handdator

Visa fullständig version : Malto & Vassle - hur mycket per dag?


Noob123
2014-03-01, 22:48
Hej alla glada *hug*

Har tagit det billigare alternativet att blanda egen gainer, då med vassle och malto. Maltot är fairings egna märke, coolt va?

Hur som helst.. undrar lite hur mycket av dessa tillskott man kan fylla ut med utan att det blir ohälsosamt, det spikear väl insulinet rätt mycket om jag inte minns fel.

Reaper123
2014-03-01, 23:26
Nu har du ju skaffat dig möjligheten att blanda precis hur du vill, så antar du hade en tanke bakom detta mer än att ev. spara in några kronor per kilo?

Kolla innehållet på den gainern du från början hade tänkt köpa och utgå ifrån det?

Nu har jag aldrig druckit en gainer, men verkar vara ungefär 2:1 ratio på de flesta (kolhydrater:protein). Så antar detta är en vettig fördelning att börja med?

1 portion verkar vara 1-2dl (eller mer), men detta handlar ju om hur mycket mat du vill ersätta med flytande för känns förbannat onödigt att dricka så mycket flytande om du nu både kan och gillar att äta mat!

Sniggel
2014-03-02, 00:36
Som jag förstår det så är det väl potentiellt mer onyttigt ju:
* större kaloriöverskott du har dagligen
* ju tjockare du är
* ju mer inaktiv du är

Men det är ju svårt att säga exakt när det blir onyttigt. Att gå upp i vikt är i sig potentiellt onyttigt. Det kommer man inte ifrån. Ja om man inte är undernärd då. Då är det nyttigt att gå upp i vikt.