handdator

Visa fullständig version : Är mitt muskelfäste av?


kwame
2014-02-28, 06:44
Hej! Ligger just nu i sängen och kan inte stiga upp ur sängen på grund av enorm smärta. Har tidigare för cirka 1.5 år sedan vid träning smällt av muskelfästet i ländryggen, enorm smärta direkt o kunde inte resa på mig. Åkte till akuten, 6 timmar senare fick jag träffa läkaren i 5 minuter "muskelfästet har lossnat."

De gör ju inget mer än så, därför jag skriver här först ifall de är samma behöver jag ju inte uppsöka läkare. Hur som helst, igår vid runt 1 tiden lagar jag mat o böjer mig ner på nå konstigt vis, o de hugger till. Det gör inte märkvärdigt ont, senast blev jsg ju golvad av smärtan. Vid kl 17 skulle jag åka till jobbet och smärtan hade blivit enormt mycket värre, gjorde ont att sätta på mig skorna.

Vid 1800 började jag jobbet, vid 19 gick jag hem pga smärta. Tog mig 2 alvedon och 100mg voltaren vid 22, hjälpte inte direkt. Just nu kan jag knappt gå, gör så fruktansvärt ont. Hade vart övertygad om brustet muskelfäste om smärtan kom direkt som senast men nu har smärtan bara gått upp sen 1300 igår, från obetydlig till enorm och de gör mig fundersam.

Så, vad tror ni?
Böjde mig ner i köket starta allt detta, och ja ska orka 180kg+ i marklyft...

Sheogorath
2014-02-28, 07:02
Det är inget muskelfäste som gått av i din ländrygg av att du som ung och frisk person böjt dig framåt. Jag är nästan 100% säker på att du inte ens fått en liten bristning. Låter som att du åkt på ett ryggskott (akut lumbago/lumbago acuta). Jag har haft patienter som varit inneliggande på ortopeden med morfin och fått ha dubbla kryckor i flera dagar av ett ryggskott. Det kan göra fruktansvärt ont. Skriver det här för att lugna dig; måste dra till jobbet nu. Du kommer kunna få bra tips i den här tråden om vad du kan göra för att smärtan ska släppa så fort som möjligt.

Men ta det lugnt med dina 100 mg Voltaren i stöten. Ett blödande magsår på detta är ingenting du vill ha utanpå din ryggvärk.

kwame
2014-02-28, 07:33
Tack för svaret, låter logiskt och lugnade mig väldigt mycket!