handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver till frukost istället för fil med flingor?


Xtreme
2014-02-27, 07:35
Har svårt att äta samt tidsmässigt få i mig frukost på morgonen. Har därför tidigare ätit en tallrik fil med flingor. Hörde dock av någon på jobb att han alltid tar en proteindrink (pulver) istället för frukost.

Bra alternativ? Hur är det jämförelse med min tidigare frukost? Bättre att blanda med mjölk (tänker på allt mjölk innehåller mer än protein)?

Tränar helkropp 1-3 gånger i veckan och målet är att försöka hålla mig i ok form.

Finns det andra snabba frukostar som alternativ som är bättre och lätta att få i sig? Hinner inte fixa massa ägg, gröt eller ngt. Dessutom har jag svårt att få det i mig så tidigt.

Reaper123
2014-02-27, 08:02
Du behöver inte ens äta frukost, utan det intressanta är hur dagen som helhet slutar rent kostmässigt.

Så ät på det sättet som känns passande och rätt för just dig, oavsett vad andra säger! :thumbup: (du låter ju inte som någon frukostmänniska, så valet borde vara enkelt, bara fördela dessa kcal på övriga måltider)

r1kkie
2014-02-27, 08:21
Mixa, frysta bär, yoghurt, mjölk, kvarg + lite protepulver, havregryn om man vill de. Glider ner väldigt lätt, iaf för mig.

Kan ju med lätthet mixas dagen innan å sen ställa in i kylen så är det bara ta den på morgonen.

Brukar göra en ca 1 liter på morgonen, tar 2-4 dl innan jag drar till jobbet, resten har jag med i en shake som man dricker lite av under morgonen.

tlk
2014-02-27, 08:25
Proteinpulver fungera alldeles utmärkt som frukost.

svedemo
2014-02-27, 11:38
Drack min proteindrink på mjölk som frukost i morse och lever fortfarande! Allvarligt talat så tycker jag att frukost är mest jobbigt att få i sig men skippar jag den helt så får jag helt enkelt inte i mig nog med kcal så morgonproteinshake ftw.