handdator

Visa fullständig version : Torr i halsen = ingen träning?


Archbishop
2004-03-17, 14:38
Sedan några dagar har jag gått omkring och varit liksom torr och LITE irriterad i halsen. Det gör inte ont, känner ingenting när jag sväljer, det kliar inte och jag hostar inte. Men det är där! Det är egentligen mest på mornarna, men håller i sig under dagarna också, även om det är knappt kännbart då. Det försvinner en liten stund om jag äter eller dricker och ibland kan det gå några timmar utan att jag känner något alls.

Jag känner inga andra symptom, jag är inte trött eller så. Jag blir blir snorig om jag är utomhus ett tag och går eller så, men inget utöver det vanliga på vintern.

Frågan är dels vad det kan vara (irriterade slemhinnor, virus, början till förkylning?) och dels hur försiktig jag egentligen ska vara med träningen (nu och överhuvudtaget).

Jag styrktränar 4ggr i veckan och springer två. Har löppass ikväll, men jag skippar iallafall det och tar en promenad istället. Men styrkepasset imorgon förmiddag?

Mvh
Anders

Åse Columbus
2004-03-17, 15:02
ät lite vitaminer ...c-vitamin...verkar vara ett immunförsvarnedsättning..som påverkar dina slemhinnor.....finns även tabletter på apoteket som kan hjälpa till mot muntorrhet..