handdator

Visa fullständig version : Sova med Axelskada?


bugsbunny
2014-02-28, 17:10
Hej jag är ny på forumet och hoppas att jag har kommit rätt.

Jag har tyvärr fått bicepstendinos (irritation av bicepssenan) uppe i vänster axel. Jag håller på med sjukgymnastik för tillfället och har nu påträffat problemet med att sova med en "axelskada".

Därför undrar jag, hur bör man sova bäst för att undvika att få smärta?

Jag har försökt att sova på rygg med blandade resultat, på höger axel med en kudde under vänster arm, vilket funkar rätt bra ibland och ibland inte då vä. axel roteras för långt inåt och då irriteras bicepssenan. Finns det något man kan köpa för att hålla axeln på plats eller avlasta armen?

Tack för svar, jag behöver verkligen hjälp.*cry*

Jobbigt
2014-02-28, 17:43
Hej jag är ny på forumet och hoppas att jag har kommit rätt.

Jag har tyvärr fått bicepstendinos (irritation av bicepssenan) uppe i vänster axel. Jag håller på med sjukgymnastik för tillfället och har nu påträffat problemet med att sova med en "axelskada".

Därför undrar jag, hur bör man sova bäst för att undvika att få smärta?

Jag har försökt att sova på rygg med blandade resultat, på höger axel med en kudde under vänster arm, vilket funkar rätt bra ibland och ibland inte då vä. axel roteras för långt inåt och då irriteras bicepssenan. Finns det något man kan köpa för att hålla axeln på plats eller avlasta armen?

Tack för svar, jag behöver verkligen hjälp.*cry*

Jag lider med dig! Kunde själv inte sova på två tre nätter pga axelskada dock inte biceps så vet inte om set hjälper dig men min smärta var betydligt mindre då jag låg med armarna uppåt. Inte uppåt i luften utan över huvudet så att muskeln var så lite stärkt som möjligt, men är nog annerlunda i ditt fall men testa?

bugsbunny
2014-02-28, 21:30
Tack så mycket, ja det är rätt jobbigt när de inte passar och mycket svårt att hitta något bra på nätet, mer än dom värdelösa health sidorna utan någon kvalite.

Jag ska testa ditt tips, gissar dock att utrymmet i axeln blir mindre men de e alltid värt att testa.

whalle
2014-03-03, 21:09
Jag opererade axeln för drygt tre veckor sedan och efter operationen sov jag på rygg med en kudde under armen. Ungefär 3 minuter in i klippet här nedan kan du se hur, skadar inte att se det från början dock.
xnlDTyMRRGg

bugsbunny
2014-03-03, 23:10
Tack så mycket för tipset, jag har sett hela klippet och ska testa det direkt. Har redan försökt sova på rygg och det är krävande att vänja om sig, men jag är redo att göra allt för att se resultat.
Hur har det gått för dig med axeln, har du någonsin problem med sömnen eller något annat sen du började sova sådär?