handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på kost?


newbz
2014-02-27, 21:23
Halloj!

Har tidigare varit aktiv och tränat, men då halvt oseriöst, så tänkte dra igång nu och försöka hålla en bra nivå både på tränings- och kostsidan


Är ambivalent gällande om jag ska träna morgon eller kväll, fördelen med morgonen är att jag troligen är mycket piggare då, och fördel med kväll är att det blir enklare att få i sig ordentlig mat efter träningen.


Såhär ser det ut just nu:


Träningsdag:
Går upp, hinner oftast inte äta frukost
Lunch 12-13 (äter nästan alltid ute, dvs pizza, hamburgare, you name it..)
Innan träning BCAA & kre-alkalynkapslar
Tränar runt 18
Hemma runt 19
Tar en proteinshake
Äter middag
Runt 21-22 så tar jag en gainershake

(Om morgon så skulle jag vilja köra såhär)

Stiger upp, tar en koffeintablett för att piggna till
BCAA & kre-alkalyn
Åker och tränar
Kommer hem, äter gröt & tar en proteinshake
Lunch, samma här, skräpmat
Hem, tar en proteinshake
Middag runt 19
Gainer runt 21-22


Vilodag
Går upp, troligen oftast ingen frukost
Lunch
Hem, tar en proteinshake
Middag runt 19
Gainer runt 21-22

Har skulle ni vilja lägga min kost, vad ska jag tänka på att äta och inte äta, vad ska bort och vad kan det kompletteras med?

Mitt mål är att öka i vikt & volym, struntar i hur pass deffade mina muskler blir till en början

Ligger just nu runt 185cm i längd och ca 67kg i vikt*facepalm*

Uppskattar ALLA svar :Virro

sigill
2014-02-27, 21:26
Sluta med koffein. Ät mat istället- det är en bra början i alla fall. Tippar att du är en sån som har svårt att äta mycket och då är flytande kalorier bra. Juice på morgonen till frukost t.ex. Feta såser är bra också för viktuppgång.

sebbanboy14
2014-02-28, 03:44
Nu kommer nog svaret du inte vill ha. Men den ser ju inte så lysande ut. Skulle gissa att du har den kroppstypen som har svårt att lägga på dig? Både av fett och muskler?

Detta är omjag hade varit du:

Skulle starta dagen med en stadig frulla. Typ några ägg och bacon eller en gröt med typ banan i, samt någon hårdbacka. Skulle då även slängt i mig en gainershake.

Lunch: Ät som du gör nu ät lite skit om du vill de. Men försöak även att avvara någon lunch till något annat än skit.

Innan träningen: Ta ditt BCaa och Kreatin. Ta de gärna tillsammans med en banan eller lite nötter. När jag menar innan så menar jag typ en 30 min minimum innan.

Efter "direkt" träningen: Skulla jag kört Proteinshaken.

Middagen: Skulle jag vilja ha en Proteinrik middag med en del sallad till. Eftersom krooppen har ju inte fått mycket bra i sig under lunchen.

Någon timme senare: Gainer shaken.

Jag skulle skippat: Koffeinet om jag va du. En del tar koffein för att bränna lite mera. Och kicka igång kroppen. Och de är inte de du behöver. Ska nog se att du kommer vara mer pigg på morgonen om du börjar ätan en riktigt frulle istället.

Lycka till

EnergiÖverskott
2014-02-28, 06:42
Nu kommer nog svaret du inte vill ha. Men den ser ju inte så lysande ut. Skulle gissa att du har den kroppstypen som har svårt att lägga på dig? Både av fett och muskler?

Detta är omjag hade varit du:

Skulle starta dagen med en stadig frulla. Typ några ägg och bacon eller en gröt med typ banan i, samt någon hårdbacka. Skulle då även slängt i mig en gainershake.

Lunch: Ät som du gör nu ät lite skit om du vill de. Men försöak även att avvara någon lunch till något annat än skit.

Innan träningen: Ta ditt BCaa och Kreatin. Ta de gärna tillsammans med en banan eller lite nötter. När jag menar innan så menar jag typ en 30 min minimum innan.

Efter "direkt" träningen: Skulla jag kört Proteinshaken.

Middagen: Skulle jag vilja ha en Proteinrik middag med en del sallad till. Eftersom krooppen har ju inte fått mycket bra i sig under lunchen.

Någon timme senare: Gainer shaken.

Jag skulle skippat: Koffeinet om jag va du. En del tar koffein för att bränna lite mera. Och kicka igång kroppen. Och de är inte de du behöver. Ska nog se att du kommer vara mer pigg på morgonen om du börjar ätan en riktigt frulle istället.

Lycka till

Jag tycker att dina tips verkar ypperliga för någon som vill bli fet, snarare än muskulös. Gainer på kvällen och en gainer på morgon tillsammans med ägg, bacon och gröt låter helt vardelöst.

Ät bättre mat. Jag tyckte att sigill la ett par bra råd. Om du nu tvunget vill ta gainer så byt plats på den och proteindrinken.

newbz
2014-03-02, 20:48
Sluta med koffein. Ät mat istället- det är en bra början i alla fall. Tippar att du är en sån som har svårt att äta mycket och då är flytande kalorier bra. Juice på morgonen till frukost t.ex. Feta såser är bra också för viktuppgång.

Är det bättre att köra någon form av PWO istället? :)
Har f.ö svårt att gå upp i vikt, men å andra sidan så har jag aldrig ätit kopiösa mängder med mat

Kör nu detta upplägg:

Upp på morgonen
BCAA + Kre-Alkalyn
Träna
(Bör jag slänga in en gainer här?)
Äter mat (vanlig mat, gårdagens middag oftast) + lite Omega3
Jobb
Lunch (i form utav skräpmat, dock väldigt sällan McDonalds &dylikt, ofta thaimat)
Jobb
Hem
Proteinshake(skippa eller slänga in mitt på dagen?)
Middag
Gainer + ZMA kapslar


Nåt som ni skulle vilja ändra på? cofffee

/E: Hur ställer ni er till att dricka både gainer och proteinshakes med mjölk istället för vatten?
Ha i åtanke att jag vill öka i vikt och muskelmassa, dock inte bli lönnfet! :D

R Scarpa27
2014-03-02, 20:54
proteinshaken känns onödig du verkar äta tillräckligt med mat endå.

sen om du ska ta gainerns efter träning? hur tätt inpå äter du ?

egentligen behövs inga tillskott, om man äter ordentligt och balanserat av allt.
men enkelthet, och vid ont om tid är det awsum , även för de med mindre aptit.

jag kör min gainer med vatten.

sen hoppas jag inte du menar att en gainer är din middag? utan att du äter middag och den inte består av gainer?

newbz
2014-03-02, 21:28
proteinshaken känns onödig du verkar äta tillräckligt med mat endå.

sen om du ska ta gainerns efter träning? hur tätt inpå äter du ?

egentligen behövs inga tillskott, om man äter ordentligt och balanserat av allt.
men enkelthet, och vid ont om tid är det awsum , även för de med mindre aptit.

jag kör min gainer med vatten.

sen hoppas jag inte du menar att en gainer är din middag? utan att du äter middag och den inte består av gainer?

Äter som sagt inga kopiösa mängder med mat :)

Har tänkt ta gainern till maten på morgonen, antagligen går inte hela ner under måltiden, utan får väl svepa resterande efteråt, så att allt går ner


Äter middag runt 19, och sen gainer runt 21-22 :)

R Scarpa27
2014-03-02, 21:35
Äter som sagt inga kopiösa mängder med mat :)

Har tänkt ta gainern till maten på morgonen, antagligen går inte hela ner under måltiden, utan får väl svepa resterande efteråt, så att allt går ner


Äter middag runt 19, och sen gainer runt 21-22 :)

då borde du få resultat om du äter kopiösa mängder mat. därav varför ens köra på kosttillskott? om du harmöjlighet till mat och aptiten på topp?

newbz
2014-03-02, 21:48
då borde du få resultat om du äter kopiösa mängder mat. därav varför ens köra på kosttillskott? om du harmöjlighet till mat och aptiten på topp?

Notera att jag sa inte... :D
Äter normala portioner, men hoppas på att suget på mat ska öka ju mer jag tränar, men tills dess så vill jag (och behöver nog) hjälpen från gainers ;)