handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig komma igång med magträningen?


ganskago
2014-03-02, 15:28
Japp som rubriken, jag har aldrig lagt något kontinuerligt fokus på magträning och känner att det fan är dags nu. Är nöjd med det mesta på kroppen, tänkte dra en liten deff nu. Men känner att jag måste börja träna magen dessutom.

Kör push/pull/leg/vila just nu men det finns verkligen ingen bra plats på mitt gym att köra magträningen på så jag tänkte köra det hemma. Så jag skulle verkligen uppskatta hur ofta ni tycker jag borde träna magen, vilka övningar, sets och reps och allmänna tips när det kommer till träning av magen. Och ja, jag är ute efter själva sixpacket och inte bålstyrkan ;)

lillmesen
2014-03-02, 15:30
skaffa en sit-up bärda från typ rusta och bara ös!

Beelz
2014-03-02, 15:36
plankan har funkat bra för mig, dock svårt att lägga vikter på sin egen rygg

MatteÖhult
2014-03-02, 15:38
samma sak hära, sen när jag väl börjar får jag bara kontakt i höftböjarna och slutar pga det

Dewon
2014-03-02, 15:41
Började också nyligen med magträning då jag inte är ett stort fan av det, troligen pga att jag är för fet för att kunna se rutorna och därför inte känner/ser progress. ;)

Bara kört det någon vecka men det jag kör nu är väldigt simpelt, dock jävligt jobbigt och jag är inte så bra på det än men känner att det är ett bra sätt att bygga upp styrkan i bål på.

WkeF_uFsKR4

Supersettar detta med lite obliques.
http://www.muscleandfitness.com/sites/muscleandfitness.com/files/dumbbell_side_bend.jpg

Kör detta nästan till failure på båda, avslutar när formen börjar bli dålig. 5 sets sen relativt kort vila (30-45 sek)

z_bumbi
2014-03-02, 15:44
plankan har funkat bra för mig, dock svårt att lägga vikter på sin egen rygg

Kör i cablecrossen, koppla ihop de undre vajrarna med något band eller ett bälte och kryp in under. Du kan få justera höjden om inte hjulen på CC sitter tillräckligt lågt.
Det borde också funka att fästa en rem i viktskivorna direkt, ha en ögla runt kroppen och lyfta vikten på det viset men jag har inte testat.

Adam87
2014-03-02, 18:10
Plankan,Armgång,Maghhjulet,Liggande rodd med i armhävningsposition, ger grymt bra träning för bålen + skulderbladsstyrkan.

Vyckzy
2014-03-02, 18:41
Cable crunches är effektivt
4 sets, 10-15 reps
Tunga vikter annars känns det inte