handdator

Visa fullständig version : GVT under deff?


m0s
2014-02-27, 17:05
Värt att köra German Volume Training under deff?
Är ju ett ohyggligt antal reps / set man ska göra varje övning.
Så värt att göra det ur ett förbrännings kontra spara muskelmassa perspektiv?

Ponitus
2014-02-27, 17:31
Testa och utvärdera. Alla är vi olika.
:)

henrikl
2014-02-27, 18:48
Man styrketränar inte under deff för att förbränna. Det gör man för att bespara så mycket muskelmassa som möjligt.

tlk
2014-02-27, 19:46
Som påpekats här så under deff vill du träna för att bevara muskler, vilket i sin tur betyder att du vill träna för att bygga muskler. Du vill ju pressa dig, men inte så hårt att balansen katabol:anabol blir tiltad åt det tråkiga hållet... så det handlar om återhämtning.

Är det klassisk Poliquin-upplägg på GVTn du har tänkt så får du väga in att du ska klara av att återhämta dig från 4-5 tuffa högvolymspass till döds / vecka. Personligen har jag svårt att klara av återhämtningen nu på bulk, 10 timmars nattlig sömn, och med en uppsjö av tillskott för att få opti-återhämtning. Jag hade inte gett mig på det här på deff. Men det kanske är ett annat GVT-upplägg du har spanat in, och du kanske inte har tänkt köra fullt ös heller. Det är en hel del faktorer att väga in, som sagt :)

monsa123
2014-02-27, 20:13
Varför är man rädd för att köra tungt under deff? Man drar bort -500 kcal max från sin diet. Ät rätt, sov tillräckligt och lyft tungt. Inga problem.

tlk
2014-02-27, 20:50
Varför är man rädd för att köra tungt under deff? Man drar bort -500 kcal max från sin diet. Ät rätt, sov tillräckligt och lyft tungt. Inga problem.

Polle-style GVT är ju förvisso inte tungt lyftande.. . Men såklart kör man så mild diet som -500 och får in tillräckligt med sömn så är det ju en bonus jmf. med att köra hård deff och kanske på köpet råkar ha lite störd sömn. Det handlar ju ändå till sist om att man ska kunna klara av att återhämta sig från träningen som man utför. Speciellt viktigt är ju det under deff. Det är ju en hel del variabler att väga in.