handdator

Visa fullständig version : Tillväxthormonfrisättning efter styrke- och konditionsträning


King Grub
2014-03-01, 10:32
INTRODUCTION:

The pulsatile secretion pattern of growth hormone (GH) is an important parameter of GH action at peripheral tissues and more information is needed on how exercise impacts GH secretion. This study hypothesized that both aerobic and resistance exercise would exhibit dose-response relationships with respect to exercise duration and 20-h post-exercise GH secretion.

METHODS:

Eight healthy men randomly completed five separate, conditions: 1) control (no exercise; CON), 2) a moderate duration (1-hr) aerobic exercise session (MA), 3) a long duration (2-hr) aerobic exercise session (LA), 4) a moderate duration (1-hr) resistance exercise session (MR), and 5) a long duration (2-hr) resistance exercise session (LR). Exercise intensity, diet, sleep and physical activity were strictly controlled during each condition and blood was sampled post-exercise every 20 min for 20 hr and GH secretion parameters were analyzed via cluster and deconvolution analyses.

RESULTS:

Only the 2-hr aerobic exercise bout resulted in a significant amplification of GH secretion as evidenced by increases in GH burst peak amplitude (~100%), basal GH secretion rate (~127%), total GH basal secretion (~120%), total pulsatile secretion (~88%), and total GH secretion (~89%) over the control (i.e. no exercise) condition. GH secretion for the resistance exercise conditions were not different from control.

CONCLUSION:

The fact that the 2-hr aerobic exercise condition resulted in higher energy expenditure than the other exercise conditions could offer a partial explanation for the greater GH amplification due to the metabolic effects that GH exerts in stimulating post-exercise lipolysis. We conclude that extending the duration of aerobic exercise, but not resistance exercise, from 1-hr to 2-hr, significantly amplifies GH secretion over a 20-hr period.

Med Sci Sports Exerc. 2014 Feb 26. 20-Hour Growth Hormone Secretory Profiles Following Aerobic and Resistance Exercise.

Nephelite
2014-03-01, 10:33
Bra! Jag skall börja köra cardio enbart istället för styrketräning för gains :D

sigill
2014-03-01, 10:34
Bra! Jag skall börja köra cardio enbart istället för styrketräning för gains :D

Det har jag gjort i ganska många år fram till för några år sedan. Kan säga att det inte fungerar om man inte har supergener eller något :D

King Grub
2014-03-01, 10:43
Bra! Jag skall börja köra cardio enbart istället för styrketräning för gains :D

Tillväxthormon är ett fettförbrännande hormon, inte ett muskeluppbyggande. ;)

Vyckzy
2014-03-01, 11:15
Det har jag gjort i ganska många år fram till för några år sedan. Kan säga att det inte fungerar om man inte har supergener eller något :D

Gener är bara ursäkter för hård träning. Bara Superman som har såna gener, vi vanliga Svenssons har inte några supergener. Man får inte mycket muskler av konditionsträning.

Morty
2014-03-01, 11:30
Hur såg det långa passet ut? Var det LISS eller några former av intervaller? Kanske mediumhög intensitet i 2h?

Andy.da.wohoo
2014-03-01, 11:39
Tillväxthormon är ett fettförbrännande hormon, inte ett muskeluppbyggande. ;)

Ojdå, vilken upplysning! Lätt missvisande namn :)

Anders The Peak
2014-03-01, 12:02
Gener är bara ursäkter för hård träning. Bara Superman som har såna gener, vi vanliga Svenssons har inte några supergener. Man får inte mycket muskler av konditionsträning.

Intervallträning på cykel, kort och intensivt, före träningen ger mer muskler jämfört med utan.

King Grub
2014-03-01, 12:02
Ojdå, vilken upplysning! Lätt missvisande namn :)

Namnet kommer från det faktum att det reglerar tillväxt hos barn.

Akada
2014-03-01, 12:05
Tillväxt handlar ju om låångt mer än bara muskler.

Sarco
2014-03-01, 12:14
Tillväxt handlar ju om låångt mer än bara muskler.

I världen utanför Kolo, ja :)

Vyckzy
2014-03-02, 12:06
Intervallträning på cykel, kort och intensivt, före träningen ger mer muskler jämfört med utan.

Har du källa på det?
Hur mycket muskler som bildas?
Jämfört med och utan intervallträning.

maqan
2014-03-02, 20:25
blood was sampled post-exercise every 20 min for 20 hr

Måste varit ganska jobbigt för testpersonerna :).