handdator

Visa fullständig version : Dusch på Gymmet. "undersökning"


Blanca
2014-03-01, 14:51
som rubriken lyder, hur viktigt är det att det finns dusch på gymmet?

hoppas alternativen i pollen är tillräckliga, annars får ni gärna skiva eran åsikt i tråden och rösta "annat".

är det något ni vill klargöra angående varför ni gjort erat val uppskattas det om ni gör det i tråden.

ska öppna ett eget gym och funderar hur viktigt folk tycker att duschmöjlighet är.

Eira
2014-03-01, 14:51
Det ska finnas dush

Tobbey
2014-03-01, 14:54
Skitsamma för min del, men jag är äcklig. Känner inget behov av att trängas med nakna män i en offentlig dusch, jag duschar hemma. Då kan jag göra vad jag vill, i duschen. Inte skygg eller nåt, känner helt enkelt inget större behov av att duscha på gymmet. Jag byter om och sticker vidare hemåt.

Diomedea exulans
2014-03-01, 14:58
Eftersom jag lider av långt utvecklad Alzheimers (självdiagnosticerad) så försöker jag ta med mig så få grejer till gymmet som möjligt. Om jag ska duscha behövder jag ta med mig 2 strumpor, 1 par kalsonger, 1 t-shirt, 1 schampoflaska och 1 handduk. Det är hela 6 extra föremål som jag måste komma ihåg att packa ner i väskan innan jag går till gymmet. Således duschar jag aldrig där.

Förr duschade jag på gymmet, och brukade glömma något nästan varje gång. Jag hatar när man har glömt handduken och måste torka sig med t-shirten.

VikG
2014-03-01, 15:01
Duschar på gymmet på sommaren ibland, annars aldrig.

Bailah
2014-03-01, 15:08
Bor fem minuter från gymmet så har aldrig duschat där. Dock hade jag gett upp ett finger för en bastu där dock.

thenut
2014-03-01, 15:13
Tränar nästan alltid på lunchen, så dusch är ett måste...

XXXL
2014-03-01, 15:15
Bor 5 min med cykel ifrån mitt gym, har speciell jacka, skor, kläder e.t.c som jag cyklar hem i från träningen så mina vanliga kläder inte ska bli svettiga eller äckliga från att ha på sig efter att ha tränat. Jag skulle nog överväga att duscha om jag behövde åka buss 20 minuter till gymmet men då skulle jag ju bara ta bilen så ser inget scenario där jag skulle behöva duscha direkt efter.

Dewon
2014-03-01, 15:18
Bor 200m ifrån mitt 24/7 gym, duschar alltid hemma så påverkar inte mig.

Säger väl sig självt att det ska finnas dusch antar jag, det finns dock bara två på mitt men de flesta som gymmar där är stadsbor och verkar därför duscha hemma.

Tyrwing
2014-03-01, 15:21
Litar inte på omklädningsrum alls. Så jag duschar alltid hemma själv.

Olegh
2014-03-01, 15:22
Jag har fan inte satt min fot i en bastu sedan jag läste en lapp med uppmaningen att inte kissa i bastun. Utspritt problem eller inte.. Jag gör alltid den associationen när jag står utanför en mer allmän bastu numera :/

MackeJuve
2014-03-01, 15:36
Duschar nästan aldrig på gymmet men då och då har man bråttom och behöver göra just det. Bastu är också viktigt, även om den bara används några gånger per år.

Vitkål
2014-03-01, 15:41
Bor i samma kvarter som mitt gym så jag har alltid gått hem och duschat, tycker ändå det bör finnas på plats. Ibland brukar jag stanna och basta, då behövs duschen. Hade det dock funnits ett gym utan dusch som var betydligt mycket billigare hade jag kört på det.

Desertrat
2014-03-01, 15:52
Jag bor mer än 5 km ifrån samhället och inte alltid backup av att gubben kan hämta mig.
Så duschen på gymmet är verkligen välkommen.

LeBron
2014-03-01, 15:56
NEJ! Ta bort duscharna helt så man slipper nakna gubbar som kör handtorken upp i röven/skrevet.

Tomas W
2014-03-01, 16:00
Tränar på ett gym nu som inte har några duschmöjligheter, saknar det vid vissa tillfällen men då jag i princip alltid tränar efter jobb på väg hemåt så klarar jag mig bra utan dusch. Men hade gärna sett att de skulle haft någon möjlighet till det.

Hackenschmidt
2014-03-01, 16:00
Duschar bara på gymmet om jag ska på föreläsning direkt efter. Man får ju packa dubbelt så mycket grejer. Men jag tycker det är viktigt att det finns dusch ändå.

muddler
2014-03-01, 16:29
Jag duschar faktiskt aldrig på gymmet numera. Jag bor såpass nära ändå och har en del backar att forcera innan jag kommer hem så jag blir ju svettig igen direkt.

rooz
2014-03-01, 16:33
Bor nära, så behöver sällan duscha på gymmet. Men det hade vart trevligt med duschrum som inte luktade överfallsvåldtäkt och såg ut som gaskammare. Eller åtminstone hade en liten spegel för dessa gånger man behöver duscha på gymmet.


Eller en bastu som var igång någon enstaka fredag i halvåret.

Philley
2014-03-01, 16:33
Duschar alltid på gymmet. För mig blir det tidseffektivare än att duscha hemma och så vill jag inte cykla hem i svettiga träningskläder. Men om det finns dusch eller inte är inte en avgörande faktor vid val av gym, men givetvis spelar det roll för mig då jag bor en bit ifrån.

Olegh
2014-03-01, 16:36
Ont. så duschar jag på gymmet 8/10 gånger. Gillar inte att behöva ha med extra kläder att ha ovanpå när man ska cykla hem. Känns lite halvt ofräscht att dra på sig sin vanliga jacka över en ordentligt nedsvettad t-shirt också. Är det så pass varmt utomhus att man kan ta sig dit i enbart träningskläderna så föredrar jag att duscha hemma.

vicarious
2014-03-01, 16:38
Möjlighet till dusch måste finnas, it's a no brainer. Vad ska man annars göra när man skiter ner sig i knäböjen???? Skämt åsido, man kan inte utgå från att alla som kommer träna på gymmet bor i närheten och duschar hemma.

cero
2014-03-01, 16:41
Helt avgörande. Jag vill kunna gå ut och göra annat direkt efter gymmet.

Desertrat
2014-03-01, 16:44
Det enda trista är att duschen på gymmet jag går på, så är duschen ur funktion till som tätt vintertid, speciellt på damsidan.
Avloppet sätter igen sig stup i ett.

Alkro
2014-03-01, 16:47
Aldrig duschat på gymmet. 5 minuters promenad hemifrån, så jag föredrar att gå hem och duscha, slipper packa massa grejer etc.

replacement
2014-03-01, 16:50
Egentligen inget riktigt måste, men jag duschar i stort sett alltid på gymmet. Har jag konditionstränat är det inget snack om saken.

awesomooo
2014-03-01, 17:59
Jag duschar alltid på gymmet, dom gångerna jag inte gjort det har jag glömt kalsonger, handduk etc. hemma. Så skönt att komma hem och har duschat, jag orkar aldrig ställa mig i duschen när jag kommit hem från ett träningspass.

dluddeckens
2014-03-01, 18:10
Saknar mest att det nästan aldrig finns någon bastu :D

AronP
2014-03-01, 19:35
Det är väl lagkrav på att man måste ha dusch?

Själv duschar jag hemma om jag inte tränar innan jobbet, då är dusch ett måste.

MtotheM
2014-03-01, 20:36
Tränar endast efter plugget så det skulle vara opraktiskt att duscha och byta om på gymmet, bara för att sätta sig på cykeln hem och svettas på vägen. Har ändå bara på mig träningskläderna när jag cyklar så det passar utmärkt. Tycker däremot helt klart att det borde finnas en dusch.

R Scarpa27
2014-03-01, 21:04
nästintill alltid... då jag kanske hittar på saker efter gymmet. ( eller känna mer avkoppling och slippa stressa duscha hemma samtidigt som man ska hinna laga krubb, och städa =) så kan man lika väl få det överstökat direkt =D

spoon
2014-03-01, 21:18
Viktigt. Brukar träna innan jag ska till jobbet. Tappar massa tid på att åka hem för att duscha. Sen är det ju jäkligt skönt att ta en varm dusch efter träningen. Annars så får man sitta svettig på en buss.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Diomedea exulans
2014-03-01, 21:18
NEJ! Ta bort duscharna helt så man slipper nakna gubbar som kör handtorken upp i röven/skrevet.

Man måste väl få torka sig även där?

Philley
2014-03-01, 22:01
Man måste väl få torka sig även där?

Bara när LeBron inte tittar på.

Herr Oberst
2014-03-01, 22:29
Livsviktigt.
Känns sjukt äckligt att inte få duscha bort svetten direkt efter. Förstår heller inte varför man ska duscha hemma och slösa på sitt eget varmvatten när man kan ta gymmets som man trots allt betalar för.

ttoobbee
2014-03-01, 22:43
Dusch på gym är överskattat och tar endast upp en massa plats.. Men hur ser reglerna på det egentligen är det inte lag på omklädningsrum och dusch?

Diomedea exulans
2014-03-01, 22:44
NEJ! Ta bort duscharna helt så man slipper nakna gubbar som kör handtorken upp i röven/skrevet.

Man måste väl få torka sig även där?

Eller vänta… Tyckte du skrev handduken först… Menar du att de kör upp den allmäna hårtorken där? Det är ju iofs ganska otrevligt, men utan duschar så blir hårtork onödig också, så det går jämt ut.

Albin Eriksson
2014-03-01, 23:20
Dusch är viktigt, jag brukar näst intill aldrig duscha på hemmagymmet som jag bor alldeles i närheten av.
Men åker ofta till andra gym och gästtränar, då är det avgörande.

z_bumbi
2014-03-02, 08:10
Det är väl lagkrav på att man måste ha dusch?

Ja, däremot sägs det nog inget om att det måste finnas ett visst antal eller skilda duschar för kvinnor och män. Jag har varit på tre gym där det bara fanns/finns en dusch och där man hängde/hänger en skylt på dörren för att visa att det var/är upptaget. (två av gymmen har stängt för bra länge sedan). För ett mindre gym där de flesta i alla fall väntas duscha hemma så kan det vara en löning. Omklädningsrum och dusch tar upp ganska så stor plats i förhållande till resten av ytan och så blir det mindre att städa.

Ajemän
2014-03-02, 13:14
Jag tycker det är rackigt när ett gym inte har bastu...

Att inte ha dusch är som att inte ha stänger typ.

Matsa
2014-03-02, 13:26
Då jag ofta tränar antingen på rasten eller så pass nära inpå jobbet att jag inte hinner hem för att duscha så är dusch på gymmet ett måste för mig.

mela
2014-03-02, 13:38
Duschar till 99% av träningstillfällena hemma, men det finns tillfällen då man behöver duscha ifall man inte hinner hem emellan eller så, då är det viktigt med en dusch, som är fräsch.

nissepelle
2014-03-02, 16:02
Duschar alltid på gymmet.