnor vad dem förväntas klara genetiskt.
Och om man inte passar in i könsroll kvinna 1A så får man ögonen på sig, samma skit som 1982 gäller i högsta grad än idag, ingen skillnad.
Vårt "rörelseområde" är betydligt mindre än mannens.

För att tala utseende, så bedöms vi långt mer efter den än vad en man gör, klär sig en man "slarvigt" kan det passera för att han skall göra ett jobb som kräver det.
Gör man samma sak som kvinna kan det uppfattas som man är slarvmaja och borde skämmas.
Vi förväntas inte att vi tar i dem jobben som mannen, generellt, förväntas göra.
Ingenting har förändrats i grunden sedan 1950-talet nära nog, på ytan kanske, men börjar man skrapa av polishen så kommer det unkna vackert fram.

Skall vi få ett jobb i konkurrens mot en man så måste vi vara minst tre gånger bättre än mannen i fråga, lönefrågan är ett annat sorgebarn.

Det FINNS positiva saker med att vara kvinna, ni karlar skulle bara vet hur noga vi kvinnor dissekerar er när vi pratar om er i mer pikanta situationer.
samma med att vi ofta peppar varandra (utom i situationer en syster får en befordran, då tuggas individen stenhårt..).

jag är en starkt utvecklad Tomboy som är fräck i mun (om läget passar sig), tar plats socialt, fruktansvärt mycket plats från männen.
Och tar inte skit från misogyna skrällen till karlar som tror sig leva någon gång på 1800-talet.
Jag har feminina sidor, men det är jag som bestämmer när och hur jag beslutar mig att bära t.ex. högklackat och kjol/klänning, allt har sin tid i livet.

Det kommer inte ta hundra år att ändra på det här, det kommer att ta ett millenium, så vänj er tjejer, det här är realiteten.

Diomedea exulans
2014-03-03, 12:14
Vad jämställd jag plötsligt känner mig. Jag inser att jag bedömer män och kvinnor mer lika än genomsnittssvensken.

Desertrat
2014-03-03, 12:31
Vad jämställd jag plötsligt känner mig. Jag inser att jag bedömer män och kvinnor mer lika än genomsnittssvensken.
Jämställdheten är enbart en våt dröm vi har att se fram emot, den finns på pappret men inte i verkligheten.
Annars skulle det inte se ut som det gör i Sverige och omvärlden.

Minimjölk
2014-03-03, 12:53
Oj, mycket svår fråga som jag får be att återkomma med mitts var på. Jag måste först sätta upp olika områden och sätta upp pros and cons för resp. kön.

Det finns många för- resp. nackdelar för båda könen. jag tror dock att de absolut största nackdelarna är saker som man faktiskt kan se som möjligheter och kan använda till sin fördel. De nackdelar som en del listar upp här verkar bara finnas inom vissa yrken, sociala kretsar. I min omgivning tex får män och kvinnor betalt för det jobb de presterar och lägger ned utan koppling till sitt kön. Jag återkommer med en längre utläggning längre fram.

Santoro
2014-03-03, 12:56
Jämställdheten är enbart en våt dröm vi har att se fram emot, den finns på pappret men inte i verkligheten.
Annars skulle det inte se ut som det gör i Sverige och omvärlden.

Jag tror du blandar ihop jämställdhet med svensk-unga-bunga-genus-könsneutral-feminist-politik.

Armed Dingo
2014-03-03, 12:57
För att reda ut det hela, det har varit mycket kackel i den här tråden, mer än i ett helt hönshus.
Jag har levt both ways, och kan jämföra:
Som "man" kom jag undan med mycket som jag definitivt inte kommer undan som kvinna.
Det "sociala minfältet" är långt mer omfattande för kvinnor än för män.

Män bedöms efter vad dem faktiskt gör, kvinnor vad dem förväntas klara genetiskt.
Och om man inte passar in i könsroll kvinna 1A så får man ögonen på sig, samma skit som 1982 gäller i högsta grad än idag, ingen skillnad.
Vårt "rörelseområde" är betydligt mindre än mannens.

För att tala utseende, så bedöms vi långt mer efter den än vad en man gör, klär sig en man "slarvigt" kan det passera för att han skall göra ett jobb som kräver det.
Gör man samma sak som kvinna kan det uppfattas som man är slarvmaja och borde skämmas.
Vi förväntas inte att vi tar i dem jobben som mannen, generellt, förväntas göra.
Ingenting har förändrats i grunden sedan 1950-talet nära nog, på ytan kanske, men börjar man skrapa av polishen så kommer det unkna vackert fram.

Skall vi få ett jobb i konkurrens mot en man så måste vi vara minst tre gånger bättre än mannen i fråga, lönefrågan är ett annat sorgebarn.

Det FINNS positiva saker med att vara kvinna, ni karlar skulle bara vet hur noga vi kvinnor dissekerar er när vi pratar om er i mer pikanta situationer.
samma med att vi ofta peppar varandra (utom i situationer en syster får en befordran, då tuggas individen stenhårt..).

jag är en starkt utvecklad Tomboy som är fräck i mun (om läget passar sig), tar plats socialt, fruktansvärt mycket plats från männen.
Och tar inte skit från misogyna skrällen till karlar som tror sig leva någon gång på 1800-talet.
Jag har feminina sidor, men det är jag som bestämmer när och hur jag beslutar mig att bära t.ex. högklackat och kjol/klänning, allt har sin tid i livet.

Det kommer inte ta hundra år att ändra på det här, det kommer att ta ett millenium, så vänj er tjejer, det här är realiteten.
Kommer inte ta hundra år att ändra på, det räcker med att du skulle varit född i generation 1990 eller framåt. Känner inte igen vad du talar om för fem öre.

Desertrat
2014-03-03, 12:59
Kommer inte ta hundra år att ändra på, det räcker med att du skulle varit född i generation 1990 eller framåt. Känner inte igen vad du talar om för fem öre.

Välkommen till vår verklighet.
Det där tycks sitta i generna.
Unga killars kvinnosyn impar inte precis.

Jag tror du blandar ihop jämställdhet med svensk-unga-runga-genus-könsneutral-feminist-politik.
Den är inget att hänga i granen, nu pratar jag om det som sker här och nu.
Och allt våld mot kvinnor, mm.
Utan att generalisera att alla män är svin.

Santoro
2014-03-03, 13:09
Välkommen till vår verklighet.
Det där tycks sitta i generna.
Unga killars kvinnosyn impar inte precis.


Den är inget att hänga i granen, nu pratar jag om det som sker här och nu.
Och allt våld mot kvinnor, mm.
Utan att generalisera att alla män är svin.

Sverige gillar att maskera massa hippie-könsneutral-feminist-genus-smörja som jämställdhet, det gäller att passa sig. Jämställdhet handlar om att ge samtliga individer i samhället samma rättigheter och skyldigheter. Punkt.

Desertrat
2014-03-03, 13:12
Sverige gillar att maskera massa hippie-könsneutral-feminist-genus-smörja som jämställdhet, det gäller att passa sig. Jämställdhet handlar om att ge samtliga individer i samhället samma rättigheter och skyldigheter. Punkt.

Där delar vi åsikt till hundra procent.
Den mumbo jumbo feministerna hålls med ger jag inte mycket för.
Dem har vart på mig med och försökt övertyga mig om den saken. Till föga framgång.
Ger HBTQ-foliehattarna samma svar: Gå och babbla någon annanstans där jag inte hör er.
Nu vill jag inte vara ofin men den sistnämnda gruppen är värre för mig än den förstnämnda.
Fullständigt crazy någonstans.

frazkakan
2014-03-03, 13:37
1982 ringde och ville ha tillbaks sina könsroller.

Det var väl det som var min poäng. Vi är fortfarande kvar i könsroller och vilken orättvisa det ofta drabbar kvinnor.

Herr Oberst
2014-03-03, 19:17
Inte orkat läsa diskussionen, men kan gissa att det ser ut ungefär såhär
http://www.lolwtfcomics.com/upload/uploads/1324408431.jpg

Barbastark
2014-03-03, 19:55
Jämför bara morgonrutinen som krävs för att se normalhyfsad ut.

Som kille räcker det med att borsta tänderna & slänga lite vatten i ansiktet, för töser är det ett fåtal fler steg, kan man säga.

Håller med. En stor fördel. Kör med stubb så rakar inte varje dag, men de dagar trimmen måste fram är lite extra jobbiga :)

Visst finns det väl fördelar som tjej, bara en sån sak som att man som tjej inte förväntas ta första steget vid kontaktsökande.

Ser det snarare som en nackdel. Kan tänka mig att det måste vara jobbigt för en attraktiv tjej att "konstant" behöva utsättas för störningsmomentet att folk dem ej vill ska ragga på en kommer fram. Eller oroa sig för om creepern som stått å spanat i en kvart kommer gå fram eller ej. Sen om man även vill se sig själv som någorlunda trevlig så måste man ju dissa på ett lite snyggt sätt också.

Akada
2014-03-03, 20:03
Fast just uppmärksamheten tror jag inte är något negativt.

Det är ju konstant bekräftelse, och jag tror nog även att det kan vara lite populärt att 'gnälla' på det, men sen när uppmärksamheten sinar på äldre dar är det inte många damer som är lyckliga över det.

Desertrat
2014-03-03, 20:10
Ser det snarare som en nackdel. Kan tänka mig att det måste vara jobbigt för en attraktiv tjej att "konstant" behöva utsättas för störningsmomentet att folk dem ej vill ska ragga på en kommer fram. Eller oroa sig för om creepern som stått å spanat i en kvart kommer gå fram eller ej. Sen om man även vill se sig själv som någorlunda trevlig så måste man ju dissa på ett lite snyggt sätt också.

Creeps brukar jag be att gå och babbla på annat håll, eller så flyttar jag på mig.
Brukar markera att dem inte är välkomna, vänligt men bestämt.
Det brukar flertalet av mina vänner göra med, kort sagt visa att man inte är intresserad.
man kan göra det trevligt med, vissa creeps har tyvärr fått för mycket innanför västen så enbart "en rak höger" går hem för att få dem att fatta att dem inget har att hämta.
Den väldigt få gånger man går ut.

Pingu
2014-03-03, 21:10
1982 ringde och ville ha tillbaks sina könsroller.

+1

Desertrat
2014-03-03, 21:11
+1

..2014 vill tydligen behålla dem...

iddqd
2014-03-03, 21:12
Det är najs att vara kille för man kan få mustasch och högre lön.

Desertrat
2014-03-03, 21:39
Det är najs att vara kille för man kan få mustasch och högre lön.
Hörru du, kvinnor kan löneförhandla med. och håret i ansiktet slipper vi kvinns gärna.

narcissisten
2014-03-03, 22:34
Jag har bröst och det är ju gött.

Diomedea exulans
2014-03-03, 23:35
Jag har bröst och det är ju gött.

Jag med, fast jag är kille.

XXXL
2014-03-04, 00:04
Jag med, fast jag är kille.

Jag är nog rätt övertygad om att hennes är bättre.... :d

Diomedea exulans
2014-03-04, 00:09
Jag är nog rätt övertygad om att hennes är bättre.... :d

Låg utan speciellt mycket kläder och hade lite gosigt med en tjej en gång, då hon utbrast "jobbigt när killen har snyggare bröst än en själv".
"Är mina snyggare än dina?" sa jag.
"Ja. Perfekt rundade", sa hon.

(In b4 någon kommer med ett skämt om att jag bara får tjejer med skitfula bröst.)

Desertrat
2014-03-04, 00:11
Låg utan speciellt mycket kläder och hade lite gosigt med en tjej en gång, då hon utbrast "jobbigt när killen har snyggare bröst än en själv".
"Är mina snyggare än dina?" sa jag.
"Ja. Perfekt rundade", sa hon.

(In b4 någon kommer med ett skämt om att jag bara får tjejer med skitfula bröst.)
:laugh:

MrBoris
2014-03-04, 09:03
Kvinnor får inte ligga bara de knäpper med fingrarna, jag har hört (ej fula) kvinnor klaga över att de inte får ragg också.

Du har fel, generellt får (ej fula) kvinnor ligga när dem vill om dem vill, men kanske inte med exakt den dem vill ligga med. Så "dina ej fula kvinnor" får visst ligga om dem vill ligga och går med på att inte välja den mest åtråvärda killen på stället. Räcker att de säger just detta till random snygg kille på krogen så lovar jag att de har ragg för kvällen - om inte det funkar efter några försök kan de få en femhundring av MrBoris.

Raschmus
2014-03-04, 10:17
Kvinnor slipper mancold... Not to forget.

Minimjölk
2014-03-04, 10:20
Jag skulle säga att mycket av de nackdelar som sägs finns för de resp könen i Sverige idag 2014 är enligt mig en myt eller i alla fall en sanning med stor modifikation.
Statistik är alltid intressant men i alltför många fall finns det tydliga orsaker som inte syns till att avvikelser kan synas mellan könen.

Män och kvinnor har olika lön.
Detta är visserligen sant statistiskt sett men beror ofta fortfarande på att män i större utsträckning gör karriär, medan kvinnor överlag tar ett större ansvar för familjen. I dessa fallen är den uteblivna/mindre löneökningen självvald och kan inte lastas över på arbetsgivaren. I fall där kvinnan är den som jobbar hårdast medan mannen tar större ansvar hemma är faktiskt situationen densamma. Jag är trött på att tjejer sätter på sig den feministiska offerkoftan då de anser att de inte har rätt lön. De bör i så fall istället ta en diskussion med sin arbetsgivare och ta reda på vad som krävs av dem för att få upp sin lön. Jag tror att män i större utsträckning konfronterar när de erbjuds en för låg lön och är mer benägna att göra ett yrkesval där löneutveklingen är bättre. Stå på er!

Kvinnor får ligga mer än män
Vi har haft diskussionen förr och matematiken går inte ihop om vi undantar homo/bi och gruppsex. Hur som helst sägs det ju ofta att som tjej får man ligga så mycket som man vill medan som kille är det tuffare. Visst är det som så att en tjej lättare blir uppraggad på krogen men om vi räknar bort alla de som raggar på henne som hon inte vill ha sex med hur ser situationen ut då? Att stå i ett hörn och vänta på att prins charming dyker upp är inte någon höjdare. Tjeje är överlag mer selektiva än killar. Bara för att man kan ha sex så innebär inte det att man vill eller behöver ha sex. Jämför med att som kille då gå till en lokal gayklubb, där kommer man säkert kunna få napp under kvällen men om man inte själv vill ha sex med en kille så känns det inte så lockande.


Det finns fler exempel men min poäng är att många av de hinder/problemområden/avvikelser mellan könen man sätter upp är självuppsatta och inte kopplat till könsroller utan mer hur man är som person.

Det är absolut inte säkert att morgonrutinen för en tjej behöver ta längre tid än för en kille. En tjej behöver inte ha större variation i sin garderob, hon behöver inte vara den som tar hand om barnen medan mannen roar sig mm mm. Det handlar om val och hur man prioriterar sitt liv och jag tror många som tycker sig sitta fast i sin könsroll litar för mycket på vad de själva tycker är samhällets normer men i verkligheten är deras egen bild över hur de skall vara. Jag tycker mig se att kvinnor överlag har större benägenhet att försöka passa in i den målbild som de anser samhället har av henne medan män i större utsträckning mer struntar i att uppfylla denna normen. Vi är inte perfekta någon av oss men vi fyller ändå en funktion och bidrar med vad vi kan. Det är inte en slump att pojkar är mer benägna att syssla med tex lagidrott än flickor.

Desertrat
2014-03-04, 12:07
Jag skulle säga att mycket av de nackdelar som sägs finns för de resp könen i Sverige idag 2014 är enligt mig en myt eller i alla fall en sanning med stor modifikation.
Statistik är alltid intressant men i alltför många fall finns det tydliga orsaker som inte syns till att avvikelser kan synas mellan könen.

Män och kvinnor har olika lön.
Detta är visserligen sant statistiskt sett men beror ofta fortfarande på att män i större utsträckning gör karriär, medan kvinnor överlag tar ett större ansvar för familjen. I dessa fallen är den uteblivna/mindre löneökningen självvald och kan inte lastas över på arbetsgivaren. I fall där kvinnan är den som jobbar hårdast medan mannen tar större ansvar hemma är faktiskt situationen densamma. Jag är trött på att tjejer sätter på sig den feministiska offerkoftan då de anser att de inte har rätt lön. De bör i så fall istället ta en diskussion med sin arbetsgivare och ta reda på vad som krävs av dem för att få upp sin lön. Jag tror att män i större utsträckning konfronterar när de erbjuds en för låg lön och är mer benägna att göra ett yrkesval där löneutveklingen är bättre. Stå på er!

Det finns fler exempel men min poäng är att många av de hinder/problemområden/avvikelser mellan könen man sätter upp är självuppsatta och inte kopplat till könsroller utan mer hur man är som person.

Det är absolut inte säkert att morgonrutinen för en tjej behöver ta längre tid än för en kille. En tjej behöver inte ha större variation i sin garderob, hon behöver inte vara den som tar hand om barnen medan mannen roar sig mm mm. Det handlar om val och hur man prioriterar sitt liv och jag tror många som tycker sig sitta fast i sin könsroll litar för mycket på vad de själva tycker är samhällets normer men i verkligheten är deras egen bild över hur de skall vara. Jag tycker mig se att kvinnor överlag har större benägenhet att försöka passa in i den målbild som de anser samhället har av henne medan män i större utsträckning mer struntar i att uppfylla denna normen. Vi är inte perfekta någon av oss men vi fyller ändå en funktion och bidrar med vad vi kan. Det är inte en slump att pojkar är mer benägna att syssla med tex lagidrott än flickor.

Mina fem cent:
Kvinnor är generellt sämre på att kräva sin rätt, och tillika sämre på att löneförhandla, där har kvinnor mycket att lära av männen.

Den feministiska offerkoftan är bara att begrava och glömma bort, och inse att man idag slåss om exakt samma jobb.

Tjejer, det är dags att vi kastar av oss offerkoftan för gott, och drar oss in i boxningsringen mot killarna om dem jobben som verkligen ger vettigt betalt!
tack och lov äger jag inte ens den där berömda offerkoftan, utan gavs tjockt med pannben istället, som kompensation.
Och tjejer, lär er en sak, att ta plats socialt, ta MYCKET plats, den sociala platsen inte killarnas monopol att inneha.
Ta er del och ta den med tvång om inte annat hjälper.
Killarna kommer att bli sura, men det får dem ta.

Vill ni ha något så får ni vara så goda att själva ta det, med eller utan lov.
det är dags att odla pannben och skinn på nosen om ni tänker er att ändra er situation.

DPahkamaa
2014-03-04, 12:17
Mina fem cent:
Kvinnor är generellt sämre på att kräva sin rätt, och tillika sämre på att löneförhandla, där har kvinnor mycket att lära av männen.

Den feministiska offerkoftan är bara att begrava och glömma bort, och inse att man idag slåss om exakt samma jobb.

Tjejer, det är dags att vi kastar av oss offerkoftan för gott, och drar oss in i boxningsringen mot killarna om dem jobben som verkligen ger vettigt betalt!
tack och lov äger jag inte ens den där berömda offerkoftan, utan gavs tjockt med pannben istället, som kompensation.
Och tjejer, lär er en sak, att ta plats socialt, ta MYCKET plats, den sociala platsen inte killarnas monopol att inneha.
Ta er del och ta den med tvång om inte annat hjälper.
Killarna kommer att bli sura, men det får dem ta.

Vill ni ha något så får ni vara så goda att själva ta det, med eller utan lov.
det är dags att odla pannben och skinn på nosen om ni tänker er att ändra er situation.

Enligt både Jusek och Saco är kvinnor bättre än män på att löneförhandla. Kvinnor gynnas mer av individuell lönesättning än män.

Desertrat
2014-03-04, 12:21
Enligt både Jusek och Saco är kvinnor bättre än män på att löneförhandla. Kvinnor gynnas mer av individuell lönesättning än män.
Det var mig en ny uppgift, men, dem borde veta, jag har hört från dem som jag umgåtts med.
Själv är jag en mardröm att komma i konflikt med juridiskt om jag vet att jag har rätt, men jag väljer mina strider.

Minimjölk
2014-03-04, 12:22
Mina fem cent:
Kvinnor är generellt sämre på att kräva sin rätt, och tillika sämre på att löneförhandla, där har kvinnor mycket att lära av männen.

Den feministiska offerkoftan är bara att begrava och glömma bort, och inse att man idag slåss om exakt samma jobb.

Tjejer, det är dags att vi kastar av oss offerkoftan för gott, och drar oss in i boxningsringen mot killarna om dem jobben som verkligen ger vettigt betalt!
tack och lov äger jag inte ens den där berömda offerkoftan, utan gavs tjockt med pannben istället, som kompensation.
Och tjejer, lär er en sak, att ta plats socialt, ta MYCKET plats, den sociala platsen inte killarnas monopol att inneha.
Ta er del och ta den med tvång om inte annat hjälper.
Killarna kommer att bli sura, men det får dem ta.

Vill ni ha något så får ni vara så goda att själva ta det, med eller utan lov.
det är dags att odla pannben och skinn på nosen om ni tänker er att ändra er situation.


Bra där! Jag håller dock inte med det fetstilta alls. Jag tänker tvärtom, jag blir uppriktigt glad när jag ser att folk överlag tar för sig vad de skall och inte intar en obekväm plats som de inte vill ha.

Diskussionen ovan gäller inte kvinnor utan alla som i någon situation sitter där och snuttar med koftan på.

DPahkamaa
2014-03-04, 12:35
Det var mig en ny uppgift, men, dem borde veta, jag har hört från dem som jag umgåtts med.
Själv är jag en mardröm att komma i konflikt med juridiskt om jag vet att jag har rätt, men jag väljer mina strider.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-behover-en-ny-modell-for-lonebildningen_8027510.svd

När individualiseringen började befarade många att kvinnor skulle klara sig sämre än män. Men kvinnor tjänar mer än män på individuella lönesamtal. Det är bara att konstatera att individuell lönesättning är framtiden, skriver Sacos ordförande Göran Arrius.

http://www.dn.se/debatt/kvinnor-far-hogre-lon-nar-de-forhandlar-individuellt/

Saco: Det är en myt att kvinnor förlorar på individuell lönesättning. De kvinnor som haft lönesamtal med sin chef har signifikant högre lön än de som inte haft det.

http://www.jusektidningen.se/Arkivet/2009/8/Kvinnon-forhandlar-for-hogre-lon/

Kvinnor gör det mer än män. Och tjänar mest på att göra det. För att få en bra lön måste du förhandla och ställa krav - i alla fall om du är kvinna.

Tycker det är beklagligt att kvinnor alltid antas vara svaga och i behov av ett starkt kollektiv.

Desertrat
2014-03-04, 12:45
Tycker det är beklagligt att kvinnor alltid antas vara svaga och i behov av ett starkt kollektiv.
Där kan jag enbart hålla med dig.
jag vet inte om min bakgrund/uppfostran kan ha gynnat mig i den här frågan, men jag tycker mig ha sett att jag har lättare att ta strid mot skiten dem försöker utsätta mig för och kastar tillbaka den in deras egna fläktar, så den drabbar dem själva.

För övrigt är den här tråden långt mer konstruktiv än någon feminist hit eller dit tråd som bara ballar ur i angrepp mot killarna.
Det är liksom menat att vi skall samarbeta i vardagen, inte kriga mot varandra...

d1anny2
2014-03-04, 13:12
Verkar roligare att vara tjej. Får bli nästa gång.

Desertrat
2014-03-04, 13:15
Verkar roligare att vara tjej. Får bli nästa gång.

Du vet inte vad du pratar om, same shit, different name. Trasslet bara byter ansikte.

XXXL
2014-03-04, 15:36
Låg utan speciellt mycket kläder och hade lite gosigt med en tjej en gång, då hon utbrast "jobbigt när killen har snyggare bröst än en själv".
"Är mina snyggare än dina?" sa jag.
"Ja. Perfekt rundade", sa hon.

(In b4 någon kommer med ett skämt om att jag bara får tjejer med skitfula bröst.)

Måste vara en riktigt fattig A-kupa de där.

d1anny2
2014-03-12, 21:10
Du vet inte vad du pratar om, same shit, different name. Trasslet bara byter ansikte.
Kanske. Men ändå. Har sett mig själv tillräckligt många gånger i spegeln för att tycka att spänningen är avtagande.

Sniggel
2014-03-12, 23:49
Pojkflickor är the shit. Vem vill ha en flickvän som pratar om bloggar, kändisars göromål, en ny modekollektion eller fördelarna med feng shi (stavning).

Konvertera fler av era kvinnliga vänner så dem blir mer som er är ni bussiga.

Nu tycker jag alla vi killar skaffar oss pojkflickor och prokreearar så gott vi kan!

Olegh
2014-03-12, 23:54
Tror det finns vanliga flickor också någonstans där mittemellan.

Sniggel
2014-03-13, 00:01
Har inte varit så farligt för mig heller men jag tror ingen vill hävda att det inte kan vara riktigt jävla hård miljö killar mellan också ibland.

Om man nu ska ta ta t.ex. det som mela nämnde med CS så får man garanterat höra hur mycket kameldase man suger och hur ens moder har gjort allt möjligt osedligt om man som kille för att man gör ett misstag medans en tjej är mer trolig att få ett "nice try".

+1. Märkt att jag själv glömt bort detta. Hade i princip inga bra killkompisar före 20 års ålder (nån enstaka i någon period). Det är inte "bara att välja".

Sniggel
2014-03-13, 00:09
Samhället premierar män i nästan alla situationer.

När kvinnor gör fel döms de mycket hårdare än när en man gör samma fel.

Män får ofta lite högre lön, eller samma lön med sämre meriter.

Män slipper i sociala situationer umgängessituationer allt så kallat ansvar. Fem kvinnor i köket medan männen sitter och häver öl i vardagsrummet.

Utseendehetsen är ofantligt mycket större för kvinnor än män.

..

Det blir bättre för kvinnan i Sverige men det tar nog hundra år av konstant utveckling innan de har det rättvist här.

Wat??? Är väl tvärtom?

Och på exemplet om ansvar så kan det ju även bero på en skillnad i vad de olika könen tycker bör göras. Kvinnor kanske har högre krav där vilket gör att de tar ansvar långt innan männen upplever att det är nödvändigt att ta ansvar. Men visst är det ett problem för kvinnor så länge de inte kan komma ner till samma nivå som männen, eller männen upp till deras.

Armed Dingo
2014-03-13, 12:08
Tror det finns vanliga flickor också någonstans där mittemellan.

We don't want no lady females, we want a bloke with firm tits and a pussy!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Johan_P
2014-03-13, 13:07
gxyySRgrYsU

5JJFBtHcBnM

OtSrhFsyFWY

Just saying... :D

jenni
2014-03-13, 13:09
We don't want no lady females, we want a bloke with firm tits and a pussy!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Finns ju en hel del sånna också haha, fast fan vad tragiskt

Santoro
2014-03-13, 15:17
Finns ju en hel del sånna också haha, fast fan vad tragiskt

Det värsta med er kvinnor är personligheten, så jag instämmer med honom. Kvinnor vet inte deras plats längre. Nej, jag pratar inte om köket.

Mackan58
2014-03-13, 15:24
Fördelen med att vara man: Du kan fortplanta dig i mycket större utsträckning.

Fördelen med att vara kvinna: Du är mer eller mindre garanterad fortplantning.

XXXL
2014-03-13, 16:14
gxyySRgrYsU


Jag tror han hade fått mera napp om han varit vettigare klädd, nån sunkig t-shirt, badshorts och sen skor med tubsockor långt uppdragna kommer man inte långt med.

Santoro
2014-03-13, 16:18
Jag tror han hade fått mera napp om han varit vettigare klädd, nån sunkig t-shirt, badshorts och sen skor med tubsockor långt uppdragna kommer man inte långt med.

Han kunde ju prövat ett land där inte majoriteten av kvinnorna tror att dom förtjänar en Brad Pit.

XXXL
2014-03-13, 16:19
Han kunde ju prövat ett land där inte majoriteten av kvinnorna tror att dom förtjänar en Brad Pit.

Fast det är nog fortfarande lättare än i Sverige. Är förvånad över att inte fler svarade att de hade pojkvän, det tror jag man hade gjort i Sverige för att säga ett direkt nej hade nog ansets trampa honom lite på tårna.

Santoro
2014-03-13, 16:21
Fast det är nog fortfarande lättare än i Sverige. Är förvånad över att inte fler svarade att de hade pojkvän, det tror jag man hade gjort i Sverige för att säga ett direkt nej hade nog ansets trampa honom lite på tårna.

Det är lika överallt tack vare Facebook/Instagram och alla WKs som kysser dom på tårna.

XXXL
2014-03-13, 16:29
Det är lika överallt tack vare Facebook/Instagram och alla WKs som kysser dom på tårna.

Knappast, Sverige kanske inte är värst men USA är bra mycket enklare.

Santoro
2014-03-13, 16:33
Knappast, Sverige kanske inte är värst men USA är bra mycket enklare.

Tvivlar jag starkt på.

XXXL
2014-03-13, 16:38
Tvivlar jag starkt på.

Du har all rätt att tvivla men det är svårt för dig att förneka kulturella drag som skiljer oss åt. Nu kan du ju givetvis förneka alla enorma och uppenbara sociala skillnader, men då gör du dig bara dum och jag ser ingen mening i att föra diskussionen vidare.

Santoro
2014-03-13, 16:41
Du har all rätt att tvivla men det är svårt för dig att förneka kulturella drag som skiljer oss åt. Nu kan du ju givetvis förneka alla enorma och uppenbara sociala skillnader, men då gör du dig bara dum och jag ser ingen mening i att föra diskussionen vidare.

Amerikanska brudar om några är på höga hästar och förväntar sig Mr Perfect trotts att dom ser ut som en vanlig sminkad bajskorv. Tjejer på landsbyggden däremot(oavsett land):naughty:

kebookebbe
2014-03-13, 16:52
Tjejer - deffa direkt och du har nce kropp
Killar - bulka i 10 år och sedan deffa för att se om du gjort något rätt.

JHilding
2014-03-13, 17:14
Jag tror han hade fått mera napp om han varit vettigare klädd, nån sunkig t-shirt, badshorts och sen skor med tubsockor långt uppdragna kommer man inte långt med.

Fast 100 nej för att klä sig sunkigt? Han var ju muskulös och fräsch och såg bra ut.

Hade tjejen klätt sig likadant hade hon nog fått 100 ja.

Men hua vad arg hon blev som skvätte vatten, tänk att man kan bli så upprörd över en sån sak. Fast hon kanske trodde han var våldtäktsman.

XXXL
2014-03-13, 17:28
Fast 100 nej för att klä sig sunkigt? Han var ju muskulös och fräsch och såg bra ut.

Hade tjejen klätt sig likadant hade hon nog fått 100 ja.

Men hua vad arg hon blev som skvätte vatten, tänk att man kan bli så upprörd över en sån sak. Fast hon kanske trodde han var våldtäktsman.

Det var ju väldigt många som funderade ett tag, och alla de där osäkra skratten betyder ju något.

Det roligaste är ju att vattenskvättaren inte såg bra ut heller, så för henne borde han vara något hon inte egentligen ska tacka nej till.

WHITEFOLKS
2014-03-13, 17:29
Bara en sån sak hur interaktionen skiljer sig beroende på kön i ett sånt program som "tunnelbanan", tjejer kommer undan med mycket mer och man tolererar mycket mer innan det ens kommer på tal om lob/fängsel/etc.

mangemani
2014-03-13, 17:41
fördelen med att vara tjej är väl att de kommer undan med en del.
de kan tafsa utan att fråga och komma undan med det och säger man nej så är man något wierdo.
skulle en kille göra samma sak så är det örfil och sexuella trakasserier som gäller.
tjejer får även stå och glo hur mycket de vill på vem de vill utan att det blir något tjafs om det, gör en kille det så är det pervo stämpeln i pannan som gäller.
tjejer kan ge en kille en käftsmäll för minsta sak utan att någon bryr sig så värst mycket, gör en kille det så blir tjejen omsvärmad utav 100 000 knights in shining armor på 1 sek.
de kommer in på krogen utan problem, måste inte direkt jobba på att få en partner(kvaliten på partnern kan väl iofs diskuteras), folk som är villiga att passa upp på dem osv osv osv.
listan kan göras lång
det är iaf vad jag har märkt.

Santoro
2014-03-13, 17:42
Bara en sån sak hur interaktionen skiljer sig beroende på kön i ett sånt program som "tunnelbanan", tjejer kommer undan med mycket mer och man tolererar mycket mer innan det ens kommer på tal om lob/fängsel/etc.

När polisen la ner resurser för att ta kokainbrukare på Sture P 2011 så sa man ett flertal gånger att man enbart riktade in sig på män för att kvinnorna ''bjuds på det''.. Jahaja.

Desertrat
2014-03-13, 22:52
fördelen med att vara tjej är väl att de kommer undan med en del.
de kan tafsa utan att fråga och komma undan med det och säger man nej så är man något wierdo.
skulle en kille göra samma sak så är det örfil och sexuella trakasserier som gäller.
tjejer får även stå och glo hur mycket de vill på vem de vill utan att det blir något tjafs om det, gör en kille det så är det pervo stämpeln i pannan som gäller.
tjejer kan ge en kille en käftsmäll för minsta sak utan att någon bryr sig så värst mycket, gör en kille det så blir tjejen omsvärmad utav 100 000 knights in shining armor på 1 sek.
de kommer in på krogen utan problem, måste inte direkt jobba på att få en partner(kvaliten på partnern kan väl iofs diskuteras), folk som är villiga att passa upp på dem osv osv osv.
listan kan göras lång
det är iaf vad jag har märkt.

Inte alltid, långt ifrån.
I vissa omgivningar är det garanterat vi kvinnor får ta värsta smällen.

benya
2014-03-14, 08:34
penis och testo, det är inga dåliga egenskaper att ärva

För tjejer, så njuter man nog mkt mer av ett schysst samlag än vad killar gör
Enklare att ta sig fram i samhället om man kan framhäva sig på rätt sätt.
Frödelar som kvinna

WHITEFOLKS
2014-03-14, 08:54
Hur är det enklare att ta sig fram i samhället som kvinna?

Santoro
2014-03-14, 08:56
Hur är det enklare att ta sig fram i samhället som kvinna?

Beror ju helt på vad det gäller, han har delvis rätt.

Heddaway
2014-03-14, 09:13
Enklare att ta sig fram i samhället om man kan framhäva sig på rätt sätt.


Detta gäller nog inte inom arbetslivet.

benya
2014-03-14, 09:24
Detta gäller nog inte inom arbetslivet.

jo, faktiskt finns många alldeles för kåta chefer som "omedvetet" låter sig manipuleras av ytligheter som kurvor och ett sött leende.


Tyvärr, det tror jag

Santoro
2014-03-14, 09:32
Detta gäller nog inte inom arbetslivet.
Arbetslivet är mer än ICA och något kontorsarbete. Snygga tjejer har en klar fördel när det kommer till foto/film/musik/att synas etc.

Världen är mansdominerad och vår svaghet är sex, go figure.

Heddaway
2014-03-14, 09:40
Ja inom "kändisvärlden" och media är jag helt med på, och visst kan man gå långt på sitt utseende annars med. Jag syftar mer på det "vanliga" livet där det känns som om det är majoritet kvinnor som går hemma och är arbetslösa slash hoppat av skolan för att skaffa barn osv. Har jag fel när jag tror att det finns fler jobb som passar män och att männen även dominerar chefsjobben?

Johan_P
2014-03-14, 09:46
Ja inom "kändisvärlden" och media är jag helt med på, och visst kan man gå långt på sitt utseende annars med. Jag syftar mer på det "vanliga" livet där det känns som om det är majoritet kvinnor som går hemma och är arbetslösa slash hoppat av skolan för att skaffa barn osv. Har jag fel när jag tror att det finns fler jobb som passar män och att männen även dominerar chefsjobben?

Det har du rätt i. Men man får inte glömma att det var ganska ovanligt att fruar överhuvudtaget jobbade för sisådär 50-60 år sedan, och att arbetsmarknaden fortfarande försöker anpassa sig till detta. Det har trots allt hänt en del och det är på god väg. Tror absolut det kommer bli mer och mer utrymme för kvinnor för chefsroller i framtiden.

Santoro
2014-03-14, 10:06
Ja inom "kändisvärlden" och media är jag helt med på, och visst kan man gå långt på sitt utseende annars med. Jag syftar mer på det "vanliga" livet där det känns som om det är majoritet kvinnor som går hemma och är arbetslösa slash hoppat av skolan för att skaffa barn osv. Har jag fel när jag tror att det finns fler jobb som passar män och att männen även dominerar chefsjobben?

Sen så har vi ju genetiska faktorer också. Det är ingen slump att många föredrar män på arbetet.

mela
2014-03-14, 10:09
Sen så har vi ju genetiska faktorer också. Det är ingen slump att många föredrar män på arbetet.

Det är väl nästan rent barnafödande och att mammor kanske i större utsträckning vabbar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Langster
2014-03-14, 10:16
jo, faktiskt finns många alldeles för kåta chefer som "omedvetet" låter sig manipuleras av ytligheter som kurvor och ett sött leende.


Tyvärr, det tror jag

Visst, men jag antar att den fiktiva chefen i ditt resonemang är en man, därav kåtheten. Så han anställer en snygg tjej som sekreterare, men aldrig som sin jämlike.

Santoro
2014-03-14, 10:23
Det är väl nästan rent barnafödande och att mammor kanske i större utsträckning vabbar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Nej. Kvinnor och män är väldigt olika psykiskt och fysiskt. Olika kön passar bäst till olika jobb.

benya
2014-03-14, 10:35
Visst, men jag antar att den fiktiva chefen i ditt resonemang är en man, därav kåtheten. Så han anställer en snygg tjej som sekreterare, men aldrig som sin jämlike.

du vet egentlöigen inte så mkt om mitt resonemang förutom att jag tror kvinnor har ett utrymme att anspela på som män saknar

vilken chef anställer en jämlike?

mela
2014-03-14, 10:45
Nej. Kvinnor och män är väldigt olika psykiskt och fysiskt. Olika kön passar bäst till olika jobb.

Helt klart, men om du skriver att männen föredras, så antog jag att du menade till jobb där kvinnor och män har samma fysiska förutsättningar.

Det finns dock exempel på lager där kvinnor föredras eftersom kvinnor är noggrannare och gör mindre skador på varorna. Så trots att kvinnor, i det här fallet, inte är lika snabba så har lagren gått plus eftersom svinnet blir mindre.

Men jag förstår att man föredrar män till fysiska jobb, eller jobb där det krävs tuffa förhandlingar. Det blir bättre då. Samtidigt som kvinnor kanske föredras till mer omhändertagande yrken.

Det finns också teorier inom genusforskningen att det sker en omedveten kvotering, att vita medelålders män anställer just vita medelålders män eftersom de känner att de kan jobba bättre med någon som de har mer gemensamt med. Då blir det svårt för kvinnor att komma in på mansdominerande yrken.

eiri
2014-03-14, 10:57
killar är bättre på allt? ^^

WHITEFOLKS
2014-03-14, 11:56
Kvinnor är noggrannare?

Langster
2014-03-14, 12:12
du vet egentlöigen inte så mkt om mitt resonemang förutom att jag tror kvinnor har ett utrymme att anspela på som män saknar

vilken chef anställer en jämlike?

Man väljer in folk till styrelser, män väljer ofta andra män.

Vad är det du menar att jag inte vet om ditt resonemang? Ja, snygga/sexiga kvinnor har en fördel mot män i vissa hänseenden, men de har det även mot mindre snygga kvinnor - för att inte tala om mot fula kvinnor.

Och att göra karriär inom något annat än media på att vara en snygg och sexig kvinna bygger på att det finns kåta män ovanför en - ser inte riktigt fördelen med det.

Snygghet premieras, det är t.o.m så att snygga människor får lägre straff och det gäller båda könen. Men en ful man har inte samma nackdelar som en ful kvinna - hon ligger längst ner på allas önskelista om hon inte råkar vara någon typ av geni.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 12:24
Nu vet jag inte hur ful du menar med ful kvinna men en kvinna har alltid ett grundvärde som en man inte har.

Langster
2014-03-14, 12:55
Nu vet jag inte hur ful du menar med ful kvinna men en kvinna har alltid ett grundvärde som en man inte har.

Hur menar du nu? Som i att man inte ska slå en kvinna, eller "kvinnor och barn först" när båten sjunker?
Det är inte samma sak som hur faktiska personer värderar enskilda individer.

Snubben
2014-03-14, 12:57
Folk som säger att män är att föredra vid förhandlingar har aldrig mött en kvinnlig åklagare som är karriärsorienterad. Herr-e-jäv-lar.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 14:42
Folk som säger att män är att föredra vid förhandlingar har aldrig mött en kvinnlig åklagare som är karriärsorienterad. Herr-e-jäv-lar.

Jag skulle säga att det är en fördel att ha en kvinna i ett sånt läge då folk inte sätter mot på samma sätt med största sannolikhet.

TranceII
2014-03-14, 15:36
Jag skulle säga att det är en fördel att ha en kvinna i ett sånt läge då folk inte sätter mot på samma sätt med största sannolikhet.

Klassiska klagomålet annars är att en kvinna som är aggressiv är en bitch medan en man är framåt och alfa, och att man då motarbetar kvinnan mer.

Några tankar runt det?

WHITEFOLKS
2014-03-14, 15:42
Klassiska klagomålet annars är att en kvinna som är aggressiv är en bitch medan en man är framåt och alfa, och att man då motarbetar kvinnan mer.

Några tankar runt det?

Klagomålet runt vad? Sen är det en sak om hur det uppfattas av utomstående och om det uppnår önskat resultat. Så visst hon kanske anses som bitchig men det är fortfarande effektivt.

Killgänget som sitter och tittar på fotboll när en utav killarnas flickvän kommer in och vill titta på melodifestivalen kommer tycka att hon är bitchig men det blir fortfarande melodifestivalen som det tittas på.

MackeJuve
2014-03-14, 16:02
Klagomålet runt vad? Sen är det en sak om hur det uppfattas av utomstående och om det uppnår önskat resultat. Så visst hon kanske anses som bitchig men det är fortfarande effektivt.

Killgänget som sitter och tittar på fotboll när en utav killarnas flickvän kommer in och vill titta på melodifestivalen kommer tycka att hon är bitchig men det blir fortfarande melodifestivalen som det tittas på.

Ditt sista exempel eller liknelse stämmer inte. Det skulle vara om det var århundradets osäkraste killar och en riktig alfa-kvinna. Ingen jag känner skulle råka ut för detta.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 16:04
Så du har aldrig varit med om att en flickvän eller flicka i allmänhet ensam fått genom något som ingen utav killarna ville?

MackeJuve
2014-03-14, 16:10
Så du har aldrig varit med om att en flickvän eller flicka i allmänhet ensam fått genom något som ingen utav killarna ville?

Kommer inte på något faktiskt. Har du några konkreta exempel ifrån ditt liv? Det har väl hänt ett en person har fått igenom sitt förslag trots att merparten vill något annat, men det har inget med kön att göra.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 16:17
Kommer inte på något faktiskt. Har du några konkreta exempel ifrån ditt liv? Det har väl hänt ett en person har fått igenom sitt förslag trots att merparten vill något annat, men det har inget med kön att göra.

Min erfarenhet är att tjejer på många sätt får bestämmande och beslutsrätt i sociala sammanhang bortom vad som ofta är motiverat.

Det är givetvis inte 100% så och det beror på de inblandade men det är imo bra mycket mindre chans att en random kille (som inte folk "ser upp till" av whatever anledning) kan få genom sin åsikt än en random tjej.

MackeJuve
2014-03-14, 16:26
Min erfarenhet är att tjejer på många sätt får bestämmande och beslutsrätt i sociala sammanhang bortom vad som ofta är motiverat.

Det är givetvis inte 100% så och det beror på de inblandade men det är imo bra mycket mindre chans att en random kille (som inte folk "ser upp till" av whatever anledning) kan få genom sin åsikt än en random tjej.

Jag försöker se det du beskriver framför mig, typ på en fest, men jag lyckas inte riktigt. För att det ska bli jämnt i ditt exempel krävs det ju att båda två är personer som ingen ser upp till, vad nu fan det betyder. Det kanske betyder att de inte utmärker sig positivt på något sätt? Fula och tråkiga? I så fall är jag lika likgiltig åt båda håll, lär inte vara intresserad av tjejen och killen lär inte vara någon som jag vill hänga mer med.

mini
2014-03-14, 16:29
Fan, det låter ju toppen att vara tjej. Lättare i på jobbet, enklare att göra karriär än män, få sin vilja igenom utan problem även som ensam tjej mot en grupp killar, få ligga när en vill. Jag kanske borde prova att vara en någon gång.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 16:35
Kommer inte på något faktiskt. Har du några konkreta exempel ifrån ditt liv? Det har väl hänt ett en person har fått igenom sitt förslag trots att merparten vill något annat, men det har inget med kön att göra.

Fan, det låter ju toppen att vara tjej. Lättare i på jobbet, enklare att göra karriär än män, få sin vilja igenom utan problem även som ensam tjej mot en grupp killar, få ligga när en vill. Jag kanske borde prova att vara en någon gång.

Man behöver inte hålla med, det är trots allt bara personliga åsikter.

Eller ska jag säga "Fan va bra att vara kille, jag får högre lön och är chef, kanske skulle prova att vara en någon gång."

MackeJuve
2014-03-14, 16:38
man behöver inte hålla med, det är trots allt bara personliga åsikter.

Eller ska jag säga "fan va bra att vara kille, jag får högre lön och är chef, kanske skulle prova att vara en någon gång."

:d

TranceII
2014-03-14, 18:12
Klagomålet runt vad? Sen är det en sak om hur det uppfattas av utomstående och om det uppnår önskat resultat. Så visst hon kanske anses som bitchig men det är fortfarande effektivt.

Killgänget som sitter och tittar på fotboll när en utav killarnas flickvän kommer in och vill titta på melodifestivalen kommer tycka att hon är bitchig men det blir fortfarande melodifestivalen som det tittas på.

Vad för killar umgås du med egentligen (alternativt är själv)? Det skulle verkligen aldrig ske hos någon jag känner.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 19:04
Ok, exemplet var påhittat men om du ppstår att du aldrig varit med om något liknande så har du väl inte :)

sockerfar
2014-03-14, 19:25
Största fördelen att vara man
+ Vi blir i regel snyggare med åren, peakar mycket senare än kvinnor

Största nackdelen att vara man
- Drygt att behöva leda jämt vara den som driver

Fördelar med att vara kvinna

Mycket serverat

Nackdelar

Peaker mycket tidigare än män och går "utför" mycket snabbare.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 19:27
Största fördelen att vara man
+ Vi blir i regel snyggare med åren, peakar mycket senare än kvinnor

Största nackdelen att vara man
- Drygt att behöva leda jämt vara den som driver

Fördelar med att vara kvinna

Mycket serverat

Nackdelar

Peaker mycket tidigare än män och går "utför" mycket snabbare.

Vad är det man får serverat i ditt tycke?

Heddaway
2014-03-14, 19:46
Vad är det man får serverat i ditt tycke?

Undrar jag med för jag har då aldrig fått nåt serverat cofffee

WHITEFOLKS
2014-03-14, 19:50
Undrar jag med för jag har då aldrig fått nåt serverat cofffee

Samma som jag undrade när Tolkia sa att vi blir lika curlade, det är möjligt att man missar nåt för att man tror att det är "så det är".

Olegh
2014-03-14, 19:56
Enligt min erfarenhet är det vanligare att killar är tjejer till lags än tvärtom.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 19:58
Enligt min erfarenhet är det vanligare att killar är tjejer till lags än tvärtom.

Ja det är det jag säger också men trance säger att det itne stämmer.

TranceII
2014-03-14, 20:02
Ja det är det jag säger också men trance säger att det itne stämmer.

Asså ba trance asså sa det!

Fan, jag skulle verkligen få panik om jag var tvungen att umgås med dig i verkliga livet så det är kanske därför du blir behandlad dåligt av tjejer? Folk gillar helt enkelt inte dig?



...jag skrev ett kommentar om ditt konkreta exempel. Det var allt.

Heddaway
2014-03-14, 20:07
Samma som jag undrade när Tolkia sa att vi blir lika curlade, det är möjligt att man missar nåt för att man tror att det är "så det är".

Många i tråden har ju skrivit om att tjejer har lättare att nå framgång med sitt utseende. Visst, jag köper det. Men jag har fått skit av chefer/ledare om jag varit sen eller inte skött mitt jobb. Jag har inte kommit in på nattklubbar för att jag blottat brösten osv osv så därför är det inget motto jag lever efter direkt. Det är alltså inget jag märkt av personligen så har svårt att tro på det.

Finns många framgångsrika, s.k fula människor både kvinnor och män som kommit någonstans p.g.a kompetens och är man bara snygg men dum och lever på det så anser väl jag att man inte direkt kommit någonstans i livet. MEN snygg OCH duktig/kompetent är en annan grej.

newb123
2014-03-14, 20:10
Asså ba trance asså sa det!


Löl. Trance out of character?

Olegh
2014-03-14, 20:11
Sämsta WF-imitationen någonsin! :D

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:12
Asså ba trance asså sa det!

Fan, jag skulle verkligen få panik om jag var tvungen att umgås med dig i verkliga livet så det är kanske därför du blir behandlad dåligt av tjejer? Folk gillar helt enkelt inte dig?



...jag skrev ett kommentar om ditt konkreta exempel. Det var allt.

Så vad säger du om oleghs påstående då?

newb123
2014-03-14, 20:13
Sämsta WF-imitationen någonsin! :D

En jenni-imitation gone wrong? :D

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:13
Många i tråden har ju skrivit om att tjejer har lättare att nå framgång med sitt utseende. Visst, jag köper det. Men jag har fått skit av chefer/ledare om jag varit sen eller inte skött mitt jobb. Jag har inte kommit in på nattklubbar för att jag blottat brösten osv osv så därför är det inget motto jag lever efter direkt. Det är alltså inget jag märkt av personligen så har svårt att tro på det.

Finns många framgångsrika, s.k fula människor både kvinnor och män som kommit någonstans p.g.a kompetens och är man bara snygg men dum och lever på det så anser väl jag att man inte direkt kommit någonstans i livet. MEN snygg OCH duktig/kompetent är en annan grej.

Jaha du får inte komma sent etc och komma undan med det, alltså har du det inte "lättare". Dat proof :)

Har du prövat att blotta brösten för att komma in på nattklubb? Varför? Jag har aldrig provat :)

Breesus
2014-03-14, 20:17
Tjej: Tvingas ha på sig burka trots 50 grader utomhus.
Kille: Välja en brud som har en burka på sig och spendera resten av ditt liv med denna utan att du varken känner eller sett personen (mer än ögonen dvs, ibland inte ens det...)

Skämtåsido;
Kille:
* Slipper sminka dig
* Slipper piffa upp dig i 30 min före skola/jobb varje dag. Snabb dusch och på med kläderna bara.

Tjej:
* Måste vara jäkligt skönt att nästintill aldrig vara den som behöver ta det första klivet, gratis mat & drinkar.

TranceII
2014-03-14, 20:22
Sämsta WF-imitationen någonsin! :D

Det var självklart inte en WF-immitation. Det var en fjortis-immitation som refererar till hur barnsligt han argumenterar.

newb123
2014-03-14, 20:24
Det var självklart inte en WF-immitation. Det var en fjortis-immitation som refererar till hur barnsligt han argumenterar.

Du e fjortis!11

Heddaway
2014-03-14, 20:24
Jaha du får inte komma sent etc och komma undan med det, alltså har du det inte "lättare". Dat proof :)

Har du prövat att blotta brösten för att komma in på nattklubb? Varför? Jag har aldrig provat :)

Aja låter stor urringning bättre? Alltid fått höra att "tjejer kommer in lättare om de är lättklädda o visar sin hylla lite för vakten".

Poängen är, att man måste bevisa att man är rätt person för ett jobb oavsett om man är en väldigt snygg tjej eller inte. Att jag inte sett det alla pratar om IRL,att tjejer går före i kön så att säga p.g.a att de är snygga.

Du fattar ju detta egentligen så varför svarar jag ens känner jag.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:27
Aja låter stor urringning bättre? Alltid fått höra att "tjejer kommer in lättare om de är lättklädda o visar sin hylla lite för vakten".

Poängen är, att man måste bevisa att man är rätt person för ett jobb oavsett om man är en väldigt snygg tjej eller inte. Att jag inte sett det alla pratar om IRL,att tjejer går före i kön så att säga p.g.a att de är snygga.

Du fattar ju detta egentligen så varför svarar jag ens känner jag.

Men att tjejer kommer in lättare och gärna när de är "yngre" är väl inte ens något att diskutera? Det är ju rätt väletablerat tbh.

Heddaway
2014-03-14, 20:28
Men att tjejer kommer in lättare och gärna när de är "yngre" är väl inte ens något att diskutera? Det är ju rätt väletablerat tbh.

Ja de säger ju detta men jag har kanske hamnat på klubbar där mina tjejer o jag inte ansetts tillräckligt snygga eller som haft väldigt bittra vakter :)

newb123
2014-03-14, 20:29
Men att tjejer kommer in lättare och gärna när de är "yngre" är väl inte ens något att diskutera? Det är ju rätt väletablerat tbh.

Du skriver ofta tbh. Men är du oärlig gångerna du inte gör det? cofffee

newb123
2014-03-14, 20:30
Ja de säger ju detta men jag har kanske hamnat på klubbar där mina tjejer o jag inte ansetts tillräckligt snygga eller som haft väldigt bittra vakter :)

Är ju ni som blev bittra gångerna ni inte kom in...

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:35
Ja de säger ju detta men jag har kanske hamnat på klubbar där mina tjejer o jag inte ansetts tillräckligt snygga eller som haft väldigt bittra vakter :)

Vart har ni blivit nekade?

Heddaway
2014-03-14, 20:35
Är ju ni som blev bittra gångerna ni inte kom in...

Men alla säger ju att snygga tjejer kommer in överallt fast de är yngre... så därför var det ju vakterna som det var fel på :D

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:36
Du skriver ofta tbh. Men är du oärlig gångerna du inte gör det? cofffee

Bra poäng, borde sluta med att skriva tbh.

TranceII
2014-03-14, 20:36
Så vad säger du om oleghs påstående då?

Om vad? Hans upplevelser och åsikter?

Detta är ett rätt omöjligt ämne eftersom alla bara ser ur sitt eget perspektiv med sina egna fördomar.

Du kanske ser att folk går direkt och snackar med den nya tjejen på jobbet och erbjuder hjälp och ser det som att hon har fördel. Tjejen däremot kanske ser att den nya killen blir tagen på allvar direkt medan folk bara pratar runt hennes åsikter istället för att bemöta dem.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:38
Om vad? Hans upplevelser och åsikter?

Detta är ett rätt omöjligt ämne eftersom alla bara ser ur sitt eget perspektiv med sina egna fördomar.

Du kanske ser att folk går direkt och snackar med den nya tjejen på jobbet och erbjuder hjälp och ser det som att hon har fördel. Tjejen däremot kanske ser att den nya killen blir tagen på allvar direkt medan folk bara pratar runt hennes åsikter istället för att bemöta dem.

Ja precis och det var det jag menade när jag skrev till tolkia när hon sa att killar blev lika curlade, vad det var jag missade. För precis som jag sa då och som man märker när hedda skriver så är det ju saker man inte märker och tar för givet.

newb123
2014-03-14, 20:39
Men alla säger ju att snygga tjejer kommer in överallt fast de är yngre... så därför var det ju vakterna som det var fel på :D

Jaha.

Heddaway
2014-03-14, 20:40
Vart har ni blivit nekade?

På random nattklubbar i närmsta stad typ? Om det bara är vanlig bar med någon halvintresserad vakt utanför som bara tittar på en och man trippar in är väl en sak men alltid uppfattat hård legkontroll på alla nattklubbar jag varit på.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:41
På random nattklubbar i närmsta stad typ? Om det bara är vanlig bar med någon halvintresserad vakt utanför som bara tittar på en och man trippar in är väl en sak men alltid uppfattat hård legkontroll på alla nattklubbar jag varit på.

Var ni minderåriga eller fick ni bara inte komma in? Vad gavs som anledning?

Heddaway
2014-03-14, 20:44
Var ni minderåriga eller fick ni bara inte komma in? Vad gavs som anledning?

"Har ni leg?"

"Nä inte med oss"

"nä då får ni inte komma in här tjejer"

Isf har jag inte besökt någon nattklubb där man enbart släpper in de snygga tjejerna oavsett ålder framför killar. Är väl så när man inte lever i storstäder.

newb123
2014-03-14, 20:46
"Har ni leg?"

"Nä inte med oss"

"nä då får ni inte komma in här tjejer"

Isf har jag inte besökt någon nattklubb där man enbart släpper in de snygga tjejerna oavsett ålder framför killar. Är väl så när man inte lever i storstäder.

Hade du kommit in lättare om du var i den åldern men lika rövtränad som du är idag? :D

WHITEFOLKS
2014-03-14, 20:49
"Har ni leg?"

"Nä inte med oss"

"nä då får ni inte komma in här tjejer"

Isf har jag inte besökt någon nattklubb där man enbart släpper in de snygga tjejerna oavsett ålder framför killar. Är väl så när man inte lever i storstäder.

Fast det är ju en helt annan sak. De vill ju inte hamna i skiten, om du inte är 18 så får de inte servera dig. Vem går ut utan leg (i den åldern).

Heddaway
2014-03-14, 20:49
Hade du kommit in lättare om du var i den åldern men lika rövtränad som du är idag? :D

Aa men DUU det var nog därför ja inte kom in. Hade en platt röv. Ass b4 boobs eller hur var det nu.

R Scarpa27
2014-03-14, 20:52
Men alla säger ju att snygga tjejer kommer in överallt fast de är yngre... så därför var det ju vakterna som det var fel på :D

nej nej nej nu ska det bli jämnställt samhälle detta gäller även kvinnor...
allt är inte mäns fördelar :naughty:

Heddaway
2014-03-14, 20:52
Fast det är ju en helt annan sak. De vill ju inte hamna i skiten, om du inte är 18 så får de inte servera dig. Vem går ut utan leg (i den åldern).

Ja men då kan jag inte yttra mig om den biten då jag trodde det handlade om att tjejer kommer in oavsett ålder för det är det "man hört", just p.g.a att de är tjejer o ser bra ut.

Att komma in före någon annan för att man är snygg det fenomenet har jag aldrig märkt av i mina trakter.

R Scarpa27
2014-03-14, 20:59
Ja men då kan jag inte yttra mig om den biten då jag trodde det handlade om att tjejer kommer in oavsett ålder för det är det "man hört", just p.g.a att de är tjejer o ser bra ut.

Att komma in före någon annan för att man är snygg det fenomenet har jag aldrig märkt av i mina trakter.

nejenejnej det är diskriminering. :D haha... nu lever vi på 2014, jämställdhet & rättvisa...
sen vad vakten tycker är snyggt är ju hans smak. han kanske tänder på helt annat :laugh:
sen tröttnar han säkert också på massa folk som kommer hit och dit utan leg, och han sköter ju faktist sitt jobb =)

WHITEFOLKS
2014-03-14, 21:05
Ja men då kan jag inte yttra mig om den biten då jag trodde det handlade om att tjejer kommer in oavsett ålder för det är det "man hört", just p.g.a att de är tjejer o ser bra ut.

Att komma in före någon annan för att man är snygg det fenomenet har jag aldrig märkt av i mina trakter.

Och alla män är chefer och tjänar miljoner mer än kvinnor för det har man hört? Lägg av. Självklart kommer du inte in på ett ställe om de är tveksamma om du är 18+.

mini
2014-03-14, 21:09
Och alla män är chefer och tjänar miljoner mer än kvinnor för det har man hört? Lägg av. Självklart kommer du inte in på ett ställe om de är tveksamma om du är 18+.

Vänta nu. Kritiserar du Hedda för att hon använder anekdotiska bevis i samma tråd som du själv anfört att tjejer minsann får sin vilja igenom att se på melodifestivalen (!) när ett gäng grabbar hellre vill se på fotboll (!). Lägg av själv du.

WHITEFOLKS
2014-03-14, 21:14
Vänta nu. Kritiserar du Hedda för att hon använder anekdotiska bevis i samma tråd som du själv anfört att tjejer minsann får sin vilja igenom att se på melodifestivalen (!) när ett gäng grabbar hellre vill se på fotboll (!). Lägg av själv du.

Mitt var inte ens ett anektodotiskt bevis, det var ett exempel.

R Scarpa27
2014-03-14, 21:21
Vänta nu. Kritiserar du Hedda för att hon använder anekdotiska bevis i samma tråd som du själv anfört att tjejer minsann får sin vilja igenom att se på melodifestivalen (!) när ett gäng grabbar hellre vill se på fotboll (!). Lägg av själv du.

grabbarna låtsas ge med sig ( då de egentligen också vill se mello fattar du la :D )

sockerfar
2014-03-14, 21:22
Vad är det man får serverat i ditt tycke?

1.Bästa besluten fattas oftast av män då tjejer/kvinnor har för mycket känslor och hormoner för att tänka klart när det hettar till.

2.Det är oftast mannen som har drivet att arbeta mot förändringar.

Det är bara att titta tillbaka hur det har sett ut historiskt sett. Mannen fixade tak över huvudet och mat på bordet medans kvinnorna satt och flätade varann i håret.

Kanske lite överdrivet men åt det hållet är det

newb123
2014-03-14, 21:24
1.Bästa besluten fattas oftast av män då tjejer/kvinnor har för mycket känslor och hormoner för att tänka klart när det hettar till.

2.Det är oftast mannen som har drivet att arbeta mot förändringar.

Det är bara att titta tillbaka hur det har sett ut historiskt sett. Mannen fixade tak över huvudet och mat på bordet medans kvinnorna satt och flätade varann i håret.

Kanske lite överdrivet men åt det hållet är det

Obvious troll is obvious score 1/10.

Heddaway
2014-03-14, 21:25
Men att tjejer kommer in lättare och gärna när de är "yngre" är väl inte ens något att diskutera? Det är ju rätt väletablerat tbh.

This. Det enda jag HÖRT, eller dvs det som folk i mina "trakter och umgängen osv" varit med om, är just detta. Fast att det handlar om att komma in fast man är för ung p.g.a att man är tjej och snygg. Jag själv har aldrig varit med om det, därför jag påpekade det från första början och förstod inte fenomenet.

Tycker du kan lägga av själv med att störa dig på andras åsikter och förklaringar

WHITEFOLKS
2014-03-14, 22:10
This. Det enda jag HÖRT, eller dvs det som folk i mina "trakter och umgängen osv" varit med om, är just detta. Fast att det handlar om att komma in fast man är för ung p.g.a att man är tjej och snygg. Jag själv har aldrig varit med om det, därför jag påpekade det från första början och förstod inte fenomenet.

Tycker du kan lägga av själv med att störa dig på andras åsikter och förklaringar

Att komma in lättare innebär inte att komma in utan leg.

Desertrat
2014-03-14, 22:24
1.Bästa besluten fattas oftast av män då tjejer/kvinnor har för mycket känslor och hormoner för att tänka klart när det hettar till.

2.Det är oftast mannen som har drivet att arbeta mot förändringar.

Det är bara att titta tillbaka hur det har sett ut historiskt sett. Mannen fixade tak över huvudet och mat på bordet medans kvinnorna satt och flätade varann i håret.

Kanske lite överdrivet men åt det hållet är det

Nu får du ta och kamma dig dig en aning.
Det där sitter inte i könet!

d1anny2
2014-03-15, 21:31
Uselt trollförsök. Eller Göran Hägglund, är det du?

WHITEFOLKS
2014-03-15, 21:50
Fördel tjej: lättare att få uppmärksamhet och sympatier i sociala media, t.ex. instagram, facebook, journaler på kolo/bildtrådar etc.